18 december 2006

18dec06Jag har migrän. Jag medger det tillslut, jag är ett migränmiffo precis som alla i min familj trots åratal av nekande. Jag tänker aldrig mer säga "Nejnej, det är bara en huvudvärk, jag lovar!" för det är bara att inse, jag är likadan. Jag är inte läcker och avvikande, allt är genetiskt.

Jag erkänner.

Jag har iaf. inte så kraftig migrän som min storasyster som ibland får låsa in sig dagar i sträck, stackars!

Pälsbasker: Second hand, Myrorna.
Smycken: Top Girl.
Topp: Ohemult gammal.
Midjehög kjol: Second hand, Röda korset.
Sammetskärp med guldkedja: Second hand, Myrorna.



kitsch
Dock så är jag den enda i familjen som äger världens kitschigaste klocka som införskaffades i lördags i en av turisthopparna på Västerlånggatan, jippie!

Fortfarande lite unik.


Den är vitare i verkligheten.
Tom. glaset till urtavlan är fasettslipat.




Kommentarer
Postat av: karro

i liike it. den är tuff.

2006-12-18 @ 15:37:57
Postat av: Alexandra

Men attans vilken tjusig klocka. Kanske jag ska ta en sväng kring västerlånggatan då! Åhh gud som jag längtar nu. Bara två dagar kvar tills jag får mer än 150 meter city! Halleluja!

Postat av: Anonym

Urtjusig klocka!

2006-12-18 @ 15:43:21
Postat av: Mikey

Fantastisk klocka!

Jag får hemska huvudvärk...ar? Vad är plural för huvudvärk? Eh, hur som helst, jag får hemska huvudvärkar (sånna där som man kräks av tillslut) ibland, precis som min käre fader, men ingen av oss har kollat upp det (det händer rätt så sällan, några gånger om året). Man kanske borde göra det bara för att få ett fint litet namn på ontet, heh.

2006-12-18 @ 15:50:23
URL: http://diegesen.blogspot.com/
Postat av: Anonym

2006-12-18 @ 16:55:17
Postat av: karro

ooh, jag kom på en till sak. du har en satan het stil utöver klockan

2006-12-18 @ 17:02:11
Postat av: Judas

Ball!!

2006-12-18 @ 17:12:53
URL: http://motherfuckas.blogg.se
Postat av: Mimo

Ohh tjusig klocka. Kan bli rock chic värre (-: Om man nu vill det alltså...

2006-12-18 @ 17:54:30
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Anonym

nog det värsta jag sett idag. Beror mest på de hemska glaspärlorna( säkert plast, hujeda mig...)

2006-12-18 @ 18:59:38
Postat av: Saga

Jag diggar klockan skarpt. Jag vill också ha en övercool klocka som ingen annan har!

2006-12-18 @ 19:02:02
URL: http://parant.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Du ser grym ut - älskar kjolen. Bädda ner dig nu. Släck alla lampor och proppa in öronpropparna och sov. PUSS.

2006-12-18 @ 20:00:09
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Alexander

Haha läcker och avvikande var sjukt bra formulerat! Krya på dig

2006-12-18 @ 20:06:22
URL: http://www.collective.se/
Postat av: retrobågar

Jag hade världens migrän. 1972 kom vi till Ceylon, nu Sri Lanka. Vi besökte ett sjukhus eftersom min make skulle se på ögonavdelningen.
Där var en riktigt macho-Crodile-Dundee-läkare från Australien som lärde sig akupunktur. DET, trodde jag inte alls på, dvs akupunktur. Fanns nog inte i Sverige då. Joo, sa han, om det bara hade funnits något fel på mig så hade han kunnat bevisa det. Tja, det var ju det här med migrän.... varpå han grabbar tag i min högra handled, sticker in en nål i tumvecket och håller fast mig. Jag försöker slita mig loss, men han pratar hela tiden om Australien och att vi ska åka dit, och till slut så tar han bort nålen.
Sedan dess har jag inte haft migrän. På heder och samvete. Huvudvärk, jadå, men aldrig blixtrande huvudvärk. Alla som har migrän vet varför det kallas blixtrande huvudvärk.
Jag senare när jag en gång, när några gangsters hade krossat knät på mig, också fått akupunktur, i Sverige--det hjälpte mot smärtor då också och dessutom återfick jag känseln i foten efteråt.

2006-12-18 @ 20:10:14
URL: http://spectaclesforafrica.blogg.se
Postat av: Marina

Lovely

2006-12-18 @ 20:12:03
URL: http://modeinfluence.hautetfort.com/
Postat av: Hanna Fridén

karro: Fulsnygg is the name of the game! Och tack så mycket, kul att du gillar min stil :)

Alexandra: Jag vill ses när du kommer upp :(

Anonym: Tack!

Mikey: Ugghlla, om du kräks av dem är det kanske dags att kolla upp det, ja! Det där låter ju hemskt!

Judas: Lalala :D

Mimo: Ja, kanske! Jag har lite roliga idéer med lustiga kombinationer, de mesta innehållandes en massa pärlor och satin.

Anonym: Nej, det är du som har dålig smak! ^_^

Saga: Testa second hand, det brukar finnas multum med tuffa klockor!

Kerstin: De blev bra sedan! Jag får aldrig överjordisk migrän i vilket fall, vilket jag är mycket, mycket glad över. Det verkar så hemskt!

Alexander: Ja, och rolig! :D Kul att du fanns på Helgon btw, det var väldigt oväntat.

retrobågar: Oj, det låter helt fantastiskt! Jag har faktiskt enbart hört en massa goda ting om akupunktur, kanske borde man någon gång trotsa nålrädslan och utstå lite psykologisk lidande för en bättre framtid!

Marina: Thank you!

2006-12-19 @ 00:21:18
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Cool klocka!

2006-12-21 @ 09:35:32
URL: http://sigrid.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback