Outfit



image1751 image1752
image1748 image1749
Pälsbasker: Second hand
Fuskpäls: Hard Beat
Paljettlinne: Gina Tricot
Nitskärp med rutor: Chat on the Moon
Jeans: H&M
Silversneakers: H&M
Ring: H&M
Armband: Glitter

Uff. Känner mig trött, sunkig och trashig. Klär mig därefter. Bristen på ljus ute nu går mig så himla sänkt och en aningen nedstämd, ska medges. Skitvinter. LJUSTERAPI, here I come!
 Fur beret: Second hand
Fake fur: Hard Beat
Sequin tank: Gina Tricot
Plaid belt with studs: Chat on the Moon
Jeans: H&M
Silver sneaks: H&M
Ring: H&M
Bracelet: Glitter

I feel tired and trashy. This time a year in sweden the sun goes down around 15:00 hours. It makes me a tad depressed, and I am a too weak of a person to avoid looking the part.

It's been a while since I wore eyeshadow, I think it looks a tad trampy, to be honest. I prefer thick and black eyeliner.


.

Kommentarer
Postat av: P

Älskar bloggen (och känner mig nästan lite väl petig och töntig för att jag pekar ut det) men basque är inte en basker utan mer en underklädes korsett. En basker heter "beret" på engelska :)

Postat av: LOOOL

Din engelska är som tagen ur en thai-översatt piratkopia. LOL

2007-11-20 @ 19:45:27
Postat av: Hanna Fridén

P: Inte alls onödigt, och inga förklaringar behövs. Det är bara fint av dig att du säger till när du hittar fel.

LOOOL: Vi kan dock ta för givet att den är bättre än din. Förövrigt, inte roligt att skoja om arier. Jag kollar IP. Din äckliga rasist.

2007-11-20 @ 19:55:09
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: d

Shiit vad snyggt du har sminkat dig!

2007-11-20 @ 20:03:32
Postat av: Andreas W

LOOOL: Jag gissar på att du delar intellektet hos de små genetisk efterblivna och finniga pubertala monstren som hänger på Fyrchan. Grattis.

2007-11-20 @ 20:06:41
Postat av: cilla

Lool du är inte en snäll typ.
Du är nog inte sjäv så bra på engleska eftersom du har behov av att klaga på andra.
Jag förstår dig Hanna, att du väljer att skriva en englesk spalt. Föreslår
dock dig att korta ner (den engleska) texten och bara få med det allra viktigaste.
Dina internationella läsare kommer att bli nöjda ändå. Det är en konst att förvandla ett roligt rappt original till att få samma stilnivå på ett annat språk. Dessutom är det rätt jobbigt !! / Enengelskafröken som INTE klagar !

2007-11-20 @ 20:36:33
Postat av: offer

Ursäkta att jag lägger mig i men Hanna varför gör du så pluppa påhopp på nån som ändå bara är ute just det?

2007-11-20 @ 20:37:02
Postat av: Maria

Supernajs sminkning! :)

2007-11-20 @ 20:47:09
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: joella

Gillar dojorna ;)

2007-11-20 @ 20:47:35
URL: http://joella.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

D: Tack!

cilla: Hejsan! Tack, men jag vill inte korta ned det. Texten är på intet vis menat som en rak översättning, utan som en helt egen text som behandlar samma ämne. Jag söker inte efter att översätta en text enkelt och smidigt, jag vill leverera en text som är rolig, läsvärd och med bra flyt. Jag förväntar mig att det kommer flyta in om ungefär en månad då vanan är uppe igen! Jag skrev enbart på engelska förut, ska bli skönt att komma tillbaks till det. Det är möjligt att den svenska texten istället blir till den reducerade varianten, såsmåningom.

offer: Jag tror inte att jag förstår vad du menar med: "nån som ändå bara är ute just det?" kan du omformulera det så det blir tydligare? Tack!

Maria: Tack!

joella: De är sköna, tack!

2007-11-20 @ 20:53:27
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Maja

Andra gången jag kommenterar din blogg idag , är ju lite tjatig försåss. Måste säga att du har en jävla förmåga att se cool ut på kort

2007-11-20 @ 21:18:27
URL: http://majaerlandsson.blogg.se
Postat av: D

jaja - ännu ett försök till att skriva på engelska igen. Jag ger det...2 veckor - max.

förresten - är man rasist för att man kallar någon arier?

2007-11-20 @ 23:10:14
Postat av: frida

haha, så himla fula flaggor. underbart.

2007-11-20 @ 23:10:20
URL: http://jagbetmigitungan.blogg.se
Postat av: Iss

Har aldrig sett din blogg förens nu, tyvärr!! Fy fan vad jag har missat något bra! Tycker du är asgrym och på alla sätt och vis :D Tack för att du underhåller mig !

2007-11-20 @ 23:57:23
Postat av: Hanna Fridén

Maja: Tack!

D: Det står till och med att det är ett försök, inget har sagts att det ska bli på regelbunden basis heller. Men tack för att du är positiv och supportar! Verkligen uppmuntrande med pessimistiska attityder som start. När en av dina kompisar ska börja med ett projekt de vill göra, men som inte blivit av en gång tidigare, säger du då: "Hepp, ger det högst två veckor." När de är glada och taggade? Det hoppas jag verkligen inte, faktiskt.

frida: Jag funderade på ett par animerade först!

Iss: Vad kul att du gillar den! Hoppas det fortsätter så, minsan minsan!

2007-11-21 @ 00:21:41
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Frida

Häftigt, det kan du ha nästa gång. Du det är så att jag glömde sova i natt och ja, nu börjar jag bli trött. Och du vet väl mycket, vad ska jag ta mig till? Hur blir jag pigg? Orkar inte.

2007-11-21 @ 07:57:01
URL: http://jagbetmigitungan.blogg.se
Postat av: åh

ja precis , de SER ju ariska ut extra kul att du är jude då

2007-11-21 @ 10:51:37
Postat av: eh

nä, uppenbarligen är min engelska bättre eftersom jag ser de uppenbara fel som du själv inte ser på din påhittade-tv-engelska

2007-11-21 @ 10:52:57
Postat av: alltså

va i helvete surar du för? det är uppenbara fel i din engelska och det blir roligt, översatt som det låter. trodde du hade självdistans?
dessutom dina exkillar SER ju ariska ut. är det bara DU som får skojja eller?
fan SJUKT :(

2007-11-21 @ 10:55:42
Postat av: Sassy

Snyggt med paljetter till jeans!

2007-11-21 @ 11:36:50
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken ful outfit. :)

2007-11-21 @ 11:39:01
Postat av: Hanna fridén

Frida: Hur man blir pigg när man inte sovit? Enda sättet att bli pigg på riktigt är att röra på sig, ut i luften och kylan och stålsätta sig! Men stackare, jobbigt att missa sömn!

å, eh och alltså: För det första, jag kollar IP-nummer, din punkt blir inte stödd för att du skriver under med olika pseudonym. För det andra, om jag skriver att min engelska förmodligen är bättre än din, så kan jag inte förstå ditt resonemang om att jag skulle vara elak jämfört med vad du skrev. För det sista, jag är inte jude, och jag kan bekräfta att jag inte tycker att det är det minsta roligt att skoja om ARIER och JUDAR med tanke på vad man härleder tankarna till. Jag tycker att du borde skaffa dig en bit självdistans och låta bli att flippa när du får svar på tal och börja skriva under flera olika peudonym, hörru. Tjatmaja där.

Sassy: Tack!

Anonym: Inte lika ful som din gyttjiga och bruna själ! Jag ska bajsa snart.

2007-11-21 @ 13:30:20
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: fattar jag väl

tjatmaja kan du va själv
;)

2007-11-21 @ 14:52:59
Postat av: men

du har ju sagt att du är av judisk härkomst? eller? kan du dra den historiska bakgrunden igen
för att förtydliga: jag gillar BÅDE judar, arier, bögar och svarta oavsett
all is one and one is all
JAH live!

2007-11-21 @ 14:55:16
Postat av: Hanna fridén

fattar jag väl och men: Nej, det har jag inte gjort. Jag är av vallonsk härkomst. Med en liten släng av same. Men mestadels svensk. Och kristen. Judendomen är en religion, som du kanske vet. Och dessutom förstår jag inte din poäng med att det är LUSTIGT att mina ex är ARIER när jag skulle vara JUDE? Oavsett hur mycket du gillar ditten och datten. Det hintar ju ändå på att "arier" skulle vara rasistiska per definition, vilket ju är helt sjukt. Och dessutom har alla mina ex förutom Ola haft ungefär samma pigmentering som jag själv, menmen...

2007-11-21 @ 15:02:55
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: ja

KUL var det iaf och du ser ju lite judisk ut

2007-11-21 @ 19:27:08
Postat av: Hanna fridén

ja: Vad som är kul eller inte är väl ändå subjektivt? Jag tyckte att det var både tråkigt och smaklöst, för din information. Men en person som anser att det är skoj och kul att skojar om arier vs judar och vara skitotrevlig genom att skratta åt någons språk (istället för att göra som alla andra vuxna människor och ge råd) är väl knappast någon som ska bedömma om vad som är kul. Din humor är risig, taskig och rasistisk. Om jag inte redan hade modererade kommentarer så skulle jag blockera ditt IP, din fjant.

2007-11-21 @ 20:26:55
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Marie

Såg att du hade många kommentarer på det här inlägget o hade hoppats att diskussionen hade handlat om din pälsbasker... Men så var icke fallet så nu undrar jag om det är äkta päls du bär på huvudet? Jag antar det eftersom du skriver fuskpäls under... Vore intressant att läsa din åsikt om päls. Du kanske t.o.m redan skrivit om det? Mvh Marie Larsson

2007-11-22 @ 15:16:44
URL: http://www.marie-larsson.blogspot.com
Postat av: äsch

du känner dig bara hotad för att jag är lättroad, det är trist med sånt. vad hände med självdistansen? jag menar ju inget illa. alltså är det tabu att skämta om saker som handikappade? bögar? svarta? det är ofta det förbjudna som är roligt. desstom är du ofta så elak i dina svar att man undrar och inte kan ta din så kallade proffessionalitet på allvar. ett RÅD bara
puss

2007-11-23 @ 09:26:02
Postat av: du

har ju missuppfattat allting
jag gillar arier, de är vackra. jag hade en pojkvän som var fd nazi. MEN han blev normal sen. därav kanske humorn smittat av sig, men dömer jag nånstans vlket som är BÄST? arier eller judar? har aldrig tagit parti för något av lägrena.
däremot är alla människor lika värda oavsett ras, kön eller läggning, tänk på det
även arier har rätt att bli omnämda. Jag vet inte om jag räknas som arier? blå ögon, men ser ut som en islänning/same/ryss. Jag bryr mig inte. jag lägger inga värderingar i orden "jude" eller "arier"
men sure, för vissa är tydligen detta heta ord trots att vi lever på 2000talet.
fan tillome jerry seinfeld kan skämta om arier och judar.
chill lilltjejen liksom. berätta om vad det är för tv du ska va med i.
och ta inte dig själv på så stort allvar. andra människor fattar ibland mer än du kanske tror.
ha en bra helg.
bajbaj
btw jag är 33 år och har barn. så din bild av mig är nog felaktig

2007-11-23 @ 10:02:44
Postat av: mm

precis som du då

2007-11-24 @ 09:41:10
Postat av: dessutom

är min dotters far från Sudan
puss

2007-11-24 @ 09:41:52
Postat av: jasmin

Du är så sjukt fin och din blogg så himla bra! Läst massor nu och så kommer det fortsätta!

2007-12-30 @ 20:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback