Mitt lyckliga liv.

Hela dagen idag har jag suttit och restaurerat bilder på Hitler eller bilder som på något vis har att göra med Hitler. Efter att ha sett denna dumma människa ur alla möjliga vinklar och situationer (Bl.a. i tesalonger med hjärtkuddar) så har jag kommit fram till att han var hemskt lik Emil i Lönnebergas farsa, vilket förklarar en hel del.

Jag tycker att det är lite osmakligt att det görs så fasansfullt många böcker om Hitler och Andra världskriget. Hur många behövs det? Inte så många som finns, men det finns en stor skara av människor som köper allt som har med Hitler att göra.

Särskilt jobbigt är det när man får ett par hundra bilder att restaurera med döda kroppar. Det kan jag faktiskt börja må fysiskt illa av, och då tackar jag min lyckliga stjärna över att jag har ett så hemskt bra liv som jag faktiskt har, och att bildkvaliten är så kass.

För att slippa hålla på med det här jobbet så mycket som möjligt så har jag, varje gång jag gjort mig en kaffe, bestämt mig för att göra kaffe åt alla andra i lokalen med! Vi har en espressomaskin, vilket innebär att man bara kan göra en kaffe i taget. Mala bönor, packa, skruva i tjongen med kaffe, sätta på, vänta, ta ur, rengöra, upprepa. Det tar ett tag! Speciellt om man även bestämmer sig för att göra LATTE åt alla i lokalen, lalala.

Och på tal om latte och espresso så köpte jag ett Rockymagasin idag. Me lörves Rocky. Han hade införskaffat en espressomaskin och det gick hemskt dåligt. Jag ska skicka iväg ett flörtigt mail till Martin Kellerman där jag skryter om mina kaffekunskaper och min läckra stjärt. Till skillnad från många andra så tycker jag faktiskt BÄTTRE om Rocky nuförtiden än förr i tiden, jag känner att jag har lättare att relatera till hans vardagslyxproblem än fyllorna, förhållandena och ångesten ang. boendet.


27e juni.Kära Martin Kellerman,

jag är en tjej som är bra på att göra kaffe, har en läcker stjärt och som gillar serier.
Jag kan se oss i en lång relation framöver, vänskap eller förhållande, bådadera fungerar för mig.

Kära hälsningar,
Hanna Fridén.

Ps. Om du ämnar ha ett längre förhållande med mig så måste jag först få reda på om du har en anständig toalett i lägenheten. I mitt förra förhållande blev jag nämligen tokförstoppad för att varenda liten fis hördes som en jordbävning i den lilla ettan. Jag vill inte få tarmvred.

Återigen kära hälsningar,
Fröken Rigid.


Idag har jag på mig min nya tjusiga matroshatt med ett roder i marinblått, från Hattbaren.

Min sommarjacka från Mango.
Vit tröjja från HM.
Grå piratbyxor från, Wera (Åhléns).
Vita, ribbade knästrumpor från Åhléns.
Skinnväska med tokstor skinnros, Chat on the moon, Söderhallarna.

Förutom det så köpte jag en skinnkjol inför hösten idag, fin, men jag ser inte direkt mig själv som en skinnbärare, faktiskt.

Två skärp på Second Hand, ett som är EXAKT likadant som det jag fått av min mor som hon använde på sjuttiotalet! Tokroligt, tyckte vi :D Det är fint, i leopard med guldkanter. Dessutom blev det ett svart lackskärp.



Sedan blev det lite HM. Ett linne med ett mönster som liknar en blanding av randigt och Zebra, och en blus i satin med ett fint mönster. Ni lär se dem på bilder de kommande dagarna.

Inget köpt på rean idag heller.

Kommentarer
Postat av: Henrik

JAG SKA RATTA EN KAPTENSHATT NU!

2006-06-28 @ 00:04:23
Postat av: frida

hejsan! måste bara berömma dig för din blogg som är den bästa bloggen jag har hittat på länge och tvärtemot dom flesta modebloggarna har du faktiskt en personlig stil, som är snygg dessutom.

2006-06-28 @ 11:06:49
Postat av: Cissi

Herregud vilken snygg hatt! Jag ska genast dra dit och köpa en egen!

Om jag får? :O

2006-06-28 @ 11:07:02
Postat av: Hanna

Henrik: Just på dig så tror jag att det skulle bli mer kinky än snyggt, felåt Henrik! Men jag vet att du inte är allvarlig!

Frida: Tack så mycket! Du kan inte tänka dig hur glad jag blir av din komplimang, det är nog det bästa man kan höra ang. sin klädstil :)

Cissi: Självklart! Men alla hattar som var kvar var i storlek 58 :O Nu fungerade visserligen 56 på mitt minihuvud, så det är kanske ingen större fara.

2006-06-28 @ 14:04:02
Postat av: Alexandra

Du kombinerar saker så himla snyggt, allt blir så stylish på dig! Du vet verkligen hur man matchar färg och stil och det är det inte många som kan, de flesta bara fegar ur och så blir det trist och halvdant. Jag brukar inte läsa så många modebloggar eftersom att min mor jobbar på ett känt modemagsin (inga namn nämnda...) och då ser man mest bara tråkerier och fel hos de flesta... men din blogg var verkligen en juvel!! I'll be back.

2006-06-28 @ 14:47:39
Postat av: Linda

Hatten är som sagt fantastisk! Go you.

Postat av: Hanna

Alexandra: Oj, tack så mycket! Fast jag tycker nog att det finns många bra modebloggar :) Men när jag började leta så upplevde jag samma sak som du, men leta på, det finns jättemånga bra!

Om inte annat så kan jag retuschera bilder för modemagasinet som din mor jobbar på, så slipper jag retuschera mummifierade lik! :(

Linda: Tack så mycket, jag älskar den något otroligt! :D Jag har en liten hattmani.

2006-06-28 @ 16:42:08
Postat av: Hillevi

Emil i Lönnerbergas pappa och Hitler är ganska lika, det har du rätt i :P

2006-07-05 @ 09:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback