Sjuk!

Ni vet den där febern och förkylningen jag hade söndag-måndag?

Ja, den försvann ju, och alklt var lugnt. Jag funderade på att gå ut i torsdags, jag funderade på att gå ut igår, men i slutändan har jag stannat hemma för säkerhetsskull, då jag verkligen velat vara frisk till musikvideoinspelningen IDAG.

Och ungefär klockan 03:00 inatt så drabbad jag av en extrem smärta i örat som bara ökar, ökar och ökar och tillslut gör det omöjligt att ligga ner. Jag vänder och vrider mig. Tar Ipren. Inget hjälper. Jag lägger en påse is på sängen och har huvudet på - det hjälper lite, men inte tillräkligt.

Senaste gången jag kollade på klockan innan jag lyckades somna bort från eländet vat klockan 06:30 på morgonen.

Och idag är det värre.

Jag fnular på om det är en öroninflammation eller om det är en halsinfektion som helt enkelt strålar upp i örat. Jag har glott i min hals, och min vänstra, otursdrabbade halsmandel (har haft typ en miljard halsbölder) är visserligen uppsvullen (och lika operationsärrsdeformerad som vanligt) men har inte en enda vit prick, medan mitt öra istället fäller en massa orange, äckligt klägg.


Så nu kan jag inte vara där på inspelningen. Och det känns förjävligt.
Har skickat ett bud med kläderna, men jag skickade honom tydligen till fel gata.

Fan vad roligt allt är nu. Inte.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter verkligen som en öroninflammation. Gå till läkare o få penicillin!

Postat av: ronnie

men buhuu din stackare...kan du inte knarka massa chili och granatäpple och ett par alvedon och följa med på hootchy cootchy istället för att va sjuk!!! bli frisk! följ med! det är alla dekadenta jävlars afton ikväll, vi kan inte gå dit utan dig!!!

2007-11-03 @ 14:08:18
URL: http://www.wasabilicious.blogg.se
Postat av: Anonym

Det kan vara en vaxpropp. Det hade jag, och det gör sjuuuuukt ont.. gå till VC och dammsug örat!

2007-11-03 @ 14:18:16
Postat av: Maja

Det är verkligen inte roligt att vara sjuk, speciellt inte när man missar roligheter pga det. Krya på dig

2007-11-03 @ 14:42:04
URL: http://majaerlandsson.blogg.se
Postat av: anonym

okej, här kommer något äckligt. om jag trycker på min ena halsmandel kommer det ibland upp små vita svavelluktande saker. skitäckligt! men ännu äckligare att ha dom kvar i halsen. jag och syrran har letat och letat på internet och i böcker och frågat en sjuksyrra vad det är, men det är ingen som vet. kanske någon här?

2007-11-03 @ 15:45:29
Postat av: cilla

Jag ställer en snabb diagnos: Öroninflamation !

2007-11-03 @ 16:08:50
Postat av: sara

Kan även vara trummhinnan som spruckit och runnit ut, det hände mig som barn men då vaknade jag av smärtan och bara skrek.
Gå till doktorn.

2007-11-03 @ 16:30:45
Postat av: klara j-r

det kan vara så att du fått vätska i innerörat, alltså inflammation, och så kan det ha blivit för mycket så att trumhinnan spruckit och det runnit ut. känns det bättre i örat när det runnit ut?

om man vill slippa öroninflammation är det bra att använda nässpray de dagar man är som mest snuvig för att hålla innerhörselgångarna fria från tryckförändringar.

2007-11-03 @ 16:50:30
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: jenny

anonym: en jag känner har ocksåsådanna där små vita saker som luktar skit hon vet inte heller varför det är så!

2007-11-03 @ 18:10:51
URL: http://strawberrygums.blogg.se
Postat av: Metropolprague

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2008-01-09 @ 13:19:33
URL: http://metropolprague.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback