Nu ska de bli lugnt och fint.

7e-juli-80s
Man känner sig som en fantastiskt bra människa när man vaknar upp klockan 18:52 på dagen, riktigt fresh! Dessvärre har jag missat hela dagen nu, och känner mig därav som en mycket dålig svensk som inte tagit till vara på dagens solksken. Fy mig!

Som tur är så har jag min vän Alexandra som är taxichaufför (vilket är ett satans mycket mer välbetalt jobb man kan tro! Förutsatt att de jobbar på provision, jävlar i helvete!) som jobbat natt som vaknade ungefär samtidigt som jag. Därför kunde vi tillsammans gå ut sömndruckna på stan och fånga dagens sista strålar, fick tre Frappe (islatte) för samma pris som en på Café Fotöljen (trevlig personal!) vaknade till ordentligt, sedan gick vi och åt på Debasers uteservering och träffade lite vänner.

Eftersom att detta var min första nyktra dag på hela veckan (festande sex dagar i rad, bruulehh!) så började jag bli väldigt virrig runt halv ett, gick hem och nu ska jag snart sussa! Skönt!



I fredags skulle jag, Bettie, Chris, Alex V och Mara gå på 80s. Det slutade dock inte så, jag och Alex blev nämligen ganska griniga i kön (demokratiska köer på Söder! Buhuhu) och gick hem till mig och käkade hamburgare.

8ejuliI lördags var det grillmiddag hemma hos Katta, vilket var extremt trevligt, men jag fick ett stort eksem (?) i hela ansiktet. Stora, röda fläckar i hela ansiktet som gick ner på halsen. I fläckarna var det som små sår som liknande klämda finnar. Det kliade inte, det gjorde inte ont, jag var inte uppsvullen och det försvan på någon timma. Jag blev dock ganska förvirrad eftersom att jag aldrig, ALDRIG någonsin varit med om detta förut. Jag åt inte heller något konstigt, bara saker jag ätit förut. Min enda teori på vad som hänt är att det skulle vara en reaktion på allt festande den senaste tiden, annars har jag noll koll.

Nu ska det bli nyktra, trevliga dagar med konstruktiva sysslor och latande i solen. Godnatt!

Lördags till vänster.
Favoritglajjorna i svart, Indiska.
Vitt realinne (!) från HM med gulddetaljer.
Vinröd påsväska i skinn från Hexagona, något märke för turister i Paris.
Svart lackskärp, second hand, Myrorna.
Höga kritstrecksrandiga byxor som är uppvikta och mycket för stora, perfekta när man avser äta skitmycket mat.
Kilklackssandaletter med snörning och repsula, Teamo, Scorett.

Kommentarer
Postat av: C

Snyggt hår, lockar du det eller har du sådär?

2006-07-10 @ 03:13:35
Postat av: Hanna

Tack så mycket! :D

Det är så naturligt, men hur det ser ut varierar lite från dag till dag. Håret blev riktigt bra efter att jag klippt mig hos Jenny på Nice vid Wollmar Yxkullsgatan, hon är eminent på allt som har med lockigt hår att göra, även permanent, om det skulle vara intressant!

Postat av: Kerstin

Haha. Jag brukar också klä mig i lite för stora kläder då jag ska på middag. Inte alla middagar dock - bara de som gör skitgod mat, typ mamma.

2006-07-10 @ 07:41:25
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Och idag är du omnämnd i Expressen/GT också. Coolt!

2006-07-10 @ 12:23:06
URL: http://splodgy.org
Postat av: C

Jodå, det är alltid intressant! Mitt är både lockigt och rakt, så jag har tänkt gå till någon som klipper fram lockarna för de flesta andra klipper en frisyr som är jättesnygg om man plattångar men hemsk annars.

2006-07-10 @ 13:25:26
Postat av: Hanna

Kerstin: Ja, man går miste om så mycket gott om man har för välsittande kläder som blir obekväma efter stora mängder mat :/ Men på restaurang blir det förstås lite mer välklätt.

Kattis: Oh, tack för tipset! Gud vad förvånad och glad jag blir :D

C: Precis så hade jag innan också. Håret blev för tungt och därav skiftade det mellan rakt och lockigt på ett mycket osmickrande vis och jag letade som en idiot efter en vettig frisör som inte gjorde läckra frisyrer för enbart rakt hår. Och när jag tillslut fick tipset om Jenny från min storasyster blev jag eld och lågor! :D Och hon var fantastisk.

2006-07-10 @ 13:45:50
Postat av: chewie

vad är det du jobbar med?
och hur kommer det sig att du fick det jobbet?

tycker det verkar så intressant, därför jag undrar...

2006-07-10 @ 21:51:56
Postat av: Hanna

Chewie:

Jag jobbar med bild. Retusch, layout, grafisk design, restauration samt illustration. Det blir främst böcker (och jag jobbar mest med Norstedts och Ordfront) och inlagorna till dem, så ingen oetisk retusch ala. moderetusch, phew! Det skulle jag inte riktigt palla.

Jag fick jobbet på samma sätt som andra får sina jobb, dvs, jag är bra på det jag gör!

2006-07-12 @ 18:03:31
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Mimo

Ditt hår är fantastiskt!

2006-07-12 @ 22:09:34
URL: http://mimostyle.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback