The other kind of Couture.

12okt06

Jag vill börja detta inlägg med att säga att jag nästan vill ha sparken, ibland. Det roliga med att skriva det är att min chef och hans fätsmö läser min blogg, haha!

Igår träffade jag Thomas en liten stund. Vi talade lite om mode, eller, COUTURE, rättare sagt. Thomas är engagerad i fetishscenen och är med och arrangerar
Dekadance. Jag är inte med i fetishscenen överhuvudtaget, har aldrig varit det, och har personligen aldrig funnit något intresse i det - För det är bara inte my cup of tea. Av fel anledningen, kanske, för jag anser att det är för sexualiserat för min smak, och att säga att fetish fashion skulle handla om sex är väl ungefär som att säga att alla med sillikonbröst är slampor - det stämmer helt enkelt inte.

Men iaf, vi talade helt enkelt om modescenens och fetishscenens likheter. Hur viktig stil var - hur viktig rätt stil var, att fetishdesignerna är lika dyra, om inte i många fall dyrare, om deras catwalks, alla klädfoton osv.

Och ja, jag måste faktiskt hålla med. Och samtliga av mina bekantskaper som är engagerade i fetishscenen är riktiga kameraapor! Och har horder av snygga bilder på sig själva. Massvis, hundratals, säkert.

Även om just Dekadance handlar mycket om det, hrrm, hrrm. Carry on!







Dagens outfit:

Stickad basker: HM, Brunogallerian.
Bolero: MQ, förra eller förrförra året.
Skotsrutig klänning i gråskala: Present från Sussi, köpt för några år sedan på HM.
Tjocka, svarta strumpbyxor: Åhléns.
Anklett i grå mocca: Top Shop.


Kommentarer
Postat av: Käthe

Klänningen är super - precis en sådan jag skulle vilja ha. Jag har inte fått tummen loss och mailat dig än, men jag ska. :)

Postat av: Sandra

DAMN, vilken läcker klänning! *Dregel.* Dessutom klädde den dig verkligen, lyllos. ;)

2006-10-12 @ 23:06:20
URL: http://thougtful.blogg.se
Postat av: Matilda

Hanna! Sluta spruta ut inlägg jag hinner inte med.. ;) Jag har egen ator nu så jag ska dock försöka läsa ifatt mig..

2006-10-12 @ 23:38:22
Postat av: Hanna Fridén

Käthe: Ja, jag blev väldigt glad! Sussi är snäll :D Och jag inväntar ivrigt ditt mail, men stressa inte, skicka det precis när du vill.

Sandra: Tack så mycket! Jag blev väldigt glad, Sussi är en mycket bra vän :D

2006-10-12 @ 23:38:58
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Matilda

glömde.. fin outfit idag. Höstig och söt. Har också nn liknande mössa som jag köpte på kookaï här, men Barcelona är än så länge för varmt för mössa (även om man verkligenmärker det ä höst nu. Jag menar de är kallt! 20 grader på dagarna bara.)

2006-10-12 @ 23:40:57
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Sandra

Kan tänka mig det. Alla tjejer borde ha en Sussi. ;)

2006-10-13 @ 09:40:20
URL: http://thougtful.blogg.se
Postat av: Wolford

Klassisk og elegant. du er kjempe flink :)

2006-10-13 @ 09:59:39
Postat av: jam

mycket fint

2006-10-13 @ 10:16:47
URL: http://jam.blogg.se
Postat av: Sandra

Supersött! Gillar rutiga plagg!

2006-10-13 @ 22:01:43
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Mathilda

i just love those shoes

Brukar kolla in här ibland, måste säga att jag är grymt imponerad av din klädsmak:)

2006-10-14 @ 15:01:31
URL: http://thilda.blogg.se
Postat av: LinaP

Åh! Har likadana skor och dom är sjukt svåra att gå i men sååååå fina!

2006-10-15 @ 23:44:36
Postat av: Hanna Fridén

Mathilda: Ah! Baskrar är fint, jag gillar de här lite mer avslappnade stickade, också!

Sandra: Vi byter kläder ganska mycket! Hon får det som är för stort för mig och jag får det som är för litet för henne! Perfekt!

Wolford: Tack så mycket! :D

jam: Tack!

Sandra: Tack! Me loves them too!

Mathilda: Tack så mycket, det är jättekul att höra :D!

LinaP: De kändes assvåra att gå in, faktiskt! Det lustiga är att jag inte fått det minsta lilla skoskav av dem! Men först när man sätter på dem är de så obekväma att man vill dö men efter typ fem minuter verkar hela skon smita åt runt foten perfekt! (eller så bedövas foten, helt enkelt.)

2006-10-16 @ 11:16:00
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: tyra

gud vilka fina kläder! dör nästa XD. själv har ja typ värdens problem å hitta snygga kläder som håller för ekonomin!iaf as snygga kläder! XD

2006-12-22 @ 19:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback