Stepford wives + Marianova. se = SANT

Jag tittade på Stepford Wives på fyran tidigare. Ni vet. Staden där de gör om kvinnor till robotar så att de ska bli ÄKTA kvinnor. Inte sådanna här kvinnor som gör saker. Ägnar sig åt karriären. Utan äkta kvinnor som enbart bryr sig om att städa, tillfredställa sin make och så vidare.

Och vilket företag gick i reklampausen?

Marionova.se
Den nya ÄKTA kvinnositen. Den som INTE ät utformad för män, som tydligen resten av hela nätet ska vara. Den ÄKTA kvinnosajten med smink, skönhet och recept. Där man kan byta ett recept på äppelpaj mot ett annat smaskigt recept. Och kolla upp de senaste skönhetstipsen. Den ÄKTA kvinnositen för ÄKTA kvinnor.


Är det inte roligt, så säg?



Det måste vara en grym genusvetare på TV4 som arrangerat det hela. Nu vore det väl fint om Marianova konkade, jag tycker att det är så snuskigt att fördela in saker som äkta kvinnligt eller manligt. Idag. Precis som i Stepford Wives. Det hela gör det så... tydligt. Svart på vitt, att deras reklam sändes ihop med den filmen.
 

Kommentarer
Postat av: Je suis une bra parti

Ja, man känner ju onekligen för att kräkas lite. Skämmes tycker jag Tv4...skämmes!

Postat av: Sanna

Lustigt, jag skrev om siten för några dagar sedan men jag har inte lyssnat på vad de sagt i tv-reklamen. Det som jag retade upp mig på var artikeln på DN ( http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=732099 ). Men efter ett snabbt besök på marianova tänkte jag att jag kanske överreagerade, den verkade ganska harmlös. Den där reklamen fick mig dock att tänka om igen.

2008-01-22 @ 01:01:45
URL: http://sanape.se/blog
Postat av: Cornelia

Haha, fyfan va sjuk världen är.

2008-01-22 @ 08:00:03
URL: http://cojo.blogg.se
Postat av: Evis

Ledsen att jag missade detta.
Jag skulle vilja se original-"Stepford wives". Jag måste nog till och med göra det eftersom det är min utklädningsplan för när jag ska gå på Halloweenparty i hös tpå en svartrock/synth-klubb - vad kan vara mer skrämmande där än en überkäck hemmafru i glada färger?

2008-01-22 @ 09:40:10
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Alice

*ha ha ha*

Var det den äldre, eller nyare versionen? Den nyare är lite i stil med reklamen, till skillnad mot den äldre ;-)

2008-01-22 @ 10:18:59
URL: http://spegellandet.blogg.se/
Postat av: B

Lika härligt som när Paradise Hotel sponsrades av ett dagen-efter-piller..

2008-01-22 @ 19:38:13
Postat av: Hannah M

Har läst igenom dina inlägg på den här kategorin, och jag tycker du har smarta åsikter. Det jag vill säga är att jag beundrar dig så jävla hårt. Du tar upp så bra saker. Du inspierar mig sjukt mycket, stilmässigt och attitydmässigt, typ eftersom du aldrig verkar vara rädd för att stå för vad du tycker osv. Tack du coola människa!

2008-01-22 @ 22:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback