Shopping - Big surprise!

5oktober06Igår inhandlade jag ett stort, fulsnyggt paraply! Jag har sett det i skyltfönstret ungefär trettiotusen gånger men aldrig gått förbi när det varit öppet. I skrivande stund kan jag inte heller minnas affärens namn, men på Götgatan iaf. på samma sida som biografen Victoria, och någonstans i de krokarna! En väskaffär.



Jag älskar den långa träknoppen upptill, och det rejäla, kurvade handtaget med en gulddetalj!

Den senaste tiden har jag börjat kunnat använda leopard igen. Jag blev så sjukt anti när det blev helt översållat på gatorna med det - vilket precis alla andra blev också, för den delen! Men nu känns det garanterat okej att smyga in det igen. Precis som att det känns okej att använda storprickigt - så länge kontrasterna inte är för markanta. Även ränder har samma princip, förutom vad gäller guld och silver som är snyggt i sig! Även varierade ränder, som en av HMs snygga poloklänningar har, känns okej.

Jag har alltid älskat klassiskt stilrent svart och vitt, men efter den här sommaren så har jag jättesvårt för det! Dock inte på andra, bara på mig själv.








Idag hittade jag de första svarta jeans, någonsin, som faktiskt suttit bra på mig! Jag har väldigt små höfter, Acnes byxor har för breda höfter, Cheap Mondays byxor har för breda byxor och även jeans för killar har för breda höfter, gnaghk! Därför, om jag ska hitta något som sitter bra i stjärten - så har det alltid suttit ogudatight antingen ovanför eller undanför - och jag är inte en tjej som kan bära obekväma byxor, alls!

Fyndet införskaffades på Gul och Blå vid Folkungagatan. 800 kronor. Jag var villig att lägga ut upp till 1500 på ett par svarta jeans som faktiskt passade, så det kändes väldigt bra. Yes, jag har ETT par neutrala byxor nu! Ett helt par, guld!

Ikväll ska de fotas.

Nu är jag partysugen som bara fan, jag tror inte att någon förstår min lycka över detta! Haha!

Kommentarer
Postat av: Ivana

Underbart paraply! Me like. Så sant att man blir less på leopardmönster, finns inget värre än när ALLA envisas att bära något. Tycker dock att du verkar kunna komma undan med det mesta & få det att se originellt ut. Jäkligt ballt. Btw, tack så mycket för kommenteraren ang. ringen :)

Postat av: Nina

Jag förstår din lycka över det! De perfekta jeansen är fruktansvärt åtråvärda...

2006-10-05 @ 15:41:41
Postat av: Peter

Ha ha, grattis. Men paraplyt var förskräckligt. Herre min skapare, mönstret alltså. Skönt att veta att du kommer bära upp det med stil. ;)

2006-10-05 @ 15:55:27
URL: http://ten-thirtyone.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Ivana: Jag tyckte att din ring var fruktansvärt snygg! Jag har tittat på bilden av den flera gånger, men först då skrev jag kommentaren :)

Nina: Svåra att hitta, om inte annat! Jag har aldrig någonsin i hela mitt LIV (ingen överdrift) hittat ett par helt normala jeans som passat! Ghalurgh!

Peter: Ja, det är fruktansvärt vulgärt! :D Jag kan inte låta bli att älska det! Det fanns i väldigt mycket mer orange leopard också, men det blev tom. för hög fulsnyggsfaktor för mig!

2006-10-05 @ 15:59:12
Postat av: Ida

jag har oxå leopardmönstrat paraply dock inte lika stiligt som ditt. Va bra att du hittade schyssta jeans. Svarta braxer kan man inte ha för mång av. Jag har oxå väldigt små höfter vilket iofs inte är så mycket problem när det gäller jeans med stretch men andra byxor och kjolar brukar det bli liksom utstående höfter på sidorna som inte jag kan "fylla" ut ;) ja .. dum kanske.

2006-10-05 @ 16:04:15
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Part of a Story

Älskar dina kläder.

2006-10-05 @ 16:12:33
URL: http://partofastory.blogg.se
Postat av: Linnéa

precis så ska man se ut i regnet!

2006-10-05 @ 16:42:46
URL: http://klubbland.blogspot.com
Postat av: hanna

hanna
snäll
sara lena
maria sofie

2006-10-07 @ 18:04:47
Postat av: Hanna

Oj, kryptiskt?

Jag anar en konspiration!

2006-10-09 @ 18:38:01
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback