Magtips

Släng ner olja i en panna. Nyttig olja, förslagsvis. Men inte olivolja.
Ta solrosfrön eller några liknande frön som också är bra för magen.
Salta helst, blir godare så.
Stek lite, inte så länge, fröna ska inte bli brända och det är extra bra för magen om mycket av oljan är kvar.

Ät.


Jättebra för magen. Nyttiga fetter. Innehåller mycket järn och protein. Speciellt bra innan eller under mens, alltså.
Mycket bättre än att äta chips eller ostbågar.
Jag har gått på toa tre gånger idag, exempelvis. Success!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaaa, rätt! Fett är BRA, socker är FARLIGT!

2007-10-05 @ 09:50:12
Postat av: sandra

fröna bli fortare rostade om du steker i torr het panna och sedan tillsätter oljan.

2007-10-05 @ 10:10:18
Postat av: ElinL

Om man vill vara extra extremhälsosam (men det vet jag att man inte alltid vill) så är det bättre att steka i olivolja. Det hörde jag höromdan i Kropp&Själ i P1. När man steker (dvs hettar upp oljan) är det bäst att ta olivolja och när man äter olja kall på t ex sallad är det bäst med rapsolja. Exakt varför kommer jag inte ihåg, men det handlar om farliga respektive nyttiga ämnen som finns och utvecklas osv.

2007-10-05 @ 10:41:35
Postat av: Johnny Scharonne

men järn gör ju att man blir hård i magen! fast där hjälper väl oljan till, I guess...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback