Jag vill använda mitt satans jävla betalkort!

Men, dumma jävla skitbanker.

Okej, såhär. För ett tag sedan beställde jag ett nytt betalkort då jag tappat min plånbok på ACE. Fick koden. Fick kortet. Allt lugnt.

Men det här med koden. Eftersom att jag har, och alltid har haft, ett något fantastiskt sifferminne så kollade jag på den en gång, varav jag makulerade pappret med koden. Som alltid. Inga konstigheter. Inga problem. Tyckte jag. Sedan måste jag ha fått en stroke eller något, då jag glömde bort den helt och insisterade på en annan kod, två gånger i rad.

Den tredje tryckte jag inte in, blir det fel så spärrad kortet.

Saken är den att jag nu är bergsäker på att jag kommer ihåg vilken kod jag har till mitt kort, och vill testa det, men vill självfallet inte att kortfanskapet ska spärras om det råkar bli fel. Men det här var typ en vecka sedan nu, som jag slog fel, så jag tänker att det kanske borde vara lugnt. Men vet inte.

Man kanske måste slå koden helt korrekt en gång emellan, exempelvis. Kan jag tänka mig.

Nu, finns det någon information om detta på nätet på bankernas hemsida eller någon annanstans heller för den delen? NEJ. Det finns det inte! Det finns inte ens någon information om att korten spärras eftr tre misslyckade försök (det sprids enbart genom hörsägen och folks kryptiska upplevelser) och det är ju förbannat jävla idiotiskt.

Nu, jag kan leva utan kod. Jag har mitt pass. Men det är lite irriterande att alltid behöva slänga fram det, behöva skriva under osv. Inte så mycket för min skull som de som står bakom mig och väntar på sin tur, då det tar längre tid.


Jävla skitbanker. Väx ur stenåldern och fatta det här med internet ordentligt.

Nu, är det någon som vet det här? Ingen som TROR att de vet får uttala sig, ingen som TYCKER att en grej verkar vettig ska ge råd. Bara en person som jobbar eller har jobbat med bank får uttala sig i det här, och då skulle jag bli tacksam. Tro och tycka är inte nog när det handlar om att jag kan fucka mitt kort.

Om jag slog koden fel 2 gånger i förra veckan utan att slå en korrekt kod emellan, spärras då kortet om det blir fel även en tredje gång? Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: storasyster stina

jag har blivit av med mitt kort efter tre felaktiga försök i bankomat. MEN DU, gör så här!
Gå till ica och testa nya koden. de tar
ju inte kortet och funkar det inte kan du ju ta fram passet. Smart va!

kramkram

2007-11-28 @ 16:27:59
Postat av: Bankman.

Ja det gör det.

2007-11-28 @ 16:30:12
Postat av: Anonym

Ja det spärras.

//Har förlorat 3 kort på det sättet.

2007-11-28 @ 16:31:03
Postat av: Anna

Ja, tyvärr. Har hänt mig.

2007-11-28 @ 16:48:54
Postat av: Görel

Hallå, jag skulle vilja be om lite hjälp.
vet du hur man blockerar IPadresser i wordpress? går det över huvud taget?

Postat av: Julia

Haha. Samma sak hände mig och mitt sifferminne är (var) också fantastiskt.

Jag minns det som att kortet blev spärrat den tredje gången. MEN jag tror att du har klurat ut rätt kod nu dock.

2007-11-28 @ 16:52:52
URL: http://notanother.blogg.se
Postat av: hanna

Hej. Av dålig erfarenhet spärras kortet även om det gått någon dag mellan.Mitt i hektiskt tentaplugg valde hjärnan att radera såna enkla saker som kortnummer, (först tryckte jag in min kompis portkod två gånger sedan rätt siffror men i fel ordning). Inte bankanställd dock och de log inte ens när jag berättade historien och bad om ett nytt kort. Fick dock ett nytt samma dag.

2007-11-28 @ 16:57:15
Postat av: R

Det finns en hel värld utanför internet. Man kan telefonera från apparaten som möjligtvis står på piedestalen i hallen.

2007-11-28 @ 17:15:27
Postat av: Hanna fridén

storasyster stina: Nej, ICA tar inte kortet, men kortat spärras däremot! Har varit med om det.

Görel: Vet inte, jag har blogg.se! Fråga typ carolina på fashionsquad.com om hur man gör, hon har Wordpress!

R: Sedan finns det något som heter telefontider, och på min bank stänger dessa efter klockan 15:00. Det är bra att tänka på allt innan man vill leka smart!

2007-11-28 @ 17:21:12
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: R

Mäh! Du måste väl ändå ha personlig bankservice till senare än 15.00, det har både swedbank och nordea. Då ringer du med andra ord inte direkt till bankkontoret utan till en växel. Har du otur får du prata med en skåning och då kanske du inte förstår vad denna säger.

2007-11-28 @ 17:34:10
Postat av: Karin R-M

vill inte sabotera mera för dej, men vad jag har för mig gäller det bara 3 gånger inom 24 timmar, sen kan man trycka fritt på vilka knappar man vill igen. lycka till

2007-11-28 @ 17:41:23
URL: http://beetlebum.blogg.se
Postat av: Görel

Tack i alla fall! :)

2007-11-28 @ 18:07:21
Postat av: ida

jag har varit helt säker på att det inte gör något om man avbryter efter andra gången och sen testar en tredje efter det.
så har jag nog tom sagt till kunder (när jag jobbat och de betalat med kort)?!
har även för mig att de gjort så? men, ack, jag kan ha fel. troligt att de la fram leg istället... hmm..

2007-11-28 @ 18:41:41
Postat av: Paulina

Med en veckas mellanrum borde det väl inte vara något problem?
Du har inte tid att gå ner till banken under lunchen eller något och fråga om hjälp??

2007-11-28 @ 19:15:03
URL: http://bryno.blogg.se
Postat av: D

varför knatar du inte bara in på banken och får information alternativt får en ny kod? eller bara slå in den satans koden, om det spärras lär det ju ändå komma ett nytt kort inom ngn vecka

2007-11-28 @ 19:16:47
Postat av: e

du påminner om min vän som denna termin lyckats paja 4 kort.

2007-11-28 @ 19:27:51
Postat av: Lisa

Det finns ju en bank som inte ens har några kontor utan som bara finns på nätet. Har dock inte en aning om vad den heter!

2007-11-28 @ 19:28:05
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Adam

Hej!

Jag går första året på gymnasiet, och har precis startat Seriesektionen på vår skola. Vi är den ända sektionen som inte ställer några krav alls, vi trycka upp stora affischer med uncle sam och texten "We want anybody". Än så länge har vi inte jätte många medlemmar, men definetivt fler än jag kunnat hoppats på. Vår slogan är:
"We'll do for comics what Tom ford did for gucci".

Men vi seriesektionen behöver dig! Vi ska trycka upp seriesektions-pins. Men ingen kan rita. Du är ju sjukt duktig så vi undrar om du skulle vara intresserad av att rita vår knapp.
Än så länge har vi inte så stora ekonomiska resurser, men du skulle få bli seriesektionens hedersmedlem. Vi skulle ha ett inramat fotto på dig i kårrummet på skolan, du kan få ha cape på dig om du vill? En röd som fladdrar!

I vilket fall som helst, är din blogg fantastisk!

2007-11-28 @ 19:39:13
Postat av: Amalia

Ja kortet spärras, måste även passa på att berömma dina bilder på dig, riktigt häftiga och cool stil ;)Ha en fin kväll!

2007-11-28 @ 19:59:06
URL: http://amaliaoskarsson.blogg.se
Postat av: SANDRA

diggar din blogg jävligt ¨hårt!

2007-11-28 @ 20:02:26
URL: http://sandr4.blogg.se
Postat av: Mifffo

efter tredje försöket käkar bankomaten upp kortet.. så JA! det är så.
Gå in på banken och fixa detta det löser dom ju på en gång. Sen kan du ju få välja en egen kod med men det tar nog längre tid

2007-11-28 @ 20:11:30
URL: http://stickitup.blogg.se
Postat av: Frida

Hej du som är modeitresserad kanske skulle vara intresserad av den här sajten www.freewebs.com/fanplastic

2007-11-28 @ 20:47:23
Postat av: Cecilia (jobbar på bank)

Ja kortet kommer spärras, slår du fel en tredje gång i en automat så tar den kortet, slår du fel i en korterminal (i en butik) så kommer du vara tvungen att visa legitimation varje gång du handlar med kortet i framtiden.

2007-11-28 @ 21:34:04
Postat av: salongskommunisten

Kollat Flashback? Säkert nån småkriminellnellnell som kan det där utantill...

2007-11-28 @ 21:44:58
URL: http://www.svd.se
Postat av: silje

i norge er d slik at man har 3 forsøk på EN bankomat... Dvs, at du kan prøve på nytt i en annen.. da har du 3 nye forsøk. Og slik går d. D blir ikke registrert noe sted at du har tastet fel to ganger........ Så bare prøv igjen, d går så bra.

2007-11-28 @ 22:25:03
Postat av: Chackie

ÄLSKAR DIN BLOGG! Go girl!
Vart får du tag i alla peruker?

2007-11-28 @ 22:38:41
URL: http://www.chackiesblogg.blogg.se
Postat av: Stina

När du är med i Metro blir jag stolt över dig :)

2007-11-28 @ 23:17:25
URL: http://stinaengstrom.blogspot.com
Postat av: N.C.

Det borde fungera att mata in _rätt_ kod den tredje gången, oavsett om det är inom eller efter en eventuell 24-timmarsgräns. En f.d. bekant till mig tjänstgjorde förut på en av våra största bankers huvudkontor; därav min insyn i detta.

2007-11-28 @ 23:29:05
Postat av: Matilda

Ang. det med hur många försök man har så blev iaf mitt kompis kort spärrat efter bara 2 ggr.

En mystisk grej som hände mig för ett tag sen var att jag använde det kort jag haft sen 16 års ålder. Jag kan koden utan o innan (då den alltid varit den samma) och jag slog verkligen rätt kod, men det kommer ändå upp "forkert pin" x 2, sen vågar jag inte mer..
Men då var det nog nåt fel på deras linje för på mitt andra kort där jag garanterat hade minst 1000 kr fick jag meddelade att det var avvisat (skulle köpa nåt för typ 12-14 kr). Dessa kort!

2007-11-29 @ 00:02:05
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Rosita

Bajsa med vargar, Mannen som kunde bajsa med hästar, Allt som glimmar är inte bajs,Bajs, Jag vet vart du bajsade förra sommaren...Ordstäv från nyckelringar och magneter, finnes på Design Torget

2007-11-29 @ 00:04:31
Postat av: Abbes pappa

Väl rutet!

2007-11-29 @ 00:23:34
URL: http://www.hejaabbe.com
Postat av: Fd Handelsbankare

Som foredetta handelsbankare kan jag saga att kortet sparras om man trycker in fel kod 3 ganger i rad. Ratt kod 'tar bort' feltrycken och du borjar om pa noll igen. Sa vitt jag vet sa har Handelsbankens telefonservice oppet 24/7. Jag har iallafall ringt dom mitt i natten deras tid for att jag har supit bort mitt kort.

Anyway, Lycka till!!

2007-11-29 @ 00:29:22
Postat av: fia

Alltså så där har jag gjort trettio gånger typ. Tar bara ut kortet efter två gånger och trycker in det igen. Har aldrig hänt något för min del.

2007-11-29 @ 02:08:47
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: Emma *

Hej Hanna!

Vill bara lugna ditt raseri lite, det kan ju vara av säkerhetsskäl de inte skriver ut sådan info på hemsidan. Så att folk som har fått tag på kort som inte är deras ska veta exakt hur de ska göra för att inte spärra kortet. Lite långsökt, men det kanske kan vara så.

2007-11-29 @ 18:31:18
Postat av: Anonym

Har du Nordea så spärraras kortet efter tre felförsök och är spärrat till nästkommande dag kl 21.00. Därefter kommer en påminnelse på koden.

2007-11-29 @ 19:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback