Dagens outfit 8-9 maj


Jag orkar inte vara seriös!


image1009

8 maj 2007

Glajor: Ur och Penn
Linne: American Apparel
Armband: Båda från Ur och Penn, båda gamla
Shorts: Barnkalsonger från Överskottsbolaget
Strumpbyxor: Åhléns
Pumps: Penelope, Mixage

Kalsingarna har jag på mig för att jag blivit oändligt frustrerad över det faktum att jag inte hittat några shorts alls, på någon butik, som liknar de fina som Jean Paul Gaultier gjort för vår-sommaren 2007. De som är en blandning mellan sportigt och romantiskt mode, puffiga, gula och självfallet... i SATIN. Eftersom att jag bara hittat shorts överallt ala. sommaren 2006 eller med influenser från höst-vinter 2006 (ja, förutom några snygga puffiga från Monki, men höftbredden är för stor för mig och sedan några som är ganska okej om det inte vore för de trista materialen) så fick det bli kalsingar. Ja.

image1010

9 maj 2007.

Fuskturban: Gammal tröja från HM
Jacka: Monki
Halsband: Top Girl
Linne: American Apparel
Klänning: Gina Tricot
Strumpbyxor: Vet ej, fick dem efter modellplåtningen
Skor: Skopunkten


Kommentarer
Postat av: alltså

är det bara jag eller har du lagt på dig? Nu är du ju normalsmal. inte skinny längre..
När får man se bilder från modellplåtning? spännande

2007-05-09 @ 18:05:32
Postat av: Hanna Fridén

alltså: Haha! Jag har ju skrivit JÄTTEMYCKET om min lyckade viktuppgång! Här bland annat: http://frankincense.blogg.se/130207132546_ntligen.html
Så ja, jag har gått upp, tack och lov! Däremot är jag fortfarande en 32-34/XS på 170 cm, så jag vet inte om "normalsmal" är rätt ord, däremot så har bland annat ben och armar fått en fin utfyllnad. Förut var det bara muskler och ben, men nu har de lite fett också. Och tack och lov för att jag har varit atlet och har mycket muskler, för annars kan jag inte ens tänka mig hur hemsk jag skulle tycka att jag såg ut innan jag gick upp. Jag älskar mina ben som tar 160 kg i benpress!

Postat av: Stella

Gud vilket vackert hår du har! Inte fan behöver du ha uppsatt medan du sparar ut! Jag vill också ha tjockt och lockigt hår :(

2007-05-09 @ 18:38:56
Postat av: C

160kg i benpress?! Wow! Jag skulle oxå älska mina ben om jag hade dina, helt galet snygga ben har du ju människa. Precis såna muskler jag önskade att jag hade. ;-)

2007-05-09 @ 19:05:38
Postat av: isabel

i like your outfits (:
.. men 'glajorna' = fuula !!

2007-05-09 @ 19:18:34
Postat av: jo men herre..

man ser ju skillnad sen dess. kolla bilden från ditt jobb, me hängslen o linne o det. Där har du fett på sidorna och mulliga lår. tycker jag
även om du är smal så har du fått hull. inte som innan då var du mer modellskinny

2007-05-09 @ 19:52:15
Postat av: Hanna P

Synd att du inte vet var strumpbyxorna kom ifrån, dom var riktigt snygga.

2007-05-09 @ 19:55:28
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Stella: Tack! Det ser bättre ut på den bilden än vad det gör i verkligheten, det garanterar jag!

C: Tack, vad rart av dig! Mina ben är den delen av min kropp jag alltid gillat mest!

isabel: Fler glajor åt mig då! :D Haha, tack!

jo men herre: Mulliga lår? Jag är 170 centimeter lång och har storlek 25 i jeans och storlek 32-34 i annat. Jag tycker att det är vidrigt att jag skulle kallas för "mullig" på något sätt eller vis. Herregud, tänk på vad andra kan tänka, människa, och vad det kan göra åt DERAS självkänsla! Jag går inte med på att man kallar mig för något jag inte är när andra kanske jämför sig och bara "okej, om hon är mullig, vad är då JAG?" Det är ju helt sjukt, och inte något jag vill lägga på folks samveten! Modellskinny är jag inte, och tack och lov för det, för det har jag ansträngt mig mycket för att inte vara, men att säga att något skulle vara "mulligt" på mig är bara absurt! Men du kanske bara formulerade dig lite knasigt och menade att mina ben har former? För det har de, och har alltid haft, men nu mer former :D! (just like the ass and bossom!) och då är det du säger helt reko, men inte "mulligt"!

2007-05-09 @ 20:00:48
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

jo men herre: Jag vill inte låta hård, men jag ärväldigt engagerad i den här debatten angående ideal och jag får mardrömmar av det faktum att jag just kallades för "mullig" när jag är smal. Typ om min systerdotter med en storlek 38 på någon cm längre än jag skulle gå in, hur skulle hon då jämföra medsig själv liksom?

Det gör mig bara rädd.

2007-05-09 @ 20:04:17
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bra svar till "jo men herre". Allvarligt talat - vad ÄR det för snedvriden syn? Eller är det helt enkelt avundsjuka, missnöje, missundsamhet? Troligtvis. Tråkigt iallafall och SKÖNT att du är så vettig Hanna o ser det galna i hans/hennes kommentarer. Du är assnygg som du är - ner eller upp eller konstant i vikt, och det är för att du skriver så bra, hela tiden verkar försöka vara dig själv och utmanar allt-alla o mest: dig! Grymt bra! Kan tipsa om helt underbara Underbara Clara (som jag tror du har länk till oxå) som häromdagen skrev ett mycket sunt inlägg om just detta med hur vi kommenterar varandra o med det nedvärderar.

2007-05-09 @ 20:09:47
Postat av: Annika

Riktigt cool outfit där med kallingarna! Toksnyggt!

2007-05-09 @ 20:48:21
URL: http://annikakristiina.blogg.se
Postat av: Annika

Riktigt cool outfit där med kallingarna! Toksnyggt!

2007-05-09 @ 20:49:35
URL: http://annikakristiina.blogg.se
Postat av: ja men precis

jag menar bara jämfört med DIG SJÄLV FÖRUT man SER skillnad DU HAR fått hull! det är bara det jag säger
ordet tjock har jag inte använt.
alla är snygga

2007-05-09 @ 21:02:29
Postat av: och

med sidorna menade jag sidorna av magen det så kallade babyhullet-lovehandles
där har du hull eller som du säger: former
inget fel

2007-05-09 @ 21:03:47
Postat av: och ja

himla snygga strumpbyxor!! VILL HA!

2007-05-09 @ 21:12:21
Postat av: Hanna Fridén

Sofia: Tack så mycket! Och Clara är jättebra, ja! En helt fantasiskt tjej som skriver underbart och är klok! Hennes nick är väldigt passande, om jag får säga så.

Annika: Tack!

ja men precis och: Tack! Men lovehandles har jag inte, däremot är linnet från Humanoid en storlek Large, plus den stora beiga tröjan under, så det veckar sig naturligtvis utåt ;) Dock kanske inte riktigt det där bukfettet jag fått från överdrivet fet kost, det får gärna lugna sig, haha! Men det syns bara i profil, ibland, när jag inte bajsat ordentligt.



2007-05-10 @ 00:28:05
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: hehe

jag förstår.. jag är likadan ;)

2007-05-10 @ 10:44:26
Postat av: Camilla

American Apparel har faktiskt fina satinshorts, korta, kanske inte så "puffiga" men väldigt fina. Funderar på att beställa ett par själv... Kolla i deras nätbutik!

2007-05-10 @ 14:29:02
URL: http://annerfeldt.blogspot.com
Postat av: SANDRA

man ska inte va seriös hela tiden. tacka vet jag folk som förstår d :)

2007-05-10 @ 18:51:48
URL: http://lsandra.blogg.se
Postat av: Ung men inte dum

Herregud, vad fint det nya hullet (som du så vackert uttrycker det) är på dig! Finare än någonsin. Dessutom måste jag säga att du verkar vara en mycket sympastisk och snäll person, det tycker jag verkligen om!

2007-05-10 @ 22:06:57
URL: http://www.nogg.se/noparty
Postat av: Hanna Fridén

hehe: Jag ska göra god korv av mitt bukfett ^_^

Camilla: Åh, jag tittade på dem nu, och de är fina men lite väl korta för lilla pryda jag :D

SANDRA: Ja, överseriös blir grått och jobbigt :(

Ung men inte dum: Tack så mycket! Jag håller fortfarande på och vänjer mig vid det, men överlag känns det väldigt bra :) Och tack så hemskt mycket återigen, jag blir glad!

2007-05-11 @ 19:39:29
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Hanna

De rosa skorna var toksnygga.

2007-05-12 @ 13:46:11
URL: http://mignonette.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback