9 oktober 06.

9okt06Jag tänkte att jag skulle ta igen mig med bloggandet, jag har sugit, I admit it, but let's turn shit into gold.

Nu har jag börjat äta bättre igen, allt som krävdes var lite realisation! Nu överväger jag att faktiskt prioritera in lite träning i schemat, jag tror inte att jag tar 170 kg. i benpress längre, t.ex. Jag saknar förra sommaren då jag hör en mycket förskräckt kommentar från en killkompis: "Hanna, dina ben skrämmer mig, jag ser hur varenda muskel rör sig i dem! Du kan döda en hel bisonjord!" - Ah, se de goda muskelmassorna.

Nu darrar jag fan i knäna av att gå i trappor, ja, ibland iaf! Urken!

Men det är så det går när man byter ut all mat mot Coca cola och äter skräpmat ibland som kompensation. Jävla puckat, och det lustiga var att jag aldrig noterade att jag höll på så själv. Haha, det roligaste är att man inte direkt går ner i vikt av det heller, så jag vet inte var det var för ätstörningsspöke som hojtade till just den här gången! Lathetsspöket och apatispöket, förmodligen. Unkel.

Jag älskar reasnurran längst in till väggen på HM i Brunogallerian, där rear de ut fullkomligt moderiktiga och snygga plagg om det bara finns en eller två kvar av dem, idag när jag kollade fanns där väldigt många i storlek 36, 38 och 42. Den snygga senapsgula kappan fanns i storlek 36, t.ex. Och jag köpte en lila knutblus för kanske 72-73 kronor ungefär. fint!

Och en klänning, fast den var inte på rea. Så den kostade skräckinjagande 198, öh. Den var fin! Lila med små strimmor av guld, kort, armbågslånga ärmar, hög i halsen, blahblahblah, fin.

Nu ritar jag ett skelett klädd i high fashion, som ett test till ett frilansjobb. Jag hoppas att det inte misstolkas som politisk propaganda från min sida. Annars har jag ett annat bokomslag som ska göras klart. En annan illustration som förmodligen ska vara med i en utgåva av Lasse Strömstedts böcker och förutom det så ska jag börja titta på lite porträttmålning - Full rulle! Jag är glad. Pengar i plånkan.

Och jag ska kanske gå och se United 93 på bio ikväll, bannemig på tiden.







Och just fan.
IDAG HAR JAG PÅ MIG!

Marinblå baskerkeps: Åhléns, Skanstull.
Blå halsduk med flådigt guldmönster: Hm, brunogallerian.
Kort svart jacka med guldrevärer: MQ - Zoul, Ringen. (förra hösten!)
Blå stuprör med underhållande ränder: JPG by Jean Paul Gaultier (vintras).
Stövletter: Jajaja, Din sko, jag har dem varje vardag, blahblahblah.
Mörk blobb, även kallad väska: Chat on the moon, Söderhallarna (förra hösten.)

Kommentarer
Postat av: nb

oh, gillar jackan. lite herrig + guldränder = perfekt. samt: måste genast kolla den där reasnurran! känns groteskt betala helpris om man kan slippa. och, öh, när man är så pank att det är en omöjlighet..

Postat av: Hanna Fridén

nb: Ja, titta i den! I loves it :D

2006-10-09 @ 20:33:07
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Malin

Ta mig tusan, jag hittade faktiskt den där reasnurran idag, utan att ha läst det här innan. Jag har sällan sån tur. Hittade min lilla a-linjekavaj som jag glott och klämt på i månader utan att köpa till halva priset. Och ta mig tusan igen, den fanns i min storlek!

2006-10-09 @ 20:47:12
Postat av: C

Vart ligger brunogallerian?

2006-10-09 @ 21:59:32
Postat av: Hannah

oooh..du får annonsera filmens braighet alternativt dålighet sen..jag är för snål för att kolla kass film these days.
jag älskar sjalen. flott!

2006-10-09 @ 23:34:26
Postat av: H

GAH.

Ja, jag heter Hanna. Utan H... eller ja, det går ju inte..fast du fattar, det kändes skitviktigt på nåt sätt att säga det. Och jag är inte du, namnet till trots.

Haha, förlåt mitt o-liv... men för att inte skapa ännu mer komplexioner kallas jag mest H.

2006-10-09 @ 23:37:47
Postat av: H

GAH.

Ja, jag heter Hanna. Utan H... eller ja, det går ju inte..fast du fattar, det kändes skitviktigt på nåt sätt att säga det. Och jag är inte du, namnet till trots.

Haha, förlåt mitt o-liv... men för att inte skapa ännu mer komplexioner kallas jag mest H.

Jävla onödigt inlägg. Men jag är alltså hon däruppe med h på slutet fast ändå inte.

2006-10-09 @ 23:42:42
Postat av: H

Dubbelt? Mörda mig.

2006-10-09 @ 23:43:22
Postat av: Hanna Fridén

Malin: Grattis, det är suveränt :D!

C: På Götgatan (Götgatsbacken) i Stockholm!

Hannah: Haha, jag han aldrig iväg :(

H: Hahahaha, inget är oviktigt :D

2006-10-10 @ 00:21:45
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Käthe

Coolt med en massa muskler och synd att de försvann, om det nu är som du säger. Jag gick intensivt och långt (var inte meningen) 1 månad på en språkresa för herrans massa år sedan och du kan inte ana vilka vadmuskler jag fick! Men jag gillade dom inte. Och som försvann ganska snart. Men på den tiden vägde jag inte mycket så det syntes väl extra tydligt då.
På tal om något helt annat. Kan man anlita dig för att få något ritat?

2006-10-10 @ 11:41:11
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Käthe: Ja, lite har de försvunnit iaf! Speciellt magmusklerna, buhu :( Men så går det om man är lat och slapp som jag kan vara!

Och ja, muskler syns verkligen tydligt på riktigt smala person, som Sarah Jessica Parker t.ex, vilka triceps!

Och absolut, mycket gärna :) Droppa ett mail till mig på [email protected] med dina tankar, så kan vi se om det är något inom mitt kompetensområde, slänga ihop någon skiss osv!

2006-10-10 @ 12:56:28
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback