SMStillalla.se

Via Blogvertiser fick jag ett uppdrag att recensera SMStillalla.se, en gratistjänst för SMS på internet.

Tjänsten fungerar som många andra gratistjänster, det vill säga att den finansieras med reklam.

Du kan skicka två SMS helt utan ansträngning från siten varje dag, och för att skicka fler måste du samla så kallade krediter. Detta gör du genom att registrera dig på diverse erbjudanden som SMStillalla tillhandhåller. Som att exempelvis delta i en tävling för att vinna något. Det enda du behöver göra, i de flesta fall, handlar om att klicka på länken så sköter SMStillalla resten. Du kan även rekrytera andra till siten med en rekryteringslänk eller ta del av vissa köperbjudande som finns på siten.

Vill du inte göra något av ovanstående så har du fortfarande två fria SMS varje dag.

Jag testade att skicka ett SMS till Johan och det var helt fritt från reklam (till skillnad från de flesta andra gratistjänster med SMS), mitt telefonnummer stod helt korrekt och det kom fram inom samma tid som ett vanligt sms gör. Så långt, bra.

Något du dock bör tänka på är att du, när du registrerar dig på SMStillalla, godkänner att de får skicka erbjudanden till dig både via E-post och SMS.


Överlag känner jag att det är en tjänst som säkert är jättebra om man exempelvis har en sträng budget, men det är inget jag personligen skulle ha skrivit upp mig på om det inte vore så att jag recenserade det, då jag inte vill ha reklam sänt till mig via SMS. Hitills har jag dock inte fått någon reklam, så vi får se hur det blir med det!

EDIT: En tjej som heter Erika kommenterade just och skrev att hon använt tjänsten i flera månader utan att få reklam till sin mobil! Så det verkar safe. Kör på i så fall, säger jag!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

För mig som student så är det där grymt! Tack för tipset, även om det var betalt :D

2007-11-07 @ 13:21:29
Postat av: Erika

Jag har använt tjänsten i flera månader nu och aldrig fått reklam till varken min mail eller via SMS, så det är inget att oroa sig för.

2007-11-07 @ 13:30:59
Postat av: Stylee

Har använt mig av www.sms.se i flera år. Funkar bra, ditt nummer som avsändare och ingen reklam som SMS till din telefon. Man får nått reklam-mail typ var 14 dag bara. Finns adressbok, och framförallt är det den enda sms-sidan som inte är skitful!

Tänk på att många av erbjudandena, på alla dessa gratistjänster för sms, är erbjudanden om att prenumerera på tidningar mm, där du betalar "endast" 29:- men sen måste betala för ytterligare nummer, eller oftast, en frakt på kanske 69:-

"att de får skicka erbjudanden till dig både via E-post och SMS" låter inte så kul. Då kan det börja poppa in flera skit-mail varje dag - och kag lovar - alla dessa mail är samma idiotiska saker de ska sälja gång efter gång. Aldrig att de har nån koll.

LIKE THIS --> Om och om igen. Och om igen:

Bli bästis med datorn
Beställ 3 nr av PC för Alla för endast 69 kr och få trådlösa hörlurar utan extra kostnad! - klicka här!!

Med vänliga hälsningar Josefine, kundservice
Senaste erbjudandena
Kung på bolån?
Vinn en SonyEricsson W960i
Bli bästis med datorn
Glocalnet är lägst
Gå ner i vikt med Phaseolamin!
Få viktkoll med GI-Viktkontroll!
Nära och säker rakning med Stella Lady
Minisemester för hela familjen
Bingot med störst vinstchanser
Normal Nakenkalender
Få färgade linser på köpet
Shoppa för 10.000 kronor
Vad hände med söta tjejen och trevliga killen?
Vinn nya däck och fälgar
Vinn mat för 10.000 kr!
Kanske det viktigaste du behöver?
3nr Vi Föräldrar och en Pippi-DVD för bara 49kr.
Få en häftig lasermus för endast 29:50
Tandblekning- NU endast 395 kr!
Vinn NOKIA N95
Få viktkoll med GI-Viktkontroll!
Nu kan du testa GI-Viktkontroll för endast 1:-* och lätt gå ner i vikt utan att banta!

2007-11-07 @ 13:50:09
Postat av: Hanna fridén

Erika: Grymt! Jag lägger till det i inlägget, tack!

Postat av: Stylee

...ska kanske tillägga att smstillalla.se - hade ok design. så de inte blir ledsna ,-)

2007-11-07 @ 14:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback