En fjärtdagbok?

När jag kom hem tänkte jag att jag varit väldigt gasig idag. Fjärtat mycket. I hemlighet. Sedan kom jag hem och fjärtade mycket mer. Som man gör när man är avslappnad. Sedan började jag fundera på hur många totalt det blivit under dagen. Solklart mer än de 30 som tydligen ska vara inom normala gränser. Absolut.

Sedan undrar jag, ska man ha en liten fjärtdagbok? Relatera det till kost och så. Och jämföra värdet på dem, givetvis. En kort liten minifis är inte värd lika mycket som en fladdrig brakare, tillexempel. Eller en sådan där riktigt lång som låter som att man tömmer en ballong. FFFFSSSSSSSSSSSRRRRRTTTTTPROOOOIIIIIIIIIIIIIT. De där man känner sig riktigt tömd och befriad av.

Jag undrar, jag. Skulle ni gilla det? Typ, 7 mars 2008: hundra fiser, blandat hårda, smärtfulla jäklar utan doft och några riktiga långfisar som stinker löst bajs. Skulle ni gilla det? Skulle ni?




Sedan vill jag fråga det här om småfjärtar. Saker som inte luktar med som ändå är lite... bubbliga? Ni vet. Man lägger dem och de vill liksom inte lämna skinkorna, och istället för att åka ut så färdas de från stjärten till framstjärten, i slowmotion typ, sedan kittlar de lite, så måste man knipa ihop benen och så låter det "plopp" från framstjärten och så bubblar det till. Jag gillar dem. Gör ni?

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, jag gillar också pruttarna som färdas från bakstjärt till framstjärt! Däremot är mina lite klurigare för det räcker inte med att att jag knipper för att de ska ploppa ut där fram av sig själva, utan jag måste liksom fösa fram dem med handen utanpå byxorna...ganska förnedrande faktiskt.

2008-03-07 @ 20:20:51
Postat av: Umma

Eftersom jag är löjligt förtjust i just bajshumor och brukade sitta i mitt ex knä och hångla då han satt och sket på toaletten tycker jag det är en alldeles fantastisk idé! Kanske du kunde starta en fis-tävling? Det vore trevligt.

Postat av: Hanna-Sunna

Hej, har inte varit inne på din blogg på nån dag, läste precis nyss din JÄMO-krönika som var väldigt bra! Ville bara säga det, och att jag, precis som du gillar fisar som går en promenad innan dom ger ljud ifrån sig. Härligt inlägg!
Kramar från mig

2008-03-07 @ 21:09:51
Postat av: Hannah M

Nej dom är otroligt obehagliga ju! Blir inte klok på dom små bubbeljäklarna.

2008-03-07 @ 22:03:18
Postat av: Angelica

Jag älskar fisar, det är så skönt när man äntligen får lätta på trycket. Nästan roligast är det när dem luktar sådär äckligt illa så man nästan blir lite stolt.

2008-03-07 @ 22:18:42
Postat av: Disa

Hahahaha, vilken perfekt beskrivning av de där små konstiga obestämbara mesfjärtarna! För övrigt så gillar jag dem inte, de är bara skumma och kommer alltid vid fel tilfälle så jag blir helt obekväm. Urf.

2008-03-07 @ 23:07:03
Postat av: Emma

hahahahaha jag vet exakt vad du menar, fan vad skönt

2008-03-07 @ 23:34:11
URL: http://bulletproofcupid.blogg.se/
Postat av: sofia igen

äsch, jag skojade ju bara lite. Såg att det var [email protected]. Testar att adda den då.

2008-03-07 @ 23:36:39
Postat av: sofia igen

äsch, jag skojade ju bara lite. Såg att det var [email protected]. Testar att adda den då.

2008-03-07 @ 23:37:28
Postat av: dontletthemfoolya

här har ni en karamell att suga på, ja, du hanna och alla andra: http://dontletthemfoolya.blogg.se/

2008-03-07 @ 23:37:31
URL: http://dontletthemfoolya.blogg.se/
Postat av: Stinnepigen

En intressant ide med en fisdagbok. Jag har själv fisit ovanligt mycket i dag och det vore ju kul att jämnföra och se om det finns ett samband. Har en teori om att det kan bero på månen.

2008-03-07 @ 23:38:29
URL: http://stinnepigen.blogspot.com
Postat av: mia

hahahahhha. ja, vi gillart. snacka om ärlighet! I LOVE IT. iofs har det blivit lite av en trend att snacka om tarmen och dess finesser/problem. jag hatälskar trender. det blir plötsligt jävligt tråkigt att göra/sätta på sig/prata om vissa saker, men många trender är också bra, så som miljötrenden ex.

2008-03-08 @ 02:44:54
URL: http://uwantapieceofme.blogg.se
Postat av: Jag

Hanna, Dimetikon eller Miniform finns receptfritt på Apoteket. Det funkar jättebra mot fjärtig mage! Jag rekommenderar Dimetikon starkt! Pliiis, prova.

2008-03-08 @ 03:16:23
Postat av: Pyngve

Helt chockad, du inte fått en enda kommentar på detta inlägg på hela kvällen?? VAH? Fjärtar o bajs o tarmproblem som är det roligaste som finns. Jag väntar förväntansfullt på en fislista eller fjärtdagbok haha. Mm, framfjärtar e för roliga fast jobbiga för de fastnar i byxan o mellan ´vecken´hehe. Du e grym! Prutt på dig!

2008-03-08 @ 03:40:06
Postat av: Andreas

Hej, ja jag håller med i princip alla dina åsikter om fisar.

2008-03-08 @ 09:40:58
Postat av: emma

Hej, jag hoppade av gymnasiet för att jag inte visste vad jag ville bli. Då fick jag följande kommentar rakt i ansiktet:

Alltså utan ett fullgott gymnasietbetyg kan man i stort sett inte göra någonting utom att börja arbeta med något som inte kräver någon som helst utbildning (läs McDonalds eller trappstädare). Och även med fullgott gymnasiebetyg är det inte särskilt lätt att komma in på någon vettig högskola eller få ett vettigt jobb.

gymnasieexamen är inget man skryter med idag utan någon som alla förväntar sig att man har. Det tillhör absoluta minimikraven för i stort sett de flesta yrken.

Och jag blev väldigt arg då jag visst tror att man kan lyckas utan gymnasieutbildning och tycker att du är ett strålande exempel på det. Det krävs såklart mycket vilja och jag vill verkligen ha ett jobb jag gillar och trivis med.

2008-03-08 @ 10:43:57
Postat av: Hanna P

hahaha, kör hårt!

2008-03-08 @ 11:14:48
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Pilla

Då jag upplever att det är lite tabu med kvinnor och gasraketer tycker jag det vore en utmärkt ide. Så man kan gotta sig åt andras eländiga fisdag och kunna sträcka på sig och tänka: jag fiser normalt, det finns dom som gasar värre! Ett klockrent inlägg, smajlade stort igenom hela.

2008-03-08 @ 11:38:47
Postat av: E

DU är ju sjuk fan... äckel

2008-03-08 @ 12:11:41
URL: http://www.metrobloggen.se/perfectapp
Postat av: Pilla igen

Är det okej för dig om jag länkar från min blogg till detta inlägg, tyckte det var så gode brilljant? Frågar såklart före ev action.

2008-03-08 @ 13:09:15
Postat av: Elina

Haha hur skön var inte den här bloggen?? :O Ibland springer man på guödkornen :P

En fjärtsagbok, haha absolut!!!

2008-03-08 @ 13:14:05
URL: http://eliinag.blogg.se
Postat av: Men seriöst?

Haha jag kan bara skratta. Det är ju helt sjukt!

2008-03-08 @ 14:03:27
Postat av: amanda

HAHAHAHAH ååh jag älskar att du är så otroligt ärlig och öppen med såna här ämnen. lovely!

2008-03-08 @ 14:25:50
Postat av: Kharma och Kenzas Pappa

Hej!
Första besöket på din blogg. Trevlig start, det man kallar a first good impression! ;-)
Ha det så bra.

2008-03-08 @ 16:01:49
URL: http://2kidz.blogspot.com
Postat av: Moa

hahaha fan va kul, jag kunde inte skrivit det bättre själv, jag är EXAKT likadan! Idag satt jag tex på spårvagnen och klurade hur jag skulle fisa bäst utan att ngn märkte det. Dock kan man ju aldrig veta om fisen kommer lukta eller inte. Ibland blir det ju värsta skitlukten helt utan förvarning och det är ju sabla pinigt...

2008-03-08 @ 17:15:17
Postat av: emma

Hahahahaha. En fjärtdagbok hade varit störtskönt.

2008-03-08 @ 18:03:30
URL: http://isuspectowlsinthebog.blogg.se
Postat av: fia

Åh! Jag älskar den där glidarfjärten! Kittlar så mysigt och är mycket bättre än en musfjärt som kommer mer underifrån och inte smeker blygisarna på samma sätt.

Bra konstaterat Hanna.

2008-03-08 @ 18:44:40
URL: http://fiastankar.blogg.se
Postat av: Skithumor

Miljarder flugor kan inte ha fel - ät bajs!

2008-03-09 @ 10:33:57
Postat av: Malin Harju

Du är så fantastiskt underbar!

Härligt att någon våga skriva sanningen precis så som den är!

2008-03-09 @ 11:16:23
Postat av: Sandra

loud and proud - silent but violent.

om gaser.

2008-03-09 @ 13:24:29
Postat av: katarina

men serri, jag hatar de där pruttarna. de känns ju som att de marinerar ens fitta med pruttlukt istället för fittlukt?

2008-03-09 @ 14:25:25
Postat av: Björn Fridén

Jag ställde mig upp och reciterade hela detta inlägg högt och med shakespeare-tonfall. Underhållning garanteras.

2008-03-09 @ 17:52:11
URL: http://www.alliansfrittsverige.blogspot.com
Postat av: Lisa

Fantastisk läsning! Ber att som biträdande fisexpert få meddela att ämnesgruppen skatoler ger avföring mycket av den speciella lukten även finns i jasmin.

Så även om man inte fiser rosor, fiser man snudd på jasmin. Djupt va?

2008-03-09 @ 19:49:57
URL: http://taffel.se
Postat av: Miss Shy

Hahaha!
Det är bra, skriv om fisar & fjärtar - alla gör ju det - men få vågar erkänn adet så öppet.
Hahaha.
*pruttar mig ut härifrån*

2008-03-10 @ 15:12:30
Postat av: Ronja

men HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH LÖVLY

2008-03-10 @ 21:03:47
Postat av: Sara

Hahahaha!!!! Sjukt bra beskrivning, såklart dem är lika härliga som andra fjärtar.

2008-03-10 @ 22:45:19
Postat av: angelica

här satt jag & funderade på om jag skulle favorisera din blogg eller inte, & så kommer jag till detta underbara inlägg & saken är biff: det blir en solklar favoritmarkering direkt. herregud. du är fantastiskt snygg, kan snacka för din sak (tänker mest på inlägget om trafficking & sexköpslagen, har inte kommit längre), berätta om dina fylleäventyr på ett underhållande & icke drygt eller fjortisaktigt sätt & du kan dessutom skriva om fisar. vilken pärla till tjej.

2008-03-11 @ 01:33:53
URL: http://sitdown-comedy.blogspot.com
Postat av: Sanna

Otroligt bra beskrivning på de små fjärtarna som färdas! Tack! :D

2008-03-11 @ 20:39:47
Postat av: matilda

hahaha älskar beskrivningen på den sista prutten, precis så det är ju:D! haha

2008-03-18 @ 18:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback