Dagens outfit 23 maj 2007 + önskelista

image1054

Top/klänning: Monki

Ja, jag är en gedigen överspenderare, vilket ledde till att jag utsatte MIG SJÄLV för en utamning, det vill säga att jag skulle leva på 500 kronor i en vecka (och det var dessutom långhelg! Svårt!) och jag lyckades! Jag har faktiskt till och med 60-70 kronor till godo, jag är mycket stolt.

Dock så innebär det att jag fick skära ner på allt skräpmat och allt godis, så jag tappade dessvärre 2-3 kg i processen för att jag fick... laga egen mat, inte äta chips varje dag, inte dricka 1,5 liter cola varje dag osv. I NEED MY CANDY! Men i alla fall, nu när jag vet att det går så tänkte jag skriva en inköpslista över ting som gav mig ångest över att jag inte kunde köpa.


Midjehöga svarta satinbyxor från Cheap Monday, 400 kr.

De är speciellt snygga för att de inte är tajta i midjan, utan avslappnade, snyggt med midjehögt som inte stryper så fort man sätter sig ner! Och så fungerar de perfekt om man inte gillar tights, för att de ger samma spandex/lack-lyster. Väldigt små i storleken, dock, jag provade ett par i 27/32 och de väckade sig riktigt fult på låren. Så jag ska sväva ut och köpa ett par i, tadah! 30/32


Det blir en lång second hand-runda.

Butiker som kommer få ett besök är:

Svart, Beyond Retro, Old Touch och även Myrorna på Götgatan.



Storskjorta


En stor, vit herrskjorta. Ärmarna ska klippas av helt och överskottstyget ska göras om till

hällor och skärp. Inte för att knytas direkt i midjan, utan lite längre ner för en avslappnad

passform och snyggt fall.


En snortajt, formsydd klänning i hårt satin.

Den kostar 750 och det finns bara en kvar i min storlek, så ni får inte alls veta vart den

finns. Den är i cerise. Otroligt... glamourös. Är rätta ordet.

Shop, shop, shop until I drop!


Kommentarer
Postat av: Sara Forsberg

sååå snyggt hanna! ha en trevlig dag! kramar Sara

2007-05-23 @ 14:05:12
Postat av: Cajsa

Oj, du ser lite ut som en 40-talsskådis - vill se mer av ditt lockiga hår! Haha, och jag har blivit en mästare på att snåla efter massa såna veckor som fattig student...

Postat av: cc

Vad roligt, jag har precis tagit mig an samma utmaning och kommit halvvägs! Brukar vilja göra det nån gång i halvåret åtminstone. Monkitröjan är störtläcker, den har fickor också?

2007-05-23 @ 14:19:54
Postat av: Stina

Wow vilken fin bild! Och den där klänningen lät verkligen underbar, håller tummarna för att den finns kvar åt dig.

2007-05-23 @ 14:30:14
URL: http://rubia.se
Postat av: Hanna Fridén

Sara: Åh, hej min underbara fantastiska älskling. jag saknar dig så mycket att jag sprängs, och tack. KRAM OCH PUSS!
Cajsa: Det är inte roligt att MÅSTA snåla :( Men när du är färdigstuderad så tar du världen med storm och brädar Bill Gates på en gång!
cc: Ja, jag ska fortsätta försöka leva billigt i allmänhet, men unna mig saker jag vill ha förstås också :) Men mindre färdigmat, godis, taxi och helt onödiga restaurangbesök... Dricks ska jag dock inte dra in på!
Stina: Åh, tack! Och ja, jag hoppas verkligen, den är så fantastisk!

2007-05-23 @ 14:52:43
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: ismena

du ser otroligt vacker ut & din blogg är cleanast!

2007-05-23 @ 16:17:24
Postat av: Miazzu

Själv har jag nu för första gången någonsin lagt upp en bild i min blogg för att visa min outfit. Yay!

2007-05-23 @ 16:18:56
URL: http://miamias.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gillar outfiten !

2007-05-23 @ 16:28:54
Postat av: Angie

Söt söt ! du verkar ha bra smak också tjejen ! Ha det bra

2007-05-23 @ 16:36:05
URL: http://gelo.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

ismena: Åh, tack! :D
Miazzu: Ojoj! Jag ska genast kika, spännande!
Anonym: Tack! :)

2007-05-23 @ 16:38:59
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: fin klänning/top

men vad kostar den? monkitröjan?

2007-05-23 @ 17:27:19
Postat av: Peisi

Hi,
just wondering about some of your previous posts:
how do you get such awesome wigs? I have the same type of hair as you, thick and curly. How do you hide it all under your wigs so they don't look phoney?
thanks,
peisi
(feel free to answer me in swedish or english at [email protected])

2007-05-23 @ 19:51:00
Postat av: Hanna Fridén

fin klänning/top: 300! Och tack!
Peisi: Well, the secret is the fact that my hair isn't that thick, actually, it's just curly and looks thick, so I don't have problems with hiding it under the wig. And thanks!

2007-05-23 @ 20:03:33
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Lins

Oj, måste bara nämna att bilden du har där är otroligt vacker.

2007-05-23 @ 20:32:45
URL: http://linsey.blogg.se
Postat av: Jenny

snygg bild, snygg outfit och snygg hanna som vanligt :) kul att du kunde leva så sparsamt!

2007-05-23 @ 22:15:21
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: fen

Ååh, jättefin bild på dig idag. Älskar ditt ansiktsuttryck! Otroligt söt, du ser ut som en porslinsdocka.

2007-05-23 @ 22:20:46
Postat av: krusee

fin outfit

2007-05-23 @ 22:44:34
URL: http://krusee.blogg.se
Postat av: isabel

you look snyggg !

2007-05-24 @ 10:15:07
Postat av: Hanna Fridén

Lins: Tack så mycket!
Jenny: Ja, tänk att det gick! Tack!
fen: Åh, tack så mycket!
krusee: Tack!
isabel: Tack so mycket!

2007-05-24 @ 10:44:31
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Lins: Tack så mycket!
Jenny: Ja, tänk att det gick! Tack!
fen: Åh, tack så mycket!
krusee: Tack!
isabel: Tack so mycket!

2007-05-24 @ 10:44:31
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag vill bara säga att du är vacker!

2007-06-07 @ 16:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback