Jag, eldtigern!

Nu frågade Diksplockarkillen mig om vilken blodgrupp jag tillhör. Jag är A+, den vanligaste blodtypen i Sverige.

Så jag blev fixerad vid alla de där skitlöjliga grejerna man gjorde när man var liten. Ni vet. Ville veta stjärntecken och allt sånt. Jag är fisk. Jag gillar inte beskrivningen av fisk. Känslig och konstmärlig kan jag gå med på, men inte att vara en jävla mespotta som vill bli dominerad och omhändertagen och allt sånt crap. Det stämmer inte alls in på mig.

Så jag blev så glad när jag var liten och kollade upp mitt kinesiska horoskop. Enligt det är jag nämligen en TIGER. Eller. En ELDTIGER för att vara exakt. Och det beskriver mig mycket, mycket bättre.

Lät oss vara fjolliga.

Det här är TIGERN enligt
ditthoroskop.nu

"Tigrar är kanske de mest talangfulla av alla de tolv djuren. Men med stor talang kommer också mindre bra sidor fram tydligare. Trots att de anser sig själva som stora ledare, vilket de också ofta passar till, så tar de sig aldrig tid till att fundera på hur de uppfattas av sina medmänniskor. Tigrar känner sig ofta hotade på många olika plan samtidigt, överallt utom i hemmet som är deras enda trygghet i tillvaron.

Tiger-människor hungrar efter makt, styrka och uppmärksamhet. Detta innebär inte att de alltid är egoistiska, tvärtom så engagerar de sig ofta i allmänhetens intressen, men aldrig utan att de själva kan dra fördel av det. Som ledare är Tigrar idealiska. De har stor personlig karisma och pondus och söker sig därför ofta till yrken där de kan få den uppmärksamhet de tycker sig förtjäna. Att vinna är mer viktigt än hur man vinner och på så sätt kan Tigern ofta hamna i trubbel.
Tigrar gillar den tidiga våren allra bäst."




Jag tycker faktiskt att det stämmer in ganska bra. Det är det enda kinesiska stjärntecknet som får en ful personlighet, förresten. Alla andra är fina på något vis. Jag vill bara ha, ha och ha. Verkar det som. Det är väl helt okej, ändå. Jag bryr mig ju tydligen inte om vad ändra tycker ändå. Hähä.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Du jag håller med dig om fisken. Men läste i FRIDA (hoho!) för massa år sen att om man var född mellan 17 mars o nåt annat datum i vädurens tecken har man influenser från det andra tecknet. Och väduren är juh ingen mespotta!

Postat av: Elin

Han kanske är en vampyr

2008-01-23 @ 21:38:05
URL: http://elinlindberg.blogspot.com/
Postat av: ida

chillerilla, om du nu är så eager to know alla stjärngrejer kan jag komma med lättande fakta: om du är född 18 mars lär du inte vara fisk. du är minst fisk av alla fiskar jag hört om och ett textbook example på vädurskvinna. väduren börjar "runt" den 20 mars. med andra ord växlar det mycket och de som är födda mittimellan två är ofta 50/50, ibland mer åt det andra hållet.
det här är hur fiskar är: ledsna, distanslösa och enormt, ändlöst pretantiösa. vädurar: envisa, galna, intelligenta, ambitiösa, roliga och dessutom det främsta feministtecknet av alla möjliga. du är definitivt vädur. kolla upp alla dina tecken omg plz, du måste leva i ovisshet i dagsläget.

2008-01-24 @ 01:56:49
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag är rätt så besatt av stjärntecken. Det är pinsamt, men jag tror verkligen på det. :] Så ja, låt oss vara fjolliga. Allt blir så mycket roligare då!

2008-01-24 @ 12:30:15
URL: http://annanicoline.blogg.se
Postat av: amanda

"det här är hur fiskar är: ledsna, distanslösa och enormt, ändlöst pretantiösa."

haha, visst.

2008-01-25 @ 14:07:16
Postat av: Sofie

Stjärntecken är ju värsta bluffen. Jag passar inte in på beskrivningen av varken "Skytten" ""Hunden" eller siffran 8 om då tydligen ska vara mitt "livstal". Lite trisst egentligen skulle vara fint om det stämde. =)

2008-01-25 @ 23:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback