Mitt trevliga skrivbord

image1436



Fan också. Just när jag lyckats ombilda mitt karga, stela skrivbord på redaktionen till en kreativ och trevlig arbetsplats så kommer städaren och gör det fint. Helt kliniskt. Inte ens min hotlapp om att ingen får äta min specialkost för glutenallergiker är kvar. Fan. Nu är det städat igen.

Jag vill alltid se till att vara här när städarna här, så att de inte kan förstöra mitt skrivbord. Om de kommer vid lunchtid vägrar jag ta lunchrast. Jag väntar i timmar på att de ska bli klara för att de inte ska besudla min fagra arbetsplats med deras förbannade rengöringsmedel.

Men ack.

Jag ska nog börja lägga ut en lapp om det hela.
"RÖR EJ! MITT! MITT RÖR EJ MITT MINA GREJER RÖR EJ!!!!!!!!!!!!!!!!"

Lite som när man var 14, ni vet.

Kommentarer
Postat av: emma

vi har samma skrivbordslampa!

2007-09-27 @ 21:36:43
Postat av: show that you care

In support of our incredibly brave friends in Burma: May all people around the world wear a red shirt on Friday, september 28.

2007-09-27 @ 22:29:07
Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Men Hanna, Hanna, Hanna var glad att du ens har ett skrivbord och någon som städar åt dig. Själv har jag varken eller, ja, inte ens ett skrivbord i hemmet! Jag tycker att du ska vara glad för det lilla!!!!

Postat av: Linda

Jag började med att hålla med Alexandra ovan om att du ska vara glad att du har ett skrivbord som någon städar. Sen kom jag in på att man är sig själv närmast och har ju bara det att relatera till. Så jag tycker absolut att du ska försöka hindra städaren i sina fortsatta attacker mot ditt skrivbord och dess pinaler. :)

2007-09-28 @ 11:17:51
Postat av: Michaela

Cola, makrill, Red Bull och jordnötssmör? Du behöver ju inte ens ta lunchrast, du har ju allt du behöver precis vid datorn! Fniss.

2007-09-28 @ 11:57:21
URL: http://www.pickamela.deviantart.com
Postat av: Sofia

Hehe, fasen vad jobbigt :S

2007-09-28 @ 11:59:53
URL: http://sollerax.blogg.se
Postat av: helena

men såå städat ser det väl inte ut nu? jag undrar hur det såg ut innan ;)

2007-09-28 @ 14:25:54
Postat av: Charlotte

Jag är grön av avund och önskar vi hade er städfirma på vår redaktion. Här flyttar de inte en enda pryttel en enda millimeter. Jag ska testa att lägga en lapp på mitt skrivbord när jag går hem idag: "RÖR!!! RÖR MINA GREJOR! RÖJ MIN RÖRA!"

2007-09-28 @ 14:55:12
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Elin

Jag är förvånad. Våra städare är ytterst respektfulla och rör/flyttar ingenting. Vill jag ha skrivbordet rengjort måsta jag själv tömma det. Som väl är!

2007-09-29 @ 13:15:55
Postat av: Susie Kate Mela

haha jag känner igen mig!

2007-09-30 @ 14:17:07
URL: http://candykate.blogg.se
Postat av: Mjke

Haha, vilken underbar röra! =)

2007-09-30 @ 23:06:16
URL: http://www.mjke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback