Lördagen.

festFull, blek och ostyrig! I lördags hade jag världens trevligaste förfest. Att jag skulle ha en förfest blev jag dock varse om först när Bettie febrilt börjar ringa på min telefon och dörr. I badrummet som jag var så hörde jag inte fören efter ett gott tag, rusade ner, och fann Bettie sittandes utanför min dörr fullt sminkad och uppstyrd i hennes nya vackra röda klänning med stora svarta knappar i sidorna. Bettie hade bestämt att jag skulle ha förfest - Själv öppnade jag med uppsatt hår, noll smink, glansigt ansikte och helt... ja, jag såg ut som att jag var en glansig städtant, ungefär, vilket stämde ganska väl in på vad jag för tillfället var.

Sedan blev det visst förfest hos mig!
Modenördarna Ida och Emma kom över och verkade trivas bra ihop med mina vänner. Martin kom till min stora förvåning över och det var en miljard snygga outfits där som jag ville fota - De enda som ville modella var dock Jasmine och Bettie:



Själv hade jag på mig tröjan jag gärna benämner som knarkmardrömmen ur Burberry och Gianni Versaces förlorade fantasiland som jag hittade på Myrorna i somras. Kombinerat med tjocka tajts och stövletter blev outfiten perfekt, enligt mig - Även om Martin och Monica verkade vara de enda som uppskattade den lika mycket som jag. Jag kände mig fint sextiotal med en mishmash av dagens trendiga rutor och flådiga guldmönster.

Sedan drar vi till Ace. Jag, Martin och Jonny sjunger påhittade texter till deras electro. Jag tappar bort min garderobsbricka. Får tjata på den stackars garderobsmannen i en miljard år för att få min jacka (han var verkligen snäll, stackars honom som fick möta mitt flamsiga fyllejag) blev less och skippade att åka vidare till Spy bar. Sedan åkte jag hem, där var fem av mina vänner kvar! Sedan somnade jag skavfötters med Monica tittandes på filmen om Frida Kahlo (filmtips!) med en chipspåse som bästa vän.

All in all, a plenty good evening.

* Byt ut dina leggings mot tajts eller byxor, såväl till klänningen eller den långa tröjan.

* Om du bär tajta plagg, kombinera med lösa. Stort vs. litet.
* Mycket volym gäller, men överdriver du med för många lösa plagg blir du snarare Michelingubben än snygga partybomben.
* Mishmasha mönster och stil - men ha en enkel makeup eller vice versa.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilka snygga väninnor du har!

Postat av: Gud

tröjan - helt olagligt cool, du - ännu coolare! argh!

2006-11-13 @ 23:31:22
Postat av: Mimo

Det är den där gräsliga/coola tröjan. Softish :D

2006-11-13 @ 23:39:37
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Maria

JAAA, jag trodde jag var den enda som gillade Frida Kahlo. ;_; Det finns hopp för världen.

2006-11-13 @ 23:40:50
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag tänker vara skitelak och konstatera att Mia inte alls tycker om din tröja. Men du är desto snyggare?
Däremot tycker jag att Frida Kahlo var en oerhört ful kvinna.
Nu var jag dum en gång till, jag är ledsen!
Kram!

2006-11-14 @ 03:14:39
URL: http://bluemoonbaby.blogspot.com/
Postat av: Sicilia

Vad fin din sida har blivit! (Ännu roligare att läsa nu när det inte är grått, jag älskar guld!) Kan inte låta bli att bli beronede av dina flippade helger och fantastiska humör blandat med bittra inslag. Sen att du är snygg ger bara pricken över i och det roar mig!

2006-11-14 @ 08:01:08
URL: http://www.sicilia.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Alexandra: Tack, jag håller med! :) Sedan tycker jag iof att alla mina vänner är vackra - kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket jag älskar dem.

Gud: Tack! Jag visste väl att du älskade mig ändå, gud! Jag ska be femton gånger ikväll!

Mimo: Perfekt beskrivning av den :D Haha! Tack!

Maria: Frida Kahlo - tuff, annorlunda och med mycket talang och wen viljestyrka kraftig nog att spräna berg! Allt mycket älskvärt :)

Mia: Hahaha, det är helt okej - Som sagt så var det nog bara Monica och Martin som uppskattade tröjan på festen, de flesta andra ville nog bara kräkas på den :D Vilket var ganska kul! Kram!

Sicilia: Tack så mycket! :D Vad glad jag är över att du skriver här igen, snygging där!

2006-11-14 @ 11:23:34
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tycker du bär upp den där fulsnygga tröjan som ingen annan skulle kunna göra. Vi hade desutom väldigt trevligt hos dig och dina friends var nice ;) (och söta)

2006-11-14 @ 13:29:09
URL: http://luckyem.webblog.se
Postat av: Lolita Loco

Jag önskar att jag såg ut som sinnesbilden av en fransk skådespelerska när JAG var "ful, blek och ostyrig"... Fan ta dig... *ler*

2006-11-14 @ 13:41:47
URL: http://lolitaloco.webblogg.se/
Postat av: morry

Frida Kahlo-filmen är guld när det gäller att peppas. Hon gjorde sin grej och stof pall för så mycket. Jag blir alltid sugen på att hoppa upp på barrikaderna när jag ser den filmen!
Viva la revolution! =)

2006-11-14 @ 14:54:44
Postat av: Hanna Fridén

Ida: Tack! Och kul att ni hade det trevligt, jag hoppas ni kommer upp snart igen! :)

Lolita Loco: Jag var full, inte ful! :D Jag gillar bilden, den är lite fylleavslagen och avslappnad. Och tack!

morry: Ohyes, verkligen! Jag brukar titta på den ibland när jag ska teckna. Fin inspiration!

2006-11-14 @ 15:23:35
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Monica

Cool tröja! Var filmen om Frida bra?

2006-11-14 @ 15:40:40
URL: http://strumpstickan.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Du är ganska lik Natalie Portmans karaktär Matilda ur filmen Leon med den outfiten och frisyren :). Just a tought.

http://www.nat-portman.net/cgi-bin/viewimg.cgi?nat704.jpg

2006-11-14 @ 19:05:59
Postat av: Lolita Loco

Åhh... *visslar*

Var det jag som läste eller du som skrev fel...? haha

Postat av: Lolita Loco

Nä, nu blev det fel igen ju. Menade ju inte att du är ful på kortet...baah! Ny håller jag tyst, trasslar in mig i tungan ju!! ;-)

Du vet att jag är hemligt kär i dig ändå! hahaha

Postat av: Anonym

Gosh! Det där är bland de sötaste bilder jag sett på dig! :D
Snyggt med ny blogg också, kul att se!

2006-11-16 @ 18:44:11
Postat av: Hanna Fridén

Monica: Jadå! Den är inget mästervärk, men helt sevärd.

Fredrik: Kanske, jag vet inte, jag tycker inte att jag är lik någon!

Lolita Loco: Hahahaha, jag vet att du inte tycker att jag är ful :D!

Anonym: Tack så mycket! Jag är liten, busig och mysig som fyllebarn.

2006-11-16 @ 23:56:28
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback