Jeopardy

Hahaha. Tittar på Jeopardy. Den nya varianten med dagisfrågor ni vet, så att det ska passa svenska kändisars mentalitet. De politiska frågorna var riktigt pinsamma, som exempelvis vilket parti som ungdomdsförbundet MUF tillhör.

Men det bästa var när läsarfrågan kom in.

Man skulle svara på vilket parti som är Sveriges äldsta med en röd ros som symbol. Förutsätter att ni vet. Men det roliga var att han berättaren som läste upp frågorna uttalade Socialdemokraterna och Folkpartiet helt normalt, medan han uttalade Moderaterna, med en väldigt fjollig och ansträngd Lidingödialekt. Tror inte att han röster blått, direkt.

Humor!

Kommentarer
Postat av: Rabbi von Sydow

Adam Alsing menar du. Han är gammal DJ btw ;-)

2008-02-28 @ 20:04:55
Postat av: Anonym

Men du röstar blått förmodar jag?

2008-02-28 @ 20:39:05
Postat av: moi

såg ditt första program (skitkul förrästen, chaos is the best entertainment! ) å vill fortsätta kolla men har inte koll på dagarna, vilka dagar går dt?
Grattis till programmet btw

2008-02-28 @ 20:48:59
Postat av: Hanna Fridén

Rabbi von Sydow: Det var någon annan som läste upp tittarfrågan, samma som berättar om vilka priser man kan vinna!

Anonym: What? Varför förmodar du det? Jag är socialdemokrat, vilket står på hundra ställen i bloggen. Dessutom med vänstervridning. Det jag mest hänger mig åt är dock feminism. Det skulle vara intressant att veta varför du tror att jag röstar blått med tanke på att allt politiskt jag skriver går emot det.

moi: Tack, vad kul att du gillar det! Det kommer att gå varje onsdag klockan 22:00 på ZTV :)

Postat av: mallis

haha sjysst, synd att jag missade det.

2008-02-28 @ 22:02:37
URL: http://www.malliss.blogg.se
Postat av: Nikolina

Hittade precis till bloggen. Gillar din raka stil! Vad för typ av jounalist är du? Barinstormar intressanta yrken här hemma :P

2008-02-28 @ 22:05:17
URL: http://anilokin.blogg.se
Postat av: Emkat

Fasiken! Har de anpassat frågorna till kändisarna? Jag har faktiskt levt i lycklig tro om att jag blivit smart och allmänbildad efter jag fyllde 30. Jag ska nog fortsätta inbilla mig det framför Jeopardy. Det känns bättre så :-)

2008-02-28 @ 22:16:38
URL: http://yourdaddydontrocknroll.blogspot.com/
Postat av: JAG

gillar den här bloggen skarpt, fortsätt som nu!

omnia.blogg.se

2008-02-28 @ 22:20:26
Postat av: Farelyne

Hahaha sköning!

Själv så är jag så tvärtemot moderaterna man kan bli. Vänster förfan!

2008-02-28 @ 23:46:24
URL: http://farelyne.blogg.se
Postat av: Farelyne

Saknar alla dina spexiga outfitbilder och teckningar!:)

2008-02-28 @ 23:47:13
URL: http://farelyne.blogg.se
Postat av: My

Jaa, jag kollar aldrig på Jeopardy, men var ju tvungen att se när Katrin var med. Blev sjukt förvånad över de pinsamt lätta frågorna.

2008-02-29 @ 03:35:23
URL: http://lilija.com
Postat av: sandra

Hahahaaha, hde velat se och höra det. Får börja kolla på det i fortsättningen :)

BRA BLOGG, by the way!

2008-02-29 @ 07:51:13
Postat av: Ulrika Nettelblad

Jag skulle faktiskt inte vilja hålla med om att det är helt uppenbart att du ligger åt vänster. Tycker inte allt politiskt du skriver tyder på det, trodde nämligen länge att du var, ja, kanske inte extremhöger men fortfarande rätt liberal. Kanske för att du delade mina åsikter på så många sätt.

Jag är liberal, av sådana skäl som en extremt stark tro på individens frihet, en otrolig tro på entreprenörskap, en tro på kapitalism (även om folk tror att det ordet är så fult) som en möklighet att driva världen framåt. Och jaoa. Jag förstår hur man kan tro att du röstar blått.

MEN som ett totalt fan av dig VET jag ju självklart vad du röstade i valet 2006, och också att du anser dig vara vänster. Så det var dåligt stalkerarbete från anonyms sida. FY PÅ DIG ANONYM!

2008-02-29 @ 08:09:41
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: Mia

Bessrwisser på kanal 9 är däremot en "riktig" frågesport. Ganska rolig, faktiskt

2008-02-29 @ 18:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback