Lågkonjunktur

Det som får mig att fasa mest för en kommande lågkonjunktur är inte räntan, det är inte de oväntade svarta färgerna i vårmodet 2008, det är inte att lägenhetspriserna har slutat med sin prisutveckling och det är inte hur folks konsumtionsvilja börjat tryta lite.

Nej, det är hur media ser ut.

Vid en lågkonjunktur får skvallermedia mer uppmärksamhet än någonsin. Det är ett billigt nöje, och ett nöje som för gemene man oftast går ut på att kunna skratta lite åt de som har det bättre, eller för all del: drömma sig bort till deras värld.


Nu kan jag ha fel. Det behöver inte vara så att skvallermedia fått mer uppmärksamhet, det kan vara så att jag helt enkelt inte läst någon skvallermedia alls överhuvudtaget tidigare, och därför har svårt att sätta referenspunkter. Men jag tror, jag tror att jag har rätt.

Och när "
nyheten" om att Ebba von Sydow blivit portad från Stureplan får en sådan ofantlig uppmärksamhet, och det plötsligt är the talk of the town. Då tänker jag, då tänker jag: "Helvete, nu kraschar vi ner i en lågkonjunktur igen."



Kommentarer
Postat av: Freddy

Hej.
Har tänkt i flera dagar på att skriva dig och tipsa om ett p-piller jag använder. Det heter Mini-Pill 0,35mg, eftersom man inte har paus mellan kartorna så får man heller ingen mens. Detta kunde vara en möjlighet eftersom du har så fruktansvärt ont! Du kan ju höra dig för! De är också 3gånger biligare än "vanliga" p-piller.

/Freddy

Postat av: Anders Svensson

Med tanke på Ericsson börskrasch idag kanske du har rätt. Om lågkonjunktur alltså.

2007-10-16 @ 09:39:44
URL: http://www.zaramis.nu/blog/
Postat av: Mrs S

Att de långa kjolarna spås komma tillbaka stödjer din teori.

2007-10-16 @ 12:07:50
URL: http://divineaverage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback