Mitt tidningsbud raggar på mig

Men VAFAN då. Ett tidningsbud som delar ut en av gratistidningarna till vårat hus har börjat ragga på mig.

Jag sa "Hej." och var trevlig när han gick förbi när jag rökte på loftgången, för det är sånt man gör. Man stirrar inte rakt fram och ignorerar folks existens, naturligtvis. Enda problemet med just detta hej är det faktum att han tydligen tolkade det som: "Hej, vad läcker du är, jag skulle vilja ligga med dig, gifta mig och ha dina barn, you sexy stud!"

Så vet ni vad han gör nu?

Han kommer förbi och ringer på när han INTE DELAR UT TIDNINGAR. Det lilla psykot kommer och ringer på min dörr och vill träffa mig. Hänga lite. Dejta lite. Och jag tycker att det är grymt obehagligt. Han kan komma in i mitt hus och ringa på hundra gånger om han vill. Och jag tycker att det är ett rubbat beteende.

Ärligt talat, inte ens om jag faktiskt dejtade någon och de hade min portkod så skulle jag vilja att de kom förbi oannonserat. Man berättar först. Att dyka upp bara hur som helst, när man vill, är creepy om man inte varit ihop ett bra tag.


Så nu har jag en obehaglig stalker som kommer till mitt hus och lägger saker i min brevlåda! JÄVLA SKIT OCKSÅ.

Kommentarer
Postat av: Rana

hahah skräm bort honom! sätt ett meddelande på brevlådan. hitta på något finurligt om dina toalettvanor, så kommer han nog inte tillbaka. och om han gör det så är han nog värd en dejt ändå.

Postat av: Hanna fridén

Rana: Nej, han är inte värd en dejt oavsett! Det krävs mycket mer än tolerans inför bajshumor för att mitt intresse ska väckas. Exempelvis är det en fördel om personen i fråga ser bra ut och inte uppvisar ett creepy stalkerbeteende! Hans creepy stalkerbeteende svartlistar honom oavsett hur fantastisk han vore som människa, faktiskt. För sånt där äcklar mig.

2007-11-26 @ 16:09:15
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Nils

Fråga: exakt hur många gånger har han hittills ringt på? KAN han komma in hundra gånger eller HAR han faktiskt gjort det? Tänkte att det kunde ha viss betydelse...

2007-11-26 @ 16:13:22
Postat av: Hanna fridén

Nils: Ja, om han gjorde det 100 gånger så skulle jag sätta polisen på honom. Nu har han inte gjort det tillräkligt för att jag velat anmäla honom, bara tillräkligt många gånger för att jag ska bli äcklad av hans blotta närvaro.

2007-11-26 @ 16:20:46
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Anonym

Det där är ju ingen stalker. bara en förtjust kille med dålig koll på sociala regler.

2007-11-26 @ 18:12:51
Postat av: Mikaela

Anonym: Är inte det typ definitionen av en stalker?

2007-11-26 @ 19:02:14
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: jennifer,

usch, fan vad obehagligt! hoppas du lyckas bli av med honom på ett relativt smärtfritt sätt

2007-11-26 @ 20:21:27
URL: http://hellobenjamin.blogg.se
Postat av: Käthe

Fy, störigt och äckligt. Jag blir också äcklig av sånt att jag numera skiter i att vara för trevlig mot killar (jag inte känner).
Jag är också inne på att du skulle sätta upp en lapp. Något med karantän och smittklass 3 eller så.

2007-11-26 @ 20:23:47
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Nadine

måste ju ändå beundra hans mod ;)

2007-11-27 @ 09:53:58
URL: http://primaryroad.blogspot.com
Postat av: filmfredrik

folk som bara plingar på utan att höra av sig först är läskiga. det spelar ingen roll om det är ens bästa vän eller ens partner.

jag vill inte att min lägenhet ska bli som seinfelds. ring först, thank you very much!

2007-11-27 @ 17:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback