Myten om mensvärken

Ursäkta att bloggen var i fullkomlig stiltje igår. Jag hade extrem mensvärk hela dagen, och någonstans efter 18:00 kunde jag tillslut röra på mig tillräkligt för att gå på toa.

Jag har inte haft så här extrem mensvärk på ungefär tre år, skulle jag tippa. Visst att jag har haft fasligt ont, fått svimmattacker och spytt av mensvärken ibland, men igår låg jag till sängs hela dagen och skrek, grät, spydde och ibland kan jag svära på att jag bara önskade att jag skulle dö.



Haha.
Och vet ni vad det första jag hittar i min mailkorg idag, när jag tillslut kollade den ?
En person som kommenterat ett gammalt inlägg om mens med orden: "Jag har aldrig haft mensvärk och ingen i min familj heller för den delen så jag tror bara att det är inbillning."

Nähä? Okej. Jag har aldrig haft en hjärntumör, och ingen i min familj heller för den delen! Så det är nog bara inbillning! Ja, ellers SARS, det är också ett påhitt. Och AIDS! Jag har aldrig träffat någon med AIDS faktiskt, så det är nog bara inbillning! NEJ, ÄNNU BÄTTRE, DET ÄR EN KOMPLOTT AV DEN KRISTNA KYRKAN FÖR ATT SKRÄMMA FOLK FRÅN ATT HA SEX!

Jag har inte träffat någon med avhugget huvud heller så halshuggning kan nog inte heller ske! Allt som jag inte varit med om är helt omöjligt, tjoho tjohej, så är det! Världsvälten är en myt, utrotningen förekom aldrig och det finns ingen diskriminering mot invandrare någonstans i hela världen!




Hurra!


Kommentarer
Postat av: zooloo

hahahaha... ja det är ju helt klart kyrkan som spammar om aids :)

Postat av: Therese

Du är heeeeelt förlåten, vet precis vad du menar. Fått ett antal olika piller utskrivna och inget hjälper, vissa grejer har t.o.m. förvärrat det. Och personen som inte tror på mensvärk borde det vara skottpengar på.

2007-10-13 @ 12:35:13
Postat av: Penny

Vilket jäkla rikspucko. Jag blir så irriterad på sånt där folk som sätter sig emot saker bara för att de har sluppit undan det, gah! Hela min kvinnliga släktsida har haft enorma problem med mensen inkl. jagsjälv. Och tro mig du tvivlare, det är INGEN dans på rosor. Sådär, nu har jag släppt ut mina aggressioner. Nu är jag nöjd.

2007-10-13 @ 12:38:00
URL: http://plussizepenny.blogg.se
Postat av: sandra

jävla idioter det finns :|
från en som haft mensvärk några miljoner gånger nu:
mensvärk finns. det finns och det gör något förjävligt ont.

2007-10-13 @ 12:38:27
Postat av: Vanna

Jag har fått utskrivet Naproxen 500 mg som jag tar två av varje månad. De pillrena har inte bara tagit bort den förlamande smärtan utan jag har även sluppit att kräkas och det andra som brukade höra till.

2007-10-13 @ 13:36:12
Postat av: Ellen

Men vafan är det för fel på folk? Så alla kvinnor som någonsin har haft mensvärk har inbillat sej, bara för att de här som sluppit undan aldrig har haft det? Ett så trångsynt påstående har jag nog aldrig hört i hela mitt liv. Jävla åsnefittor.

Skitbra blogg förresten.

2007-10-13 @ 15:09:25
URL: http://kosmonautanka.blogg.se
Postat av: Lisa

Hahaha, you go!

2007-10-13 @ 15:26:16
Postat av: Zombie

Jag är den enda i min familj/släkt som har mensvärk, och min är fördjävlig. Sådär så att man bara vill ligga nerbäddad hela dagen och äta choklad och gömma sig för världen. Gärna med en dröse kattungar att värma sig på :P
Dock har jag en väldigt förstående sambo som alltid ställer upp för mig när jag har så ont att jag knappt kan se vad jag gör .)

2007-10-13 @ 18:12:30
URL: http://zombiefied.blogg.se
Postat av: anna

i know the feeling :s

2007-10-13 @ 18:17:27
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

AIDS är verkligen fet jävla inbillning från folk som vill att man ska tycka synd om dom, så patetiskt.

2007-10-13 @ 20:37:23
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: Linnéa.

HAHHAHAHAHAHHAHAHAAAA!!!! Det bästa jag har hört på länge.

2007-10-14 @ 17:07:51
URL: http://www.keewlalinnea.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har farlig&kraftig mensverk, fan vad roligt det skulle vara att träffa på den där jävln när jag hade mens! huhuhu inbillning,

2007-10-14 @ 20:13:37
Postat av: Karin

Jag har en kompis som hatar dom bland personalen på hennes jobb som sjukskriver sig pga mensvärk: "det har väl för fan alla tjejer, det är bara att bita ihop!". Det verkar otroligt svårt för vissa som aldrig spytt/svimmat/velat dö pga mensvärk att förstå att det för andra faktiskt är omöjligt att göra ngt annat än att ligga i sängen/på badrumsgolvet när man har mensvärk. Jag fattar inte varför det är så svårt att acceptera! Det är som om man är en mesig, dålig person om man inte kan hantera sin värk eller lyckats hitta rätt medicin.

2007-10-14 @ 22:11:51
Postat av: Victoria

Ang mailet du fått! Personen vet inte vad den snackar om! Mensvärk is real. Jag har svimmat eftersom jag haft sån mensvärk. Hon kanske borde ha pluggat lite extra på biologilektionerna och lärt sig vad mens verkligen är. Då kanske hon inte skulle ha skrivit något så korkat...

2007-10-15 @ 14:15:34
URL: http://victoria.blogg.se
Postat av: Fröken Depp

Jag älskar dig. Du e så galet rolig.

2007-10-16 @ 13:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback