En liten turban

Det jobbiga med mitt nuvarande jobb är att jag idag exempelvis vaknade klockan tjugo i tre, och sedan somnade om en miljard gånger till halv fem, och missade alla butiker.

Jag som skulle flappa ut på stan till någon lustig tygbutik (Tygverket på St. Paulsgatan är tokbra!) och köpa ett lustigt satintyg, helst mönstrat, så att jag kunde sy mig en lustig men ändock smakfull liten turban.

Jag älskar huvudbonader, men känner just nu att min fina samling på cirka trettio hattar inte går att bära ute på grund av trendfaktor. Baskrarna fungerar såklart fortfarande, speciellt pälsbaskern, men jag är utled på dem, utled!

Nu ska jag kanske sy en turban av svart satintyg som jag redan har hemma, hur svårt kan det vara egentligen? Jag hade tänkt använde en ful liten hatt som stomme och sedan bygga ovanpå den för formens skull.

Jag är optimistisk som vanligt.
Det kommer gå strålande.

Annars har jag ett väldigt fint blåsilvrigt skirt tyg som skulle fungera eminent, men det känns lite väl somrigt ännu.


Kommentarer
Postat av: clara

åh.turban är underbart. jag visade igår på bloggen hur man "tillverkar" en "turbanliknande" sak av en sjal, jag är inte lika ambitiös som du, som kan göra från scratch :D. Men det blev flott!

Postat av: alexandra

Att bära turban, alltså hör hur det låter, är typ samma sak som att gå runt i leggings och ankelboots! Gräsligt och übertrist!

2007-01-20 @ 22:38:17
URL: http://trynottolooksopretty.blogspot.com
Postat av: Lolita

dina bilder från Teatron på Stureplan är lysande!

2007-01-21 @ 09:26:07
URL: http://lolita.blogg.se
Postat av: Lina

jag har precis skrivit ett inlägg på min blogg om hur mycket jag ogillar turbanen. huvudbonader är annars ett trevligt attribut på dem de passar.

2007-01-21 @ 15:29:17
URL: http://www.modeflickan.blogspot.com
Postat av: Dolly


Hej!
Det här med shopping är rätt nytt för mig, men intresset växer alltmer: det är så roligt att hitta fina saker att bära. Nu är jag ute efter en turban, var hittar jag sådana i Sthlm, helst söder, men andra stadsdelar går också bra. Jag vill ha någon i lite bättre kvalitet, som håller.

Tacksam för hjälp!

2007-05-05 @ 12:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback