Det är feligt att mänskla.

Det har blivit mycket second hand-shopping den senaste tiden. Jag blev inspirerad av Elisabeth som verkar hitta nya, fina och billiga saker konstant!

27e-juli

Jag köpte de här jättefina skoletterna med lackrosetter på Myrorna för 75 kr! De ser i princip oanvända ut, minimalt slitage på sulan. Ett fynd! På Röda Korset köpte jag två stycken midjemarkerande pennkjolar: en svart och en lila för 70 kr st. Inte lika billigt som Elisabeths 10 kronorsfynd, men ändock!

Igår gick jag en ny sväng förbi HM i Brunogallerian, där droppar det in nya saker varje dag just nu. Jag hittade de här rödsvart-randiga struprörsjeansen för 189 kr, och de fanns i storlek 32! Jag blev glad. Jag tror att jag sett dem i någon annas blogg också, vems var det?

Sedan köpte jag även en kofta på rean, vilket var välbehövligt då jag inte äger någon överhuvudtaget.






26e juni-kvellKoftan kom till användning samma kväll på Debasers uteservering. Skön, fin kofta. Tack, fina kofta.



Igår blev det ett litet sorgligt missförstånd ang. benstommegrejen. En tjej trodde att jag klagade på att jag hade hull, vilket jag verkligen inte gjorde. Jag klagade på mina agressiva, utstående revben. Jag hoppas hon läser det här och ser att så verkligen inte var fallet.

Jag tror att det möjligtvis var samma tjej som tolkade ett annat inlägg jag gjort fel där jag tog upp smaltrender i modevärlden, och att jag vill ha större variation på modellernas kroppar (inte bara jättesmalt) och tog upp lite fylligare femtiotalsmodeller. Dock så felläste den här tjejen och trodde att jag tog upp Gemma Ward som ett hälsosamt ideal att leva upp till! Hoppsan.

Jag fick aldrig någon respons på förklaringarna, men jag vill göra det klart och tydligt att jag INTE tycker så. Det är lätt att läsa fel, men synd när det händer!













Kommentarer
Postat av: Kattis

Vart någonstans har Röda Korset sin butik i sthlm? Jag vill också fynda!

Postat av: elisabeth

Vad roligt att jag inspirerat dig! Hihi. Och vilka super snygga skor med rosetter! Måste erkänna att jag blir hemskt avis ;-) Fortsätt så! Go Hanna, go hanna!

2006-07-27 @ 15:37:28
URL: http://elisabethevelina.blogg.se/
Postat av: Tesan

Vilken supersnygg kofta! Vart hittade du den?

2006-07-27 @ 15:51:37
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Hanna

Kattis: På Östgötagatan 65! Jag fick leta aslänge i förrgår för att hitta adressen, de har så dålig information. Om du gillar pennkjolar så hade de HUR MÅNGA SOM HELST! :D

elisabeth: Ja! Jag hittade jättemånga fynd på second hand i våras men hela sommaren har varit torr så jag tröttnade, men se vad bra det blev när jag lät mig inspireras av dina fynd! :)

Tesan: Tack! Jag hittade den på HM i Brunogallerian, Götgatsbacken. Det var dock ett reaplagg och jag vet inte om de hade fler just där, jag tror inte det :/

2006-07-27 @ 16:10:34
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hills.

Sorry, men Gemma är faktiskt perfektion.

2006-07-27 @ 19:06:46
Postat av: Hanna

Hills: Det får du gärna tycka, men det är inte det som det handlar om.

Det handlar om att det är FEL att alla ska pressas in i samma ideal. För det dör folk av, folk blir sjuka. Lågt räknat så är det 250.000 unga tjejer i Sverige som lider av anorexi. 15% av alla med anorexi dör. Nästan samtliga får föjdsjukdommar för resten av sitt liv.

Så ja, tyck gärna att hon är snygg, det har jag inte sagt något om, det har jag inte förbjudit, jag har gnällt på att ALLA modeller ser ut så, och det är det som unga tjejer eftersträvar att se ut som också pga. att det i dagens läge är det enda som framställs som vackert, lyckat och (sjukt nog) sunt.

2006-07-27 @ 19:16:42
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Anna

Är du fri från anorexin? hur lyckades du isånt fall?

2006-07-27 @ 21:57:05
Postat av: Mimo

Galet snygga skoletter! (-:

2006-07-27 @ 22:29:38
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Kattis

Ooo, tack för hjälpen. Kanske en tripp till söder i morrn om jag inte mår lika ruttet som jag gör just nu. BLÄUSCH!

2006-07-27 @ 23:33:39
URL: http://splodgy.org
Postat av: Emmy

Grymt avundsjuk på skofyndet! :-)

2006-07-28 @ 09:39:40
URL: http://emmylicious.blogg.se
Postat av: Hanna

Anna: Ja, idag är jag frisk, det var dock väldigt svårt att ta sig ur det, och ibland kommer det fortfarande små återfall. Jag tror att det för min del handlade om att jag behövde andra vis att känna mig som en bra och lyckad människa på, och inte bara "smal är bäst jag är smalast alltså duger jag". Jag började göra saker jag tyckte var kul och kände att jag var bra på, och så fick jag respons och bekräftelse på det och att vara smalast var helt plötsligt inte lika viktigt, vilket gav mig kraft och motivation så att jag skulle kunna ta mig ur ätstörningarna för att orka bättre med mina mer kreativa och utvecklande sidor.

2006-07-28 @ 14:49:23
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mimo: Tack! Jag är så nöjd :D

Kattis: Lycka till, hoppas det är bra!

Emmy: Whee, jag är så glad över det! :D

2006-07-28 @ 14:50:02
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback