Jag bygger en bit poesi och tanke

Jag hatar poesi. Hatar det.

Men det finns faktiskt stunder i livet som även jag kan göra till poesi. Stunder man aldrig glömmer.

En sådan stund var när jag och Sofia Dahlén går upp från tunnelbanen vid Skanstull på väg till Roberts fest. Vi går fram till spärrarna och jag stannar. Folk har just inpasserat och det lyser röda kryss istället för grönt för förbipassage.

Jag lyfter armarna och säger: "Det är bara röda kryss överallt. Jag vet inte var jag ska ta vägen".


Och precis i den stunden kände jag att det var precis så jag känner inför mitt liv. Det är bara röda kryss överallt. Jag vet inte var jag ska ta vägen. Men de röda kryssen blev till grönljus och vi kunde enkelt gå förbi. Och det är så det är. Och jag ska inte haka upp mig vid saker just nu, saker som känns tvungna för stunden. Måsten. Prestationsångest. Krav.

Jag är 22. Det är helt okej.
Det är lång tid kvar.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

långt kvar till du ska dö?

2008-04-14 @ 23:16:19
Postat av: Anonym

varför hatar du poesi?

2008-04-14 @ 23:17:49
Postat av: Abbes pappa

Fan Hanna. Det är inte dumt. Nä, det är riktigt vackert faktiskt. Antingen du vill eller inte.



"Det är bara röda kryss överallt. Jag vet inte var jag ska ta vägen."



Jag skulle lätt kunna använda det på mitt liv ibland, men som du säger. Det öppnar sig alltid en ny väg.

Postat av: Steve Lando

poesi kan va allt, poesi är konst,



du skapar konst hela tiden i denna bloggen, den andas konst o kreativitet, vilket är just det, poesi.



Som bilden med matrix nedan, o dig, samt titlen, ett klart fall av poesi, visuell såsom ordslig. Man ser det om o om igen i dina konstuttryckliga bilder o skrivelser. Hela du är konst o poesi!



(för att inte verka flirtig så slänger jag in, 'som alla'!), fast jag vill inte åsamka skada på ditt narcissistkomplex här o nu:)



Jag hatar modebloggar! Din är ju inte det, även om du har en hel del mode i den, så är det framförallt en konstsida, en estetisk stilsida om allt möjligt, o bilderna du har är kreativa skapelser o outlooker i poetisk-estetisk stil, o det är ren o skär poesi i mina ögon. Så att du skulle hata poesi, är i mina ögon extremt självförnekande o destruktivt, så det tror jag inte ett skvatt på. Men det är som du skriver ovan, du har hakat upp dig vid ett rött kryss, må de alla bli gröna - likt de fagra fria fälten blablabla.:)

2008-04-15 @ 04:19:48
URL: http://stevelando.blogspot.com
Postat av: mia

i can feel the pain. faktiskt.

2008-04-15 @ 11:29:15
URL: http://textbook-stuff.com
Postat av: [email protected]

Jag är också en poseihatare. Jag har försökt ett flertal gånger i mitt liv att försöka gilla det, men jag kan inte! Det går inte!

2008-04-15 @ 15:56:45
URL: http://plussizepenny.blogg.se/
Postat av: david

varför hatar du poesi?

2008-04-15 @ 18:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback