Mobilen jag aldrig fick av 3

Ni vet att jag inte är en stor vän av 3, eller hur?

Jag tycker att 3 är skit.

Vi kan huvudsakligen tillägna den här dagen åt att berätta varför 3 inte är bra. Varna folk om varför de inte ska skaffa det. Min blogg är stor, och ni har också bloggar. De ska lära sig att skärpa sig.

Den absolut finaste historien jag haft med 3 är förmodligen senaste gången jag skrev upp mig på ett abonnemang. Jag tror att det var ett för 300 kronor i månaden, i det fanns det fria minuter och en ny mobiltelefon.

Mobilen kom ganska kvickt - trodde jag. Men när jag öppnade låden så fanns där en manual, en laddare, men ingen mobil. Nokialådan hade allt förutom en mobil. Nu, själv postpaketet var enligt vad jag kunde se inte brutet, däremot så var själva Nokialådan i det inte ens stängd.

Jag ringde självfallet upp tre och förklarade problemet. De sa att de skulle se vad som hade hänt och att jag skulle ringa upp efter en vecka igen.

Det gjorde jag.

När jag ringde upp igen var det dock ingen som förstod vad jag talade om. Det hade inte skrivits upp någonstans att jag ringt upp och berättat om det här, och ingen hade kollat efter vart problemet låg heller. Så, då sa de samma sak igen. Att de skulle skriva upp att jag ringt, att de skulle kolla upp vad problemet var, och att jag skulle ringa efter en vecka igen.

Det gjorde jag.

Återigen samma problem. Ingenstans i deras databas stod det att jag hade ringt. Ingen hade satt in sig i mitt ärende.

Proceduren upprepades så långt som två månader. Ringa in. Löften. Ingen aktion. Ingen ny mobiltelefon. Ingenstans i deras databas blev det nerskrivet att jag hade ringt. Ingenstans överhuvudtaget.

Jag har för mig att jag skrev upp mig på ett abonnemang på 18 månader eller så, inte helt säker dock. I vilket fall så fick jag betala för den här mobilen som jag aldrig fick under hela perioden. Totalt så brukade mina fakturor uppgå till 600-700 kronor i månaden. Däribland kostnaden för en mobil jag aldrig fick se röken av.

Jag har aldrig blivit kompenserad av 3 för det här överhuvudtaget. De har bara skitit i det. Jag vet inte om de skulle ha kunnat göra något åt det, men jag vet att de i alla fall borde ha en policy där de i faktum skrev in i databasen att jag ringt, vad mina klagomål handlade om och i alla fall försöka ta reda på vad som hänt.

Det här är ett av skälen till varför jag hatar 3, men det finns många, många fler.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fyfan! Jag tycker visserligen att tre är skit och kommer ALDRIG att skaffa mig dem igen, men det där var riktigt uruselt! Jag skulle polisanmält! För stöld skulle du ju kunnat polisanmäla för angående den saknade mobilen...

2007-11-09 @ 12:13:42
Postat av: camilla

ring konsumentombudsverket

2007-11-09 @ 12:14:55
Postat av: emma

Men efter den första veckan så skulle du ju inte ha borda gå med på att vänta en vecka till... Man ska ta personens namn och direkta nummer och ringa till samma människa efter ett par dagar.
Men, absolut ifall det har gått såhär långt så måste du ju ringa konsumentombudsverket. Kämpa på!

2007-11-09 @ 12:22:46
Postat av: Vera

Okej. Nu blir jag skraj. Har precis köpt mobil med abonnemang hos 3. För 199 kr/månad då hela beloppet är fritt för konsumerande. Leverans om ca. 2 dgr. Jag har beställt en Nokia95 black edition med 8 Gb inbyggt i tfn. När jag var i kontakt med 3 för köpet så nämnde jag faktiskt för dom att det finns många rykten om hur kasst 3 är. Självklart förnekade han den uppgiften. Men i alla fall, jag har oxå hört från andra att dom skärpt till sig. Jag får väl hoppas på det senare. Fortsättning följer ...

Postat av: karin

jag håller med! jag håller också ett slags hatkampanj mot 3. jag köpte en telefon, som jag visserligen fick, men som gick sönder efter 2 månader. eftersom jag inte "betalat" för telefonen utan "fick den" genom abonnemanget, kändes det helt värdo när jag ringde till 3 och berättade om min trasiga telefon, och de sa att jag skulle få bekosta lagningen på 3000 kr själv. sjukt är det. "din försäkring genom abonnemanget täcker inte displayskador...". nähä sa jag. vad kul det känns att betala 200 kr i månaden för en telefon med icke-fungerande display, liksom. så jag sket i det. jag har betalat 200 kr så länge som jag har varit tvungen, men jag har vägrat att använda telefonen eller numret. om en 3-försäljare närmar sig mig på gallerian, så blir jag helt så aggro. jag tror att 3 tror att jag lever med ständig pms. om de bara visste att det är hatet mot företaget det handlar om...

2007-11-09 @ 12:40:02
Postat av: JNo

Jag har haft en liknande upplevelse med JC...jag måste bojkotta dem för det.. och jag kommer kämpa för att få de pengar tillbaka som de orätteligen begärde. Men det är så svårt att få tag på någon som vet någonting om någonting och har arbetat där längre än två veckor... jc.. grr

2007-11-09 @ 12:50:43
Postat av: johanna

varje gång jag går in på din blogg blir jag sugen på makrill och riskakor!

2007-11-09 @ 13:13:42
URL: http://www.hunnd.se
Postat av: Sara

Jag var nöjd med 3 tills jag fick ett sms "du vet väl att du som musikkund får 10 downloads i månaden".

Då jag fick detta hade jag sagt upp det sen mer än ett år tillbaka via webben. Så jag ringde, förklarade situationen och snubben menade på att de inte kunde gå efter vad en kund säger ordagrant, för det finns inga bevis på att jag klickat bort tjänsten, och det borde jag förstå.

Han erbjöd mig 500kr i musiktjänster, då jag svarade "Men vad tror du? Jag tog ju bort musiktjänsten eftersom jag ansåg att jag inte behövde den".

Så jag fick endast 500kr till annat skit, som en sorts kompensation. Det sög. Jag ska nog byta operatör när abbonnemanget går ut. Fuck tre!

2007-11-09 @ 13:22:43
URL: http://luxuriouspearl.net
Postat av: JAG HATAR TELE2

jag har haft liknande problem med tele2. de skickar högvis med räkningar jag inte ens borde få. de skrev om min hemtelefon till tele2 utan att jag ens bad om det. när jag bad att få byta tillbaka till min vanliga så skulle det inte bli några problem. det blev det. detta var för ett år sedan, och de skickar fortfarande räkningar för en telefon i ett hem jag flyttade från för tre månader sedan. för en av räkningarna har de lovat att jag inte skulle betala, vilket jag inte gjorde heller. då fick jag brev från inkasso istället. varje gång jag ringer till tele2:s kundservice så får jag prata med en ny person som inte vet någonting, inte heller där finns något uppskrivet om att jag pratat med någon tidigare. jag bara går och hoppas på att den senaste räkningen är den sista. jag skulle önska att alla kunde bojkotta tele2.

2007-11-09 @ 14:19:22
Postat av: madde

RING SVERKER OLOFSSON!!!

2007-11-09 @ 15:22:21
URL: http://mjohnson.blogg.se
Postat av: Anonym

jag måste hålla med om Tele2, de är precis lika värdelösa. Ständigt detta, att det man pratat om inte finns loggat nånstans, ingenting händer, de skickar räkningar m.m. Men man måste ju ha en telefon. :(

2007-11-09 @ 20:39:24
Postat av: mandy

ring Sverker, han kommer kasta tre i soptunnan och vara arg. Jag lovar, Sverker kirrar biffen.

2007-11-11 @ 14:50:32
Postat av: Anna

Jag har haft Tre sedan flera år tillbaka. Inga problem alls. Mycket nöjd.

2007-11-11 @ 20:50:18
Postat av: Jaana

Det där låter riktigt jobbigt måste jag säga. Men jag blir ändå lite förvånad, jag har 3, och allt flyter på bra. Det blev dock ett problem med tilläggstjänsten en gång, men de ordnade det DIREKT när jag klagade.

Telenor ska man däremot passa sig för.

2008-03-17 @ 16:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback