De som kommenterar på Stureplan.se

Alltså. Okej. Jag medger. Många av de som kommenterar på bloggarna på Stureplan.se är ju helt dumma i huvudet. Dessutom är de osympatiska jävlar. De går in och gottar sig i mingelbilder, snor bilder på folk de tycker ser dumma ut och har som sin MSN-bild (JAG VET, jag har också gjort det! Pre-stureplan, med Helena Flodén!) och sedan går de och spyr ut restrerande frustration i bloggarnas kommentarsfält.

Viktors blogg är ganska förskonad. Han provocerar inte. Det går inte riktigt att vara taskig mot honom. Han är ju bara helgullig rakt igenom och rolig. Så Viktor klarar sig.

Men typ Elin Klings blogg, när hon bloggade där? Så fort hon la upp en bild på någon hon sprungit på (exempelvis Sofia Dahlén) så skrev folk bara saker i stil med: Öh ful hora dö dö dö ööööh hora ful troll uuuuuueeeh bajs!

Eller i Katrins blogg? Okej. Katrin är svår. Ibland är hon smart och rolig och ibland är hon så sanlöst dum att man bara vill kräkas. Tycker jag. Ibland blir jag skitglad av hennes inlägg, och ibland undrar jag hur hon kan vara så dum. Det är som att ha borderline. I åsikter om en person. Och att folk kommenterar henne argt ibland har jag förståelse för.

Sedan har vi de små miffona som kommenterar i Herrbloggen. Herregud. En knippe killar som tror att de kan något om stil, klass, vett och etikett. Den typ av folk som tror att det är en fin grej att stryka över namnet på visitkortet och som intalat sig att det är fint att stövla in hos folk med ytterkängorna på. Och argumenterar för det här. Analt. Och verkligen tror att de har rätt eller tragiskt nog inte kan medge var deras uppfostran verkligen brister. Det är så otroligt uppenbart att de bara baserar allt på luddig hörsägen och aldrig läst en bok i ämnet någonsin. Inte för att jag anser att man ska vara helutbildad i vett och etikett. De flesta sakerna behöver man faktiskt inte kunna, förutom det grundläggande att vara trevlig. Men ska man ordbajsa med det och tjata så kan det vara vettigt att ha någon slags kunskap i ämnet.

image2216

Och sedan Anna Hibbs läsare. De tar fanimej priset. Folk som tjatar på att hon inte ska hävda att hennes sillisar är äkta när hon regelbundet pratar om att de är fejk. Folk som säger att hon är en ytlig golddigger. Folk som säger att hon är en blåst hora för att hon hänger på Stureplan. De är fanimej det vidrigaste jävla packet, och jag är grymt impad över att Anna pallar med dem. Och nu har en massa av dem frågot om Anna är gravid på grund av den där bullen på magen i den här kjolen. Vad i hela friden? Någonsin hört talas om en BUK?

Det fick mig att komma till slutsatsen att de som kommenterar Annas blogg förmodligen inte är äldre än 11 och inte ens börjat utveckla deras förpubertetshull ännu.

I övrigt tycker jag att det är synd, Anna är grym! Och borde få mer pepp. Förtjänar mer. Hon är fantastisk och trotsar mer fördomar än någon annan just nu ute på nätet. Ska ni veta. Gå in och läsa hennes blogg och peppa, och smäll hennes dumma hatare på käften! Länk här.
 

Kommentarer
Postat av: SKINHEAD BARBIEDOLL

Är så vidrigt hur människor kommenterar, som att dom ABSOLUT inte kan hålla inne sin skit så fort dom inte tycker om/som någon. Som att dom ABSOLUT inte kan diskutera olika åsikter utan bara har lärt sig att stava till meningen "du är ful". Då jag snokar runt bland bloggar & även hamnar hos bloggare/bloggerskor jag inte alls sympatiserar med blir jag självfallet ändå äcklad då människor som precis som jag inte sympatiserar med blogginnehavaren häver ur sig galla över bloggarna. Så jävla onödigt beteende.

Postat av: Maria

Jag håller med. Stureplan.se är helt fel ställe att ha en blogg på om man vill bli tagen på allvar.

2008-02-19 @ 21:37:40
URL: http://mariaroth.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag tycker det är riktigt läskigt när folk kläcker ur sig grejer i stuk med att någon kanske är gravid bara för att de har lite hull/bukfett. (Även då personerna faktiskt är av "normalvikt".) Det visar på ett skrämmande sätt hur störda många är av dagens kvinnoideal. Så gott som alla bilder på kvinnor/flickor visar smala, nätta, små damer utan bukfett eller ev. bilringar. Visas då en bild på en kvinna/flicka som på något sätt skiljer sig från de andra bilderna, med en liten kula på magen eller möjligtvis aningens bilringar ja då måste ju denna vara gravid eller åtminstone behöva gå ner några kilo. Skrämmande som sagt vad folk kan få för sig. Minst sagt skrämmande....

2008-02-19 @ 21:44:57
URL: http://ikkas.blogg.se
Postat av: mia

Okej, jag håller med om att det där med att Anna Hibbs skulle vara gravid är att gå över gränsen.

Men bloggar man, speciellt på en populär sida som Stureplan.se, så får man nog ta följderna med det. Jag menar, kommentarer utan tanke bakom och glåpord är nog något man tyvärr måste stå ut med om man är en poppis bloggare, vem man vem är vart man än befinner sig.
Lev med det, säger jag. Och gråt över annat. Det finns värre saker att irritera sig på än människor som kommenterar med ena fingret uppkört i röven.

Take care!

2008-02-19 @ 21:52:26
URL: http://textbook-stuff.com
Postat av: sofia dahlén

jag håller med dig men är relativt förlåtande mot dem som tyckte att jag var ful eftersom det var den hemskaste bilden som någonsin tagits på mig. Jag har tur som inte tar illa vid mig av folks kommentarer, men tycker förstås inte att det är ok för det eftersom det generellt är rätt kreativitetshämmande med folk som bara springer runt och bajsar i kommentarsfältet och eftersom många blir ledsna.

2008-02-19 @ 22:45:06
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: Anonym

det har nog mer med hur kjolen är gjord snarare än magen under den.

2008-02-19 @ 23:14:51
Postat av: hanna

Ja. Du är så bra. Och same goes för alla som skriver skit i din blogg. Jo.

2008-02-20 @ 02:14:15
Postat av: Klara på LOD

Jag förstår inte hur folk kan ägna så mycket tida att spy ur sig skit, det kan bara bero på att de befinner sig på en plats (inuti huvudet) som helt enkelt innehåller mycket skit, tyvärr.

2008-02-20 @ 06:37:15
URL: http://www.klaraeriksson.blogspot.com/
Postat av: pernilla

jag fattar inte helt varför det skulle vara så farligt att någon tror att man är gravid.
om det inte är för att denne någon försöker på ett infantilt sätt antyda att man är tjock.
det är fånigt. så mycket effektivare att bara säga
tjock isåfall.
vilket ju tydligt framgår av bilden att hon inte är.

2008-02-20 @ 08:18:25
URL: http://lillapernilla.blogg.se
Postat av: Miss Lyckad

BRA SKRIVET!

Nivån på de flesta bloggarna är under all kritik! Jag längtar efter mer empatiska, genomtänkta och smartroliga bloggar. Stureplan... Nää, inte för mäj.
Ha en bra onsdag, ja, nu e d onsdag ;)

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad

2008-02-20 @ 08:48:38
URL: http://miss-lyckad.blogspot.com/
Postat av: Ida

Jag reagerade också på de kommentarerna och visste inte om jag skulle dampa loss utanför datorn eller i Annas kommentarsfält. "Är du gravid, har du anorexia, du har bulimi! etc etc" är ju grejer som hennes läsare verkar fundera över ofta. Och det är mongo, sjukt mongo.

2008-02-20 @ 09:36:41
URL: http://metrobloggen.se/ida
Postat av: k

Stureplan Report är bäst, helt klart. Viktor verkar smart, är välformulerad och har imponerande bredd när han orkar skriva litet längre. Ibland blir det litet väl mycket "titta vilken kul grej jag hittade i tidningen" men det är ändå alltid underhålllande och klipskt. Viktor provocerar inte genom att vara taskig efter mall, däremot är han är ju varken mesig eller tråkig. Det här är en balansakt som jag önskar att fler behärskade. Konstigt att han får så få kommentarer i sin blogg. Skriv något snällt till Viktor nu när han är sjuk!

2008-02-20 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback