Stress

GAAAAH.

Vaknade 13:00, alldeles för sent. Butikerna stänger 15:00. Ingen fara med att göra iordning sig snabbt, smink och hår kan man skita i. Problemet är att få maghelvetet att fungera så snabbt som bara möjligt. Efter en timma och en kvart får jag igång magen, klockan är 14:30, borstar håret snabbt, spanar på mitt gråbleka ansikte i spegeln - inget smink får mig garanterat att se ut som ett blekt litet lik, jag brukar nämligen sminka mig en smula mörkare. Soldusch, lyder en drömsk tanke. 14:40 kommer jag hemifrån.

Bråttom. Måste ut och köpa nytt papper till skrivaren, den typen av papper man använder för T-shirt tryck. Men först måste jag till min atreljé och hämta kortet. Det tar en kvart att promenera till jobbet, sedan måste jag till Söderhallarna, ta ut pengar ur bankomaten då jag tappat mitt legg och måste ha kontanter. Jag hinner med allt på tjugo minuter, jag springer nämligen större delen av vägen. Andra människor vurpar på isen, jag susar fram, de norrländska generna kan.

När jag kommer fram får jag reda på att butiken har öppet till 16:00. Antiklimax. Jag plockar på mig allt jag behöver, ringer min mor för att kolla att allt är rätt. Jag frå responsen: "Jag tror att färgen är slut i skrivaren."

Panik! Jag frågar vilken färg det ska vara, hon säger att hon inte vet men att den i vilket fall är gräsligt dyr. Hon säger att man kan fylla i med en textilpenna.

Köper en textilpenna, men den finns bara i svart. Noterar att man inte kan trycka T-shirts på Lava på lördagar, vilket var nödlösningen. Vrålar iväg till East Street Piercing, där jag fått för mig att man kan trycka T-shirts.

Men nej, de trycker inte T-shirts längre.

Nu måste detta lösas, de ska vara klara ikväll.

Och klockan 19:00 ska jag käka födelsedagsmiddag med tjejgänget! Alexandra fyller år, och inte fan har jag kommit ihåg att köpa en födelsedagspresent heller, för jag är en fin vän.

Kommentarer
Postat av: Görel

hur orkar du med allt?

2007-01-27 @ 20:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback