Är jag dryg? Knappast.

Böh. Jag blir så trött på alla tragiska människor som går runt och sprider rykten om att jag är dryg. Jag är inte dryg. Jag är möjligen ouppmärksam, egocentrisk och narcissistisk och min liv präglas möjligen av bekräftelse och förnedring som går hand i hand i en enda ond spiral.

Jag är möjligen även väldigt elak vid tillfällen, och en riktigt dålig brud att dejta, men jag är inte dryg.

Ni ser, varje gång någon hälsar på mig så är jag väldigt, väldigt hjärtlig och trevlig. Det är jag oavsett om jag känner igen personen eller ej. Väldigt ofta kommer jag inte alls på vem det är jag har framför mig, men för mig är det viktigare att den här individen känner sig uppskattad och ihågkommen än att jag ska rulla runt med ögonen i en nervös hysteri och försöka banka fram deras namn och anlete ur min trasiga hjärna. Sedan trilskar man fram vem det är på andra vis genom fyndig konversation. Det går oftast galant, man kommer ihåg var man träffat personen och man undviker samtidigt att individen i fråga känner sig bortglömd.

Bara inte den andra individe ställer en fråga som "Kommer du ihåg mitt namn?" men det är ganska otrevligt. Det gör bara otrevliga personer. Då utsätter man en person som försöker anstränga sig för att vara trevlig och få den främmande individen att må bra för en jobbig situation, och i och med en sådan fras förtjänar man egentligen inte det sympatiska bemötandet den minnesförvirrade individen är angelägen att ge denna fullkomligt främmande individ.


Men i alla fall.

Om du tycker att jag är dryg.
Eller någon annan säger att jag är dryg.

Då kan du konstatera det här om den personen:

1. Personen baserar det möjligen på Teatronperioden och förväntade mig att jag skulle stanna och hänga med dem under min arbetstid. Jag vet inte hur det ser ut på erat jobb, men jag är säker på att i alla fall jag skulle få sparken om jag sket i jobbet och valde att hänga istället.

2. Personer som blev irriterade över att man inte kom ihåg deras namn. Snälla, jag tog cirka 60-80 bilder per kväll, oftast par eller gruppbilder. Jag fotade alltså minst 120 pers varje kväll, de flesta av dessa helt nya och främmande individer för mig. Att då förvänta mig att jag ska memorera ens för och efternamn. Ja, det är en ganska snuskig nivå av egenkärlek, om så ska sägas. Och jag skulle då aldrig förvänta mig det från någon annan.

3. Personer som singlar runt mig och förväntar sig att jag ska ta allt intiativ till att hälsa. Snälla någon, precis som med sex så handlar det om att man är två i det hela. Det är inte mitt ansvar att sköta all social interaktion. Hur kan jag ens veta om ni vill hälsa? Och tänk om jag inte kommer ihåg er?


Så, alla som sprider rykten om att jag är dryg är fruktansvärt egenkära människor som förväntar sig att jag ska sköta allt jobb och som blir bittra på grund av extremt triviala, och knasiga ting. Jag har aldrig någonsin förstått mig på det, och jag har då aldrig ansett någon dryg för att de inte känt igen mig, inte kommit ihåg mitt namn eller för den delen, inte sett mig och därav inte hälsat.

Det är lågskolenivå.

Så vet med detta. Har du spridit rykten om att jag är dryg? Då är du patetisk och borde ta en reality check.
Har dina vänner spridit rykten om att jag är dryg? Skratta dem då, för all del, i ansiktet och sprid ut vilka löjliga, nojiga egenkära nollar de är.

Jag är som sagt möjligen elak, taskig, grov och så vidare mot folk jag inte gillar eller mot folk jag anser beter sig löjligt. Men jag är däremot inte det minsta dryg. Jag är hemskt, genuint, trevlig.



Tacksåmycket.
 

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Svar på tal.

You're not dryg

Postat av: Karolina

Såna där hitt-pårykten får jag höra emellanåt om min "personlighet". Vilket inte rör mig i ryggen minsta lilla, av två enkla anledningar; att det inte är sant och för att om en person är korkad nog att tro på en annan betydligt mer korkad dyngspridande(och med all största säkerhet a-v-u-n-d-s-j-u-k) person är det knappast min förlust om jag väljer att inte låta såna människor ta del av mitt liv. Än mindre är det jag som är idioten/"den dryga".

För skitsnack ÄR ren idioti och det ÄR bara folk mer präglade av jantelagen än vad dom anser sig själva vara och med taskig självbild/självkänsla som ägnar sig åt sån't. Och i likhet med dig är jag bara "elak" och "dryg" och "otrevlig" mot folk som gjort sig förtjänta av det.

Om det är att vara dryg på nå't sätt, så fair enough. Då tänker jag vinna Nobelpris i dryghet. Du är asskön, tösabit! Inte dom. Ha!

2008-01-03 @ 20:29:10
URL: http://www.myspace.com/karolinapistolina
Postat av: c

Fascinerande att du skrev detta blogginlägget utan att definiera vad du menar med begreppet "dryg".

Du är väl medveten om att ord och begrepp har olika innebörder och betydelser för olika personer. Vilket innebär att begreppet dryg har en annorlunda betydelse för många andra personer jämfört med vad begreppet betyder för dig.

Så de kanske inte menade vad du tror att du menade, utan de kanske snarare egentligen menade något av alla de orden och begreppen du tyckte att det skulle vara ok att de kallade dig för.

Fast du vet ju redan allt så du har ju förståss redan tänkt på detta. Eller hur? Du kanske till och med har frågat dem vad de menar när de säger att du är dryg?

2008-01-03 @ 21:01:33
Postat av: M.

Yes, du är dryg, men på ett bra sätt: man tröttnar inte så lätt på att läsa din blogg, dvs du räcker länge. Ja, som diskmedlet Yes.

2008-01-03 @ 21:04:46
Postat av: Pelle

Äh

2008-01-03 @ 21:13:15
Postat av: Alexandra Malmqvist-Olsson

Dryg är verkligen ett nedvärderande ord, så säger man bara om någon när man vill förminska en person. Ta int åt dig quinna!

(Förresten funderar jag att publicera den där intervjun jag gjorde med dig för snart ett år sedan. Nöjesmagasinet ska bli med hemsida och jag har viss bestämmande rätt över innehållet och det var en fin intervju med dig!)

2008-01-03 @ 21:24:53
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: rosacecilia

har läst din blogg ett tag nu, och har aldrig tyckt att du är dryg och inte förstår hur man kan spridda rykte om dig som är dryg. i min uppfattning efter flera inlägg är du hel skön tjej typ och ha skinn på näsa.

2008-01-03 @ 21:53:47
URL: http://metrobloggen.se/rosadocecilia
Postat av: H

Yeah! En helt briljant text. "Jag är inte dryg. Jag är möjligen ouppmärksam, egocentrisk och narcissistisk och mitt liv präglas möjligen av bekräftelse och förnedring som går hand i hand i en enda ond spiral". Shit, där satte du fingret på något viktigt igen. Och vad du har driv när du skriver. Aaaah. Love it. Ett litet PS till mitt förra inlägg om svengelska etc: Det är verkligen inte så att allt du skriver är svengelskt och inkorrekt. Tror inte det fanns nåt sånt i det här inlägget till exempel (obs, jag letar inte). Poängen är bara att du har en personlig stil som verkligen fungerar och berör, med eller utan termer. Din skrivstil rä som din klädstil: personlig, inspirerande och jävligt snygg. Det är alltid uppfriskande att kliva in här(jepp, jag jobbar också med att skriva).

2008-01-03 @ 22:31:14
Postat av: Anonym

du ÄR dryg. men orka bry sig

2008-01-05 @ 16:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback