Spymlans invigning och annan fylla

Åh. Idag är jag redigt sliten. Men fan vad kul jag hade det igår!

image1035Först drog jag och
Carolina Engman till Spy bars uteservering: Humlegården på deras säsongsinvigning, även kallad Spymlan. Jag hade tänkt ta det rätt lugnt, typ, dricka ett glas vin och sedan köra enkelt på läsk. Allt var ju dock gratis, så det gick inte riktigt så.

Kläderna

Carolina var toksnygg i sin jeansklänning från HM (So 90s!) och hade en jättetuff väska, i kork! En väska i kork, det är strålande. Själv var jag också toksnygg i baddräkten från Kylie Minogue för HM och mina midjehöga, lila satinbyxor från Versace (so 90s!)

Jag är kort!

Det första jag noterade var att jag kände mig som en pygmé. Det är något med creddfolket (inte brattfolket) som är konstigt, de flesta är nämligen riktigt jävla långa. Jag är 170 cm själv, det vill säga lite över medellängd men inte lång, det är ungefär så det brukar kännas, men på sådanna här tillställningar blir jag alltid den lilla pygmén, och igår hade jag dessutom lågskor, för att mjuka av den gravporriga looken med baddräkten med djup, bar rygg. Dåligt drag, kanske.






Kvällen!


Jag sprang på Lady Oscar, vars strålande uppenbarelse jag saknat något ofantligt, och så även Tommie X och Tanya Byrne som blekt sitt hår i exakt samma nyans, de bor förövrigt ihop, och nu ser de ut som två, alternativa tvillingar. Mycket läckert. Träffade på Pierre Björk, som det också var längesedan sist (fotografen som fotade mig för Spy bar! Fantastiskt duktig) och han berättade att han läste min blogg varje dag, jag blev otroligt smickrad.

Jag och Carolina minglade runt, blev fulla. Jag noterade att Carl M Sundevall hade likadana ärtgröna byxor som Peder Lamm på Kings fest. Gott så. Sedan sprang Carolina iväg med sin vän Ida Rislöw till Café Opera, medan jag följde med Emilia Pavlovski, Viktor Barth-Kron och Jonatan Nederdal till, ta-dah, LAROY!

Innan dess möte vi dock underbara Elin Kling, hon är fantastisk duktig, trevlig och smart. Många tar för givet att hon är dum och dryg för att hon är blond och jobbar för Stureplan (som av vissa ses som synonymt med typ, Hitler) men det kan jag på en gång säga är helt fel, enbart dumma förufattade meningar! Elin är underbar och sympatisk.

Det kanske man inte kan säga om Fredrik Dalheim (klubbchef, Hell's kitchen) dock, som vi sprang på utanför som övervägde om han skulle gå in eller inte. Han sa att han inte gillade att hänga med stenkastare. Han förklarade att en stenkastare, det är sånt där Söderfolk, eller sånt där svartklätt knepigt folk överlag. Hans slutsats var nämligen att alla som antingen var från Söder eller hade svart på sig var vänster, och alla som var vänster slängde självfallet en massa sten på folk under demonstrationer.

Där lämnade vi Humlegården och gick till Laroy. Jag ville till Teatron och lyssna på Daniel Öhrn på THE BASH! Men eftersom att jag ville ha med mig alla 86-or i Stureplansredaktionen (Emilia, Viktor och Jonatan) så tänkte jag hänga på för att lyckas övertala dem.

Väl där inne kom Fredrik Dalheim tillbaks, stenkastarhataren. Han pekade på mig och skrattadde, och vrålade "LAROY, LAROY, LAROY" upprepade gånger. Förmodligen som hämnd för gången jag skrattade och pekade när jag fann honom iklädd hoodie på Spy bar. Allt kommer tillbaks.

Sedan drog jag till Teatron, lyckades inte lura med mig folket från redaktionen. Stog och dansade som en tok i DJ-båset och på dansgolvet och hade en helt satans fantastiskt bra kväll. Jag kommer inte ihåg senaste gången jag dansade så mycket! Allt var underbart. En strålande kväll. Hela dansgolvet SJÖNG MED i låtarna och Daniel Öhrn var, ursäkta töntigt uttryck, ON FIRE!

Ja, det var väl det.

När jag kom hem åt jag tre chorizo med pommes och lyckades somna med kläderna på, uuuuh, snusk!

Alla bilder är tagna av fantastisk duktiga Ivan Nunez på Stureplan.se




Kommentarer
Postat av: Jenny

Du kan ju ta med dig mig så kommer du alltid att känna dig lång :P Lät som en fantastiskt lyckad kväll det där :) Det är väl Daniel som brukar vara på Ace annars?

Postat av: Emma

Fotograferar du inte länge för stureplan?

2007-05-17 @ 20:51:48
Postat av: Emma

*längre

2007-05-17 @ 20:52:06
Postat av: Evis

åååh!
Lady Oscar ser jättemycket ut som Mike Monroe i Hanoi Rocks gjorde på 80-talet. Jag avgudade honom (gillar fortfarande Hanoi Rocks musik) och tyckte uppenbarligen att tuperat blonderat hår och glansigt rosa läppstift var så sexigt det blev på en man. Jag vart väl typ 16. Sen blev jag 20 och föll bara för "såna där stenkastare" ;)

2007-05-17 @ 22:53:44
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Obama

Wow! Snyggt med baddräkt!

2007-05-18 @ 00:15:11
Postat av: Ida Annie

Bara för att du är så himla snygg! Känns som om du inte behöver göra något egentligen eftersom du har allt som är vackert i ett ansikte.

2007-05-18 @ 13:33:22
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Jenny: Det låter bra! Jag gillar att känna mig lång, och platåerna på 17 cm gick ju dessvärre sönder. Och det stämmer att det är Daniel Öhrn från Ace :D
Emma: Jorå, men inte på onsdagar längre och så har jag haft en liten semester.
Obama: Tack! Lite knepigt med toabesöken... dock.
Ida Annie: Åh, tack så hemskt mycket! Gud vad glad jag blir :)

2007-05-18 @ 14:05:29
Postat av: Sophia

Vad gör Tommie X nu förtiden?

2007-05-18 @ 19:25:15
URL: http://ohtear.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback