Otrevlig receptionist

Jag har just pratat med den mest otrevliga receptionisten någonsin. Jag är alltid trevlig när jag ringer, vilket innebär att folk alltid är trevliga mot mig. Men den här personen var så sanlöst dryg att det inte var klokt. På

Jag: Hej jag heter Hanna Fridén och jag ringer från ZTV. Vi ska göra blahblah med fokus på blahblah och undrar om vi skulle kunna få filma i er butik?
Receptionist: Ja, alltså. Hmmm, då är det nog marknadschefen du ska tala med alternativt en av drift eller butikscheferna. Marknadschefen är på semester just nu och blahblah sitter i möte. Skulle du kunna ringa imorn?
Jag: Ja, alltså. Det vore fantastiskt om det skulle gå att få tag på någon idag för vi skulle behöva filma imorgon.
Receptionist: Imorgon?
Jag: Ja.
Receptionist: Och, eh, du ringer TIDAG kväll?
Jag: Ja.
Receptionist: Jaha! Okej! Jamen jag kollar med driftchefen då.

Tar skitlång tid.

Receptionist: Ja hallå.
Jag: Hejhej!
Receptionist: Ja jag har pratat med driftchefen på Skärholmen nu och han sa att det inte var intresserade av att göra något sådant överhuvudtaget.
Jag: Okej, vad synd.
Receptionist: HEJDÅ *KLICK*


Eh. Inte trevligt alls. Dessutom så tror jag inte på det. Har ju gjort sånt här tidigare meddet här företaget i Skärholmen och de har ALLTID tyckt att det varit kul. Varför skulle de helt plötsligt inte alls vara intresserad av den typ av grej när de alltid tyckt att det varit skitkul tidigare? Nej. Konstigt. Och gud vilken otrevlig receptionist. Det kanske inte går fram i texten, men jag har sällan varit med om att någon talat så nedsättande till mig. Värre än igår!

Jag skulle allvarligt talat inte vilja ha kvar en sådan person på företaget. Vem fan är så otrevlig? Om något inte går så säger man ju alltid: "Nej, tyvärr. Det går inte för att blahblah" man är inte rent av taskig. Han SLÄNGDE på luren i mitt öra. Han SKREK nästan åt mig. VADFAN?


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, man kan undra vad såna människor gör i service-branschen. Han borde sökt ett industrijobb eller något i den stilen. Där skulle han antagligen passa in betydligt bättre.

Postat av: Anonym

hon kanske är amerikan?

2008-02-21 @ 17:25:42
Postat av: hiya

en receptionist lade på när jag pratade.. usch för sura människor _p

2008-02-21 @ 17:59:53
Postat av: mahoyo

det är egentligen bara gratis marknadsföring för de och deras butik, då kan man väl vara lite trevlig ialf.

När ett känt tv-bolag kommer och erbjuder en sån sak.

vissa människor är bara dumma och otrevliga, usch ej diggbart.

lycka till med ditt program, surt bara att man inte har ztv.

2008-02-21 @ 22:22:15
URL: http://mahoyo.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Har du tänkt på att alla kanske inte tycker det är självklart att vara tacksam för uppmärksamheten och ställa upp med en dags varsel bara för att en TV-kanal ringer? Det är nog en erfarenhet du får göra, att alla inte tycker det är så himla märkvärdigt med TV efter 50 år så att de tacksamt släpper vad de har för händer för att få göra televisionen en tjänst.

Hur vet du att det var en receptionist? Sa han det? Det finns väl andra som svarar i telefon även på större företag.

2008-02-22 @ 18:54:58
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Mia

Undra hur mycket teater hon spelade på anställningsintervjun egentligen. För jag menar, trevlighet är prio no1 när det gäller sådana jobb.

2008-02-22 @ 20:34:07
URL: http://heartofastar.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Annaa M: Ursäkta, men jag har faktiskt inte sagt att de borde vara smickrade, jag har bara påpekat att den här personen var otrevlig och det vore konstigt om några vill bryta ett samarbete helt plötsligt och vara otrevliga för att man ställer en fråga. För jag tänker ju aldrig samarbete med dem igen. Tycker att ditt svar är ganska konstigt, för var rabblar jag om att TV skulle vara så coolt, häftigt eller märkvärdigt? Jag påpekar otrevligheten. Sedan om du anser att det är helt rätt att vara skitotrevlig mot mig, eller någon annan för den delen, som ringer upp och är trevlig och ställer en fråga så... nej, jag förstår dig faktiskt inte. Hade jag varit otrevlig och krävt saker, så ja. Men ett annat företag jag kontaktade svarade helt normalt och sa: "Nej, tyvärr. Med så kort varsel så går det inte." vilket är helt normalt.

Och din fråga angående receptionist, vad är din poäng där? Tycker du att det var nedlåtande? Eller menar du något annat? För om du anser att det är nedlåtande så tycker jag att det är hemskt, det är väl fanimej inte sämre att vara receptionist än sig, programledare?

Och i övrigt, de betalar för att synas i TV. Här har de chans att få en längre och bättre exponering gratis, så vad är din poäng angående det också?

Jag förstår faktiskt inte din kommentar alls. Verkar bara som att du är irriterad av något konstigt skäl jag inte kan förstå.

2008-02-22 @ 20:49:33
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: obetydlig

Var det tonen människan pratade i som var otrevlig eller var det det människan sa?
Om det var det första så kan man ju förstå, men om det var det andra så var det ju bara en mening i det du skrivit som var direkt otrevlig:
"Receptionist: Och, eh, du ringer TIDAG kväll?"

Sen verkar du lite arg i övrigt. Läser gärna mer positiva blogginlägg i framtiden :)

2008-03-05 @ 19:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback