Folk jag hatar per automatik

image1397


Det här är
Ewa Björling. Hon är vår nya handelsminister.
Jag vet inget om henne. I princip. Inget alls.

Förutom att jag spontant hatar henne något otroligt, något fasansfullt. Jag kan inte förklara det otroliga hat jag kände för henne när jag såg henne på TV. Från presskonferensen.

Det gör jag ibland, och det där hatet har alltid blivit befogat. Det självklara, instinktiva hatet har infunnit sig tre gånger förut, och det här är vad de tre mottagnare visade sig vara.

1. En man vid namn Rolf. Han visade sig vara pedofil.
2. En namn vid namn Einar. Det visade sig att han ägnade sig åt sexuella trakasserier.
3. En brud vid namn Anna. På Dagis. Hon snodde sedan mina My little ponies, den jävla subban.



Seriöst Anna, tycker fortfarande att du är en jävla subba. Om du läser det här. En ful, äcklig och korkad jävel. Speciellt ful, och flottig. Och så luktade du illa, något förjävligt. Fyfan för dig Anna. Fyfan. Fyfan vad fult det är att heta Anna förresten. Så jävla fult. Kräkfult.




Och Ewa Björling, ja. Du har väl inte gjort något illa.
Förutom typ hundra lagöverträdelser då, men vi har väl alla lite skit i bagaget. Eller, nä? Nä. Det har vi inte. Just det.

Nooooo reeest fooooor theeee wiiiickeeeed~~~~~~!

 

Kommentarer
Postat av: hanna svahlstedt

Haha, det är verkligen kul att läsa din blogg!
Anna är ju bara en bokstav ifrån Hanna.
Föresten så står det "En namn vid namn Einar."

2007-09-12 @ 20:45:02
Postat av: Luke

Svårt att tyda om inlägget är ironiskt. Jag hoppas innerligt att så är fallet. Hur ligger det till?

2007-09-12 @ 21:00:29
Postat av: frida

hahah du är såå skön!

2007-09-12 @ 21:45:43
Postat av: Anonym

Jag har nog aldrig sett en sådan total brist på finess i ett inlägg i hela mitt liv.

2007-09-12 @ 21:59:48
Postat av: Josefine

det var väl hon som berättade om att hon hade haft svart städhjälp och tyckte att allt var frid och fröjd för att hon gick ut med det?

Postat av: ANNA FULT NAMN HAHA

Anonym: Jag har nog aldrig sett en sådan bristande intelligens som hos dig som inte fattar ironi! Herregud vad tragiskt!
Tjejen som skriver det heter ju till och med HANNA, hur fan kan du tro att det är seriöst? My god, idiot!

2007-09-12 @ 22:16:39
Postat av: ANNA IGEN

Luke: Vad TROR du? Ursäkta men tjejen som skriver bloggen heter HANNA och skriver att ANNA är världens fulaste namn. Förutom det är det ju jävligt uppenbart att det är ironiskt. Kategorin heter ju tom "BLAJ". Shit!

2007-09-12 @ 22:20:30
Postat av: en som känner henne

Hur kan skriva att man hatar någon utan att känna vederbörande. Ewa är en ambitiös och mycket duktig politiker.

2007-09-12 @ 22:34:29
Postat av: Hanna Fridén

en som känner henne: Jag vill självklart inte såra Ewa på något vis. Det vill jag inte. Jag känner henne inte, och känner heller inte till hennes politik. Inlägget är högst ironiskt, vilket jag verkligen hoppas är så övertydligt som bara möjligt.
Speciellt i stycket där jag säger att Anna är ett skitfult kräkigt namn. Har du läst titeln på min blogg? Ser du vad jag heter?
Ja, jag anser då att det är övertydligt som fan. Nästan svidande.
Men om Ewa blir ledsen: Hälsa tusen gånger om ursäkt från mig, med hela mitt hjärta. Det menar jag.
Jag brukar vara mån om att håna mig själv allra mest av alla i ironiska och taskiga inlägg, genom att framställa mig som ett svin eller berätta hur löjlig/korkad jag är. Och så är det även i detta, för om någon framstår i sympatisk dager här, då är det synnerligen Ewa Björling, ingen annan. Speciellt inte jag.

2007-09-12 @ 22:41:11
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: hanna

my little ponny-stöld är ju allvarligt! sånt kan ju ge svåra trauman. en brud hos min dagmamma brukade bryta av alla kritor jag ville använda. hatar henne fortfarande på ett ytterst omoget och långsint sätt.

2007-09-12 @ 22:49:45
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se
Postat av: Andreas W

HANNA! VAD ÄR DETTA!?!?!??!
http://www.stureplan.se/articles/4325/images/article_image_c23251a7d4a071a1.jpg

2007-09-12 @ 23:25:41
Postat av: Susse

haha fan vad bra

2007-09-13 @ 00:35:18
URL: http://sussetorarpsbacke.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag är smart nog att förså ironin i inläggen, men jag vidhåller att det saknas finess. Ironi fordrar en liten liten bit finess för att fungera, och har saknades det. Punkt.

2007-09-13 @ 10:46:14
Postat av: Fotbollsnörden Ronaldinha

Du har väl polisanmält Rolf,Einar och den där otäcka Anna? Gör det om det inte redan är gjort!preskriptionstiden för sexualbrott är nog en månad men för stöld är den nog 100 år.
Björling är redan anmäld för sin grova kriminalitet. Hon förstorade några fönster i bottenvåningen på sitt suteräng-hus. Då räknas det som tvåvåningshus och kräver bygglov. Lyxpolitiker som tror hon kan ha stora fönster och ljus i sitt hus utan att be om lov!!!Det blir säkert fängelse för henne. utan fönster!

2007-09-13 @ 10:58:20
URL: http://fotbollsnordar.bloggtopp.com/
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Finess. Är det ett ord du just har hittat i ordboken och blivit suoperexalterad av? För du låter väldigt löjlig när du klagar på finess i en ironisk text utan att själv visa upp någon överhuvudtaget. Ditt inlägg låter enbart fånigt och otrevligt. Och om det är något man ska framföra med finess så är det kritik. Det finns till och med nedskrivet i böcker, samt att du bör fått lära dig det på dagis och under skolgång. Humor, däremot, är en smakfråga. Vilket precis alla andra uppfattar och förstår, förutom du. Och att skriva "Punkt." efter en text och dessutom vara anonym är fegt, töntigt och bordar på mellanstadiedebatt. Tack.

2007-09-13 @ 12:21:14
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: s

Vet den subban inte att My Little Ponies är heliga?!?!

2007-09-13 @ 15:14:07
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: Luke

Anna: Tagga ner. Inte som jag syndat för att jag inte fattade att det är ironiskt. Jag känner inte Hanna och har inte läst alla hennes inlägg så det behöver inte vara så självklart. En person kan ju dessutom avsky sitt eget namn. Mitt råd till dig är att skaffa dig viktigare saker att irritera dig på, detta var bara patetiskt. Puss på dig.

2007-09-13 @ 20:21:03
Postat av: J. Galt

haha härligt! Sån här stil gillar jag. Min typ av inlägg.

2007-09-13 @ 21:01:49
URL: http://youareanidiot.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag kände en subba som hette Ellen som jag bodde granne med när jag var fyra år. Hon tyckte det var askul att kalla mig "pizzan" av ingen anledning. En dag krossade hon mina fingrar med en sten av ingen anledning. Jag sa till mina föräldrar att jag tappat stenen själv av ingen anledning.
Tretton år senare började hon i samma klass som mig. Tråkigt nog var hon ingen subba längre, för nu kan jag inte hata henne längre. O.o

2007-09-14 @ 08:30:04
URL: http://alternation.blogg.se
Postat av: ida

folk som inte fattar sån typ av ironi (som iofs grundas i nånting) har... jag vet inte.... hängt för lite på skunk?

2007-09-14 @ 11:36:25
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback