Vill du bli min städare?

Gud. Jag behöver verkligen städa.


Mitt sovrum har sedan länge gått förbi stadiet jävligt stökigt till - äcklig soptipp. Slussen är förmodligen renare än mitt jävla sovrum. Och inte finns det någon golvyta heller. Kläder, kläder och återigen kläder överallt. På mitt sovrumsgolv ligger det kläder nog för att fylla åtminstonde 5 garderober och en byrå (och byrån och garderoberna är i övrigt redan fyllda, fan).

Sedan står det två stycken halvt nermonterade datorer där också. Det är glapp i den ena så att man måste trycka på power cirka 100 gånger innan den startar (jag har räknat!) och den andra är så gammal och ledsen att den dör om man har, exempelvis, Internet Explorer och PAINT på samtidigt. Ledsamt.

I övrigt får vi inte heller glömma de, tja, cirka 600 böckerna jag har där inte. Allt mellan Kalle Ankas pocket till Dostojevskij. Och så målningarna, fint packeteterade. Ihopsnörda. Väldigt dammsamlande. Ja, och den gigantiska SPEGELN JAG PLACERAT TVÄRS ÖVER RUMMET. Den får, tyvärr, inte plats. Så den är liksom som, ja, en extra vägg mitt i rummet.

Sedan målade en kompis till mig en massa crap på min vägg. Bra kompis. Jävligt bra kompis.

Men i alla fall.
Det ser alltså ut som röven.



Så jag började städa lite.
Jag plockade upp kläder från golvet. Sådär. Hälften tror jag (blev fyra fulla IKEA-kassar). Sedan så hittade jag en skalbagge.

Då började jag skrika högljutt, sprejade ihjäl den med Prefect eller något och sedan KROSSADE jag den med någon tidning av ett slag. Sedan flydde jag hysteriskt in i badrummet och tog ett två timmar långt bad för att liksom, ja, tvätta av min skam.

Jag hatar insekter.
Jag hatar att städa.




Finns det någon plutt där ute som vill städa mitt sovrum mot pyttelön? Jag hoppas ni är riktigt unga. Sådär unga att ni tycker att typ 300 spänn är en förmogenhet. Isåfall är jobbet ditt! Vill du även sköta min tvätt så får du det dubbla!

Hurrahurra!
Du kan även få gamla kläder du hittar om jag tycker att de är fula! Hurra! Deal?
 

Kommentarer
Postat av: Milla

300 kr i..?
per dag/timme vad :D

2008-01-15 @ 20:37:22
Postat av: Anonym

jajaja! ge mig 400 så gör jag det.

2008-01-15 @ 20:52:29
Postat av: emzi

Ifall jag inte skulle bo på andra sidan viken så...men tyvärr. Det kostar mycket att åka över.

Postat av: tova

alltså. jag kan städa ditt rum (jag gillar att städa) men då kräver jag 400 kronor och att vi går på krogen!
(kan också tvätta, men då blir det ytterligare 300)
deal?

2008-01-15 @ 21:07:15
Postat av: Hanna

Haha, jag kan.

2008-01-15 @ 21:07:38
Postat av: tova

för jag tror inte jag kommer i några av dina gamla "fula" kläder?

2008-01-15 @ 21:08:39
Postat av: Olga

hmmm varför inte jag behöver pengar...

2008-01-15 @ 21:08:49
Postat av: MyyZz

*skrattar* får du några svar så kan du skicka dem till mig ... efteråt om de orkar:-)
Fast här blir det inget mer levande än katterna, för allt annat tar just katterna död på :-)

Jag har 100% förståelse för dig.

2008-01-15 @ 21:13:42
URL: http://blogg.myyzz.nu
Postat av: felicia

skulle lätt göra det om du nu var seriös,skulle tom göra det gratis...bara för att få träffa dej.:)

2008-01-15 @ 21:22:32
Postat av: Olga

Jag kan städa för vilket pris som helst,gamla kläder duger bra som betalning (materialist javisst!)

2008-01-15 @ 21:25:12
Postat av: Stina

Blir fan riktigt sugen på att städa ditt rum! Ska vi ta de om två veckor när ja är hemma på besök?

2008-01-15 @ 21:54:42
URL: http://gullstina.blogspot.com
Postat av: susanna

skulle vara skit bra. behöver alltid lite pengar.Jag e liten och ung dessutom.hah

2008-01-15 @ 22:11:54
Postat av: VV

vart bor du? jag kan :D men tvätten får någon annan fixa eftersom jag inte kan tvätta..hmm

2008-01-15 @ 22:15:27
Postat av: Hilda

Undrar precis som Milla; 300 kr i..?
per dag/timme, vad?

2008-01-15 @ 22:21:43
Postat av: Milla

förresten, Hanna, jag kommer skicka ett mail till dig snart och det kommer heta Hej Hanna! läs det snälla! viktigt för mig..

2008-01-15 @ 22:30:51
Postat av: Isa

En gång var det två gråsuggor i mmin säng. Då mådde jag lite dåligt.

2008-01-16 @ 02:30:27
Postat av: top Chic.

Jag kan städa din lägenhet på lördag om du fixar mig+1 på listan på Ace på lördag.

Baby, I'm cheap. Deal or no deal?

2008-01-16 @ 07:20:00
URL: http://topchic.blogg.se
Postat av: Ulrika Nettelblad

Jag tror vi är många som skulle älska att städa ditt rum. vi har egentligen en liten hemlig stalka-hanna-förening, och så tänkte vi utnämna vår mest fantatiska medlem att städa, för att få denna att sno åt sig din smutstvätt som vi sedan sitter och luktar på.

Nejmen, seriöst. Jag har också ett stökigt rum. Det är synd om mig. Fast det är roligare att städa hos andra.

2008-01-16 @ 07:48:33
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: Perny

Vi skulle kunna byta, om du nu tror att ditt är så hemskt menar jag :D Jag städar ditt så städar du mitt.
Kan tilläggas att vi är mitt i ett renoveringsprojekt så två rum finns inknökade i ett rum samt att det rum alla saker ska vara i inte finns än och så ska hälften av alla saker från ett annat rum in i ett fjärde rum så... jag tror din städning är en bit kaka ;) jag blir trött bara jag tänker på allt jag ska göra här hemma.

2008-01-16 @ 09:21:47
URL: http://theperny.blogspot.com
Postat av: Alice

Vitt? i timmen?

2008-01-16 @ 10:21:46
URL: http://spegellandet.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag älskar det där med skalbaggen! Tog itu med min tvätt som legat längst ner i tvättkorgen en halv evighet häromdagen (bara kläder jag inte använder), och hittade flera äckliga silverfiskar bland plaggen. Då kände jag mig skabbigast i världen. Men nu känner jag mig inte ensam längre åtminstone!

2008-01-16 @ 11:31:13
URL: http://aiolissvammelsamling.blogspot.com/
Postat av: Caroline

haha ja synd att man inte bor i sthlm för då hade jag gärna ställt upp, älskar att vika tvätt till bra musik:)

2008-01-16 @ 12:54:11
Postat av: F.

Varför kan du inte städa själv? Eller du kanske har viktigare saker för dig? Vilken tur att du kan betala folk att städa upp efter dig så du kan fortsätta ha jävligt kul.

2008-01-16 @ 13:01:45
Postat av: Tinka

Åh så oerhört berfriande att höra att jag inte är ensam om att leva i en soptipp, den bästa trösten då jag är sjuk idag och tvingas titta på förödelsen.

2008-01-16 @ 14:07:56
Postat av: Pavel Maira

Hanna! Du och jag har exakt samma problem. Vad sägs om att importera en livegen från Bangladesh som vi sedan kan dela på. Jag har ett förråd utomhus som han/hon kan bo i.

2008-01-16 @ 15:15:33
URL: http://www.mystockholm.se
Postat av: chris

haha, kan du ikke laste opp et bilde av rommet ditt så vi får se fanskapet??

2008-01-16 @ 15:34:27
Postat av: fia

En gång när jag lyfte på täcket låg en silverfisk och slaggade på mitten av sängen. Som värsta aset! Jag kan tänka mig att en inzoomning med mikroskåp skulle visa att det var en ölmagssilverfisk med kukkomplex som behövde hävda sin manlighet genom att överta min älsklingssäng:( Fan alltså vad arg jag blev.

2008-01-16 @ 15:48:58
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: Rockdoll

Jag skulle må dåligt av vilka insekter i mitt rum som helst.

2008-01-16 @ 16:34:47
URL: http://rockdoll.webblogg.se
Postat av: sandra

jag hittade en halv nyckelpiga i min säng.

2008-01-16 @ 17:29:14
URL: http://niotillfem.tjejsajten.se
Postat av: Vera

bra idé! här hemma behövs det oxå städas!!!

2008-01-16 @ 21:05:13
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Lovisa

självklart. jag är grym på att städa och tvättar som en gudinna (fast de kanske inte tvättar så mycket, men vad fan. du fattar vad jag menar).

2008-01-16 @ 21:11:41
URL: http://lovisasblogg.tjejsajten.se
Postat av: k

hanna, hanna, hanna.
jag råkade somna innan och då drömde jag om dig. jag åkte upp till stockholm för att städa och blev jättefascinerad av dig och din vackra lägenhet. du hade så mycket saker, chockrosa kjolar i olika varianter, massa smycken och åh. jag älskade det. plötsligt hade jag jättelångt, rakt, hår som jag ville att du skulle klippa av. alla dina vänner kom dit och vi festade som aldrig förr. till och med sofia dahlén och diskplockarkillen (som för övrigt körde mig till tåget som jag höll på att missa klockan tolv) var där. och mina vänner från halmstad. haha, det var galet. sedan dissade du mig och jag kände mig tjock. dessutom klippte du bara färdigt halva håret, shame on you.

2008-01-16 @ 23:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback