Alla fjärtars dag

Imorn, onsdag, är det THE DAY. Ångestdagen för folk i relationer så väl som för folk som är ensamma. Alla hjärtans dag är en dag som oftast urartar i stress och ångest. Vad ska jag ge för present? Ska jag alls ge någon? Vad är passande i relation till hur länge vi träffats? Är en middag skäligt? Ska jag ge bort blommor och choklad? Är det för lite? Och vad i allsin dar kommer han/hon att ge mig och hur matchar jag det?

Skitdag, vi döper om den till Alla fjärtars dag.

Nej, som ni förstår så tror jag nog inte att jag kommer göra något annat än att jobba ihjäl mig.

Förra alla hjärtans var jag tillammans med en kille jag var otroligt kär i, ofantligt kär i. Det är nog den enda jag varit riktigt kär i. Jag ringde och frågade om vi skulle göra något, hans respons var "Jag vet inte om jag hinner."

Jag blir självfallet mycket ledsen och vill sedan inte prata med honom på hela dagen, frammåt kvällen ringer jag ändå upp, efter tre miljarder tårar i badkaret. Då blir han sur på mig för att jag blev grinig. Vi bråkar. Sedan fixar jag det ändå, då jag inte klarar av att vara sur på någon. Jag mår dåligt av det. Otroligt dåligt av det.

Det slutar med att jag åker över med en bukett rosor. Jag får självfallet inget. Och blir dessutom övertalad om att allt var mitt fel.

Jag tycker redan mycket illa om morgondagen, på alla sätt och vis. Mer just nu dock än tidigare idag, då jag aldrig får svar på mitt SMS. Haha. Det får ni inte veta något mer om.

Kommentarer
Postat av: Görel

:( stackars dig.

2007-02-13 @ 18:30:28
Postat av: Hanna Fridén

Görel: Nej, det är inte synd om mig, jag har kommit över det nu ^_^

Postat av: Görel

jag skulle aldrig glömt bort det om det hänt mig :P alldeles för långsint.

2007-02-13 @ 18:46:13
Postat av: Ida

Hahaha.. Håller med till 100% på det där första :) Och känner igen mig om det där med killen.. Vart är alla snälla snygga killar?

2007-02-13 @ 18:49:09
Postat av: Sofie

Alla hjärtans dag är ett kommersielllt jippo som så många andra "speciella" dagar. Hallmark (korttillverkare m.m) har skapat den ångestdagen. Men ändå har jag skickat röda stora hjärtan per post till mina vänner. Alla dagar borde ju vara alla hjärtans dag mer eller mindre.

2007-02-13 @ 18:59:36
Postat av: fepp

oh la laa!
Let's buy a fart controller.

2007-02-13 @ 20:31:17
Postat av: tova

du slipper iallafall att gå till skolan imorgon. I vår skola har några elever anordnat en söt liten amerikansk TÄVLING kallad "Mr and Mrs Valentine" där alla elever ska rösta fram vilka de tycker är "charmigast"

Det vill säga; de populära kammar hem priset. Precis som på högstadiet, eller vilken amerikansk highschool-film som helst.

Då behöver jag inte ens nämna den fruktansvärda tomheten jag kände under tre års tid på min förrförra skola, då alla i klassen köpte rosor men det var bara de populära tjejerna/killarna som fick.

Alla hjärtans dag är en bra idé för dem som mår bra.
Ingen vidare för dem som redan ligger, om du frågar mig.

Anyway, jobba på, ha det bra! Längesedan jag läste/skrev här...

2007-02-13 @ 21:05:56
Postat av: Äelx

Alla hjärtans dag är en välsmord kapitalistisk maskin. Smyckesbutikerna/floristerna jublar!

2007-02-13 @ 21:11:58
Postat av: Missy

Vilken bajsunge! Hela alla hjärtans dag-konceptet är lite skrämmande, så det är lika bra att hålla sig så långt borta från det som det bara går.

2007-02-13 @ 22:14:28
URL: http://www.missybloggen.blogspot.com/
Postat av: spectaclesforafrica

Tova:
På min blogg har jag postat en ros. Printa ut den och ta med ett antal till skolan i morgon och dela ut. Bättre att förekomma än att förekommas.
Om det finns någon annan som vill ha en ros är ni alla välkomna att printa ut den till er själva.

2007-02-13 @ 22:28:28
URL: http://spectaclesforafricaagain.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag minns att jag började läsa din blogg någon gång våren 06. Försökte gå tillbaka och titta, men du har kanske bytt blogg? Isf: finns den gamla kvar? Minns bara något vagt om att det var något särskilt du skrivit som jag fastnade för, som jag egentligen inte minns närmare.

2007-02-14 @ 00:02:10
URL: http://bobbypin.blogg.se
Postat av: Maria

Ibland känner jag mig lite ensam om att vara totalt likgiltig inför Alla hjärtans dag. De flesta andra verkar antingen gilla eller hata dagen... Tur att min pojkvän bryr sig lika lite som jag, i alla fall. ;)

2007-02-14 @ 00:22:14
URL: http://www.vildvittra.se
Postat av: Dita

Vadå? Nu hänger jag inte alls med. Gelehjärtan är väl värda att hyllas de med? Tycker ni är orättvisa.
Det är väl inte deras fel att ni har magproblem? Eller har jag fel kanske?
I vilket fall så tycker jag att det är synd att den enda killen du varit kär i, inte verkar vara av direkt toppkvalité. Hoppas SMSet är kvalitetsmärkt med svanen.

2007-02-14 @ 01:36:49
URL: http://dita.blogg.se
Postat av: linda

jag vet inte men jag blir helt tårögd när jag tänker på denna dagen. vaknade och fick en kyss på pannan. så, det var det. och vill inte ha mer. men jag minns omtanken när jag var liten och fick gelehjärtan. nu tycker jag mest dagen är fånig, ändå bryr man sig. ha en bra dag, ändå!

2007-02-14 @ 10:12:31
URL: http://lindar00s.blogg.se
Postat av: DiscoDan!

Hanna>>
Låter som mitt ex det där ju! Han hade ingen tvillingsyster? ;)

2007-02-14 @ 10:46:58
URL: http://lehnberg.net
Postat av: Konstapan

Jag håller med om att alla hjärtans dag är ett kommersiellt jippo som sprider magont och ångest runt omkring sig. Men jag kunde ändå inte låta bli att bli glad när jag vaknade i morse och det stod en liten ask med choklad på nattduksbordet...

2007-02-14 @ 13:17:04
URL: http://konstapan.blogspot.com
Postat av: Victoronia

Jag firar kärleken till mig själv idag eller gör som dem gör i Finland - fira dina kompisar!

2007-02-14 @ 13:39:22
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha.. håller med dig, tycker också att det är en trist dag! =)

2007-02-14 @ 16:10:18
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Görel

Sanna: jisses o_O

2007-02-14 @ 22:20:46
Postat av: Snö

Blev här om dagen dumpad innan jag ens hann gå på date med mannen i fråga. Jag ringde upp en gammal förälskelse, som precis har flyttat hit, för att höra om man ville ta en öl. Då så han att han gärna ville det, men nu har jag ringt flera gånger och han svara, ringer inte upp. Överväger nu alltså dumpad. Och så får den här skitdagen mig att ta det hårt, på riktigt. Skitdag var ordet.

2007-02-14 @ 22:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback