Lugn


Jag känner mig lugn. Ikväll har jag kunnat slappna av på ett sätt jag inte känt av på säkert, ja, ett halvår eller år.

Knutar har gått loss ur ryggen, en dov huvudvärk som legat och släpat i ett år har släppt och mina leder har mjuknat upp. Jag känner mig inte det minsta lilla irriterad på något alls, och jag är bara sådär... Ja, skönt tillfreds. Ni vet. Som när man vaknar upp en morgon, tittar åt sidan, och ser hur någon man älskar dreglat på kudden i sömnen, och man ler. Man är lycklig.


Jag har inte haft semester sedan förra sommaren. Då hade jag två veckor. Innan dess kan jag inte komma på någon semester. Jag har aldrig åkt någonstans, aldrig just gjort något, inte unnat mig något. Bara jobbat, varje dag i veckan, i flera år. Även när jag tagit ut någon slags semester så har jag sysselsatt mig med nya, viktiga projekt.


Jag har aldrig flugit! Fatta. Haha. Jag är inte flygrädd. Jag har bara aldrig haft tid.

Men nu är jag lugn. Nu är saker fina.
JAG KOMMER VARA LEDIG. LEDIG!

Kommentarer
Postat av: Jessica igen

Du om någon verkar vara väl värd en go´semester! Hoppas du får det lugnt och skönt! Ingen första flygtur planerad under semestern eller?? Uppdatera oss i så fall! =P
Ha en trevlig kväll!

Postat av: Abbes pappa

Ja du, passa på och njut av ledighet. Det funkar inte att jobbajämt. Inte i längden.

2007-10-15 @ 22:30:00
URL: http://hejaabbe.blogspot.com
Postat av: Amazon

Vi är några som drar till Bali snart. Kanske vore något för dig. Allt är upp o ner därborta så man behöver inte ens knarka för att få lite schysst delirium.

2007-10-15 @ 23:25:44
Postat av: Maria

Jag rekommenderar Dublin som shoppingstad. Tror du skulle gilla stilen här. :)

2007-10-15 @ 23:26:02
URL: http://damp.wordpress.com
Postat av: Henrik Ksson

hmm, efter detta så respekterar jag dig mycket mer,
du verklar ju verkligen ha jobbat mycket för att nå dit du är idag. Stackars dig att du aldrig har flygit,
en grymkänsla att sippa en GT på 30000 fots höjd och tänkte på de äventyren och människorna man är påväg mot och de man har lämnat bakom sig.

love H

2007-10-15 @ 23:46:03
URL: http://www.soca.se
Postat av: Kajsa

Har du aldrig flugit är det på tiden att du gör det. Jag är glad att jag har en förälder som jobbar med flyg så att vi således i princip alltid tar det. En av de bästa känslorna i världen är ju att sitta i utrikeshallen på Arlanda och veta att man är på väg någonstans bort bort bort.

2007-10-16 @ 14:56:06
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Ojdå

det betyder ju att du typ aldrig har varit utomlands. konstigt.

2007-10-16 @ 16:53:01
Postat av: mippan

vad gulligt att aldrig ha flugit. charmpoäng.

2007-10-16 @ 17:56:27
Postat av: Stephanie

Jag flög första gången förra sommaren, till Göteborg. Det var en skräckupplevelse för mig som är åksjuk. Jag föredrar tåg, gillar det där dunkandet. Har åkt tåg geom hela ryssslan, vitryssland och ukraina, inte riktigt som hemma dock.

2007-10-16 @ 22:21:36
URL: http://stephaniessecret.blogg.se
Postat av: alex

om inte annat, bra for miljon och du har sluppit vart daliga samvete.

2007-10-17 @ 13:03:47
Postat av: bajs

Det ar inskrankt att inte resa och se varlden.Typiskt att detta kommer fran dig, en sjalvisk och egenkar som du verkar vara.

2007-10-18 @ 18:41:06
Postat av: bajs

Det ar inskrankt att inte resa och se varlden.Typiskt att detta kommer fran dig, en sjalvisk och egenkar som du verkar vara.

2007-10-18 @ 18:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback