Go me, go me! Supertjejen

För några timmar sedan skickade jag förresten iväg ett mail som jag borde ha skickat för längesedan men inte vågat på flera, flera månader. Jag har satt mig ner för att fixa det hundra gånger, minst. Jag har vaknat upp svettig om natten skrikandes för att jag inte fixat det. När jag för en gångs skull försöker slappna av så börjar mina ben rycka av ångest för att det ibland swooshar förbi min skalle. Jag har börjat gråta så fort jag slår upp ögonen vissa mornar för att jag inte skickat det.

Och idag satt jag och komponerade det. Skrek ibland i ångest. Sprang runt i cirklar. Storbölade. Men fixade det. Med god svenska och allt.

Att jag råkade spy efter att jag klickat på "sänd" är väl ingen större problem jämförelsevis, heller.


Vilken känslig liten tjej jag är. Men go me! Jag gjorde det äntligen. Mitt enda orosmoment i hela världen är nu åtgärdat. Nu kommer jag bara må strålande. Skiter i utgången av det hela egentligen. Det är i alla fall gjort.


Ps. Jag önskar mig ett maskingevär i födelsedagspresent. Utifall att. Ganska snart nu, vet ni.




Kommentarer
Postat av: Blaim

You go tjejen! Alltid lika härligt när man gör något som man kanske egentligen inte vågar :)

Postat av: Janna

Åh coolt!
Nu blev jag inspirerad!
Bästa som finns när det är gjort bara, precis som du skriver.

2008-02-24 @ 22:59:39
URL: http://tuesdays.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Hanna! såg ditt 90-tals program på ztv. Kan ha varit den rörigaste livesändningen i tv-historian, satt bokstavligttalat och svettades å dina och dina gästers vägnar. Fimpa peruken och lägg ner din energi på något annat.

2008-02-24 @ 23:04:18
Postat av: Andrea

anonym: vilken tokfjant du är! sitter du och runkar nu eller?? tjena... tjena...

2008-02-24 @ 23:20:47
Postat av: Anonym

hej, jag tyckte inte heller ditt program var bra.
och som föregående "anonym", så kändes det bara jobbigt...

Tur att du hade några andra med dig i rutan som styrde upp det när du inte fixade det...

Du verkade ju nästan påverkad eller nåt...kanske sån du är iofs...

2008-02-24 @ 23:24:39
Postat av: Anonym

anonym: Öh, Hanna var väl för fan den enda som var nykter i det där programmet???

2008-02-24 @ 23:27:06
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Jag tycker att det är imponerande just nu att du går igenom flera inlägg i min blogg och skriver hat till precis allt! Jag ser IP-nummer, och tycker att det är grymt att du kan tycka att allt jag gör är dåligt. Och FRAMFÖRALLT så tycker jag att det är ännu mer imponerande att du är så engagerad att läsa ALLT och kommentera ALLT när du hatar det! Whoho, jag visar inte ens ett sådant angagemang för saker jag GILLAR! Cred till dig! Min angagerade stalker!

2008-02-24 @ 23:29:28
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Anonym

anonym: GUD VAD JAG BLIR LACK!! JAG HAR JOBBAT PÅ SVT I TRE ÅR NU OCH JAG KAN BARA SÄGA DET HÄR: HANNA VAR GRYM I RUTAN! HON VAR JU FÖRFAN SÄKRARE ÄN FOLK SOM ROLF PORSERYD SOM JOBBAT I ÖVER TJUGO ÅR MED TV! DET VAR HENNES FÖRSTA SÄNDNING OCH HON BEHANDLADE EN KRISSITUATION BÄTTRE ÄN DE FLESTA SOM JOBBAT MED DET I FLERA ÅR! HON LYCKADES GÖRA EN VANLIG TALK SHOW KUL OCH INTRESSANT! ÅH HERREGUD VILKA JÄVLA MUPPPAR NI ÄR!! LÄR ER TV!! ELLER HAR NI ALDRIG SETT EN DIREKTSÄNDNING FÖRUT? MAN KAN INTE JÄMFÖRA LIVE MED KLIPPT MATERIAL DÄR ALLT ÄR FINPUTSAT OCH PERFEKT! EFTERBLIVNA IDIOTER! JAG SKA FÖRESLÅ ATT VI SKA GÖRA ETT PROGRAM OM SÅDANA SOM NI! VILL NI VARA MED KANSKE?? FÖRRESTEN SÅ HAR JU HANNA SKRIVIT ATT HON VAR HELT NYKTER DÄREMOT SÅ SÅG JAG TVÅ ANDRA VISSA GÄSTER I RUTAN SOM GARANTERAT VAR GAPIGA OCH PACKADE! OCH HON HANTERADE DEM GALANT!!

2008-02-24 @ 23:35:42
Postat av: Anonym

Din blogg är den mest underhållande som jag någonsin läst, jag kan helt ärligt säga att jag blir inspirerad av dig varje dag. Du är grym! ;D

2008-02-25 @ 00:25:56
Postat av: Rabbi von Sydow

Väntar fortfarande på en länk - torre eller Zshare spelar ingen roll - så man kan ladda ner det och se. Funkar ej med Mac osv!

2008-02-25 @ 00:28:49
Postat av: Amy

Jäklar. Man blir ju nyfiken på vad det är för ett mail som har åsamkat dig så mycket möda.

Tv-programmet vet jag inte riktigt än om jag gillar eller inte. Inte helt min kopp om jag ska vara ärlig, det som är roligt är ju du så jag kommer ju ge det några chanser till.
Men jag kan däremot hålla med den där förste infantile anomyne att du borde ta av peruken. Inte för att den var ful, men för att du gömde dig alldeles för mycket bakom den. Man såg dig knappt, och det kändes som att den hämmade dig, som att du skulle kunna vara mycket friare utan. Och den fria hanna är ju den bästa. Du kan ju variera iallafall, ta någon som släpper fram dig mer.
Så får jag väl hoppas att jag inte får ett PMS-utbrott mot mig nu, även om jag kan erkänna att jag tycker dom är ganska roande dom med.

2008-02-25 @ 00:43:36
URL: http://amys.bloggspace.se
Postat av: c

wow... så mycket känslor folk har. och vilket engagemang.
tänk om barnen i afrika skulle lyckas väcka sådana starka känslor och ett sådant engagemang...

2008-02-25 @ 01:00:17
Postat av: Lotta

Du var jävligt grym. No more, no less. Jävligt grym!

2008-02-25 @ 01:14:52
URL: http://lillaenglund.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad stod det egentligen i detta mejl? ;)

2008-02-25 @ 07:25:43
Postat av: Hanna Fridén

anonym: Tack! Vad roligt! Jag hoppas att jag inte tappar stinget och fortsätter vara värd att läsa!

Rabbi von Sydow: Buh, ja, det där är så struligt! Men vår IT-avdelning jobbar på och de är jätteduktiga, de slängde ihop hela alltet jäkligt snabbt så vi får hoppas att allt fungerar perfa snart. De är riktigt bra, tycker jag!

Amy: Jag hoppas att du kommer tycka bättre om det när jag får styra det helt själv! Nu är det nostalgiveckor, och vi ska fokusera på ett visst ämne och jag får tyvärr inte välja gäster eller tema helt själv. Jag styr det visserligen en hel del, men ZTV vill egentligen att man ska fokusera på prat om gamla ZTV. Men jag tror att det kommer bli bättre och bättre! Annars är det helt okej om du inte gillar det också, man kan inte gilla allt från en och samma person. Ska tänka på det med peruken också, du är inte den enda som sagt det!

c: Förhoppningsvis får de annorlunda angagemang. Nu vet jag dock inte om det bara var en jämförelse, kan ju ha varit det. Men om det inte var det så vill jag bara passa på att säga att bara för att man blir upprörd över vardagssaker här i väst så innebär det inte att man struntar i andra problem. Mitt eget jobb för, ja, barnen i afrika exempelvis är ju dock enbart ekonomiskt. Tror det hjälper bättre än blogginlägg från min sida!

Lotta: Tack! Vad fin du är!

Anonym idag: Ja, peruken få nog åka! Många har stört sig på den! Jag sökte egentligen efter ett tillfälle för att ta av den under programmet, men det kom ju tyvärr inte. Och hoppas det går ba med jobbsöket! Sånt där är jättesvårt. Och inte alls lätt att veta vad man ska söka. Vad ska du söka?

sandra: Det är tyvärr hemligt! Men förstår nyfikenheten.

2008-02-25 @ 08:20:04
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Anonym idag (igen)

Det blir allt möjligt efter att mina egentliga planer gick i stöpet, jag får peta lite vänligt på inspirationskällan igen så kanske det blir något ändå. Men jag kanske kan hitta andra vägar till ett eget företag om inte annat får jag väl bli uteliggare eller tiggare... fast det är då ingen kariär att bygga på men å andra sidan så är det inte lätt att hitta jobb om man saknar erfarenhet. Det är inte alla som har föräldrar med kontakter, däremot får man kanske gå till vännerna och fråga om de har något jobb över.

2008-02-25 @ 13:46:36
Postat av: Alice Vega.

Jag såg ditt program och tyckte att du var brilliant men att jag ville döda dina gäster. Ser fram emot när du får styra mer själv!
Din blogg är också underbart bra! Lycka till med programmet!

2008-02-25 @ 17:20:38
Postat av: Sara

Hej Hanna!
Jag diggar din blogg skarpt! har sett klippet på Ztv och jag tyckte du var duktig även om det var lite virrigt. Jag gillar skarpt din fina,mörka röst.

Jag har ofta blivit lite irriterad & fundersam av din fientlighet i kommentarerna. Ett inlägg med jättemycket komplimanger och en liten kritisk synpunkt kan resultera i ett mycket argt och motsägande inlägg från dig.
Inte för att det är fel att ha synpunkter, men du kanske kan vara lite mer ödmjuk när personen trots allt inte menade så illa.

Jag skriver detta därför att jag läste ovan, hur du faktiskt sa tack för de fina kommentarer du fått och det får mig att tycka om dig mer. Man kan ha skarpa åsikter men ändå vara ödmjuk.
Jag ville bara säga detta, att folk verkligen blir glada om de vet att du blivit glad, när de kommenterat för att de verkligen tycker att du är en fin människa.

var bara det jag ville skriva, ha det bra!

2008-02-25 @ 19:56:03
Postat av: Sara

Oj, du missförstod mig helt.
Jag skrev ingenting om elakhet. Inte heller om att det var fel av dig att reagera argt eller elakt på helt uppenbart elak och ej konstruktiv kritik.

Jag skrev ordagrannt; "du kanske kan vara lite mer ödmjuk när personen trots allt inte menade så illa".
(då menar jag inte personer som skriver saker som "dö" eller "du är ful")

Detta kanske tycktes otydligt men det jag menade var egentligen att om någon till exempel berömmer dig för något, men håller inte med dig om en viss sak, och framför detta på ett sakligt vis.
och det enda de får tillbaka är massa motargument.
SJÄLVKLART, får man motargumentera. Men när folk verkligen även vill uppmärksamma dig om det du gör bra känns det så förbisett. De bra kommentarera får sällan något tack osv. Medan de elaka alltid blir besvarade.

Självklart får du kommentera som du vill,
jag ville bara påpeka att jag uppskattade som ovan när du tackade för dina fina kommentarer, och skriver saker som; vad fin du är! till en läsare.
Jag hoppas det inte blir några missuppfattningar, du får gärna skriva om du har förstått vad jag menar.. :)

2008-02-26 @ 18:46:44
Postat av: Hanna Fridén

Sara: Ah, nu förstår jag vad du menar! Och du har självfallet rätt. Jag ska bli bättre på att tacka. Det borde jag.

2008-02-27 @ 11:13:13
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback