Bukfettsdebatt med min förra chef

Jag och min förra chef Carl M Sundevall brukar ofta komma in på ämnet "vårat bukfett". Den här gången kom vi fram till att det innebar makt för män, att jag är bög och att bukfettet kan vara en riktig saviour för oss som annars är riktiga benrangel. Givande.

Carl M säger: men de har ju anorexi hela bunten också! man vet ju hur såna är!

Fridén säger: Sant. Det är bara vi smaltjocka som funkar!

Fridén säger: Även om man är ett tragiskt benrangel så kan man alltid hämta styrka från bukfettet.

Fridén säger: Tack, all öl som flödat genom dessa ådror, för den fantastiska gåva ni lämnat mig.

Fridén säger: Dessutom har jag skaffat höga tanttrosor som håller in det hela nu. Skitbra.

Carl M säger: Well, är man man så kallas det ju för "maktmage".

Carl M säger: eller egentligen powermage, men maktmage är ju en alliteration = bättre

Fridén säger: Så ni döljer den inte?

Fridén säger: Ni förtydligar den?

Fridén säger: Lite som en pushup, fast för buken?

Carl M säger: hehe, njaa. Men vi skäms inte så mycket för den. Alltså jag har ju rätt bra hållning, om jag slappnar av har ju jag värsta magen. Eller slappnar av, min bra hållning är min standardavslappnade version. Men om jag härmar någon med dålig hållning = VÄRSTA MAGEN

Carl M säger: Du skulle ju kunna göra en riktig flickrumsfeministisk grej på just detta, att det är okej för män men inte för kvinnor.

Fridén säger: Om jag har trosor som är lite för låga så blir min korv accentuerad.

Fridén säger: Sådanna kan män skaffa.

Fridén säger: Så får de en riktig maktmage.

Carl M säger: Det finns ju pushup-kalsonger. Stort i italien. Har aldrig fattar vad de pushar upp bara - könet eller rumpan. Men det kanske är magen?

Fridén säger: Jag tror att det är kulorna främst, faktiskt.

Carl M säger: jag tror det är rumpan, men är inte säker. Stora rumpor på killar är ju faktiskt det allra keffaste.

Fridén säger: Nej, det är snyggt!

Fridén säger: Höga, stora stjärtar.

Carl M säger: bög


MSN, givetvis.

Kommentarer
Postat av: Rana

"Höga, stora stjärtar"
Hahahahahhaha.

Postat av: Hanna P

gäller samma sak för ölmagar eller är det rent fett som gäller?

2007-10-24 @ 20:14:26
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: klara

hahaha jag gillar verkligen era konversationer! så sköna :D

2007-10-24 @ 21:41:04
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se
Postat av: Anonym

du ger inte alls folk komplex när du talar om ditt obefintliga bukfett som måste dras in med tanttrosor...

2007-10-24 @ 23:17:40
Postat av: Mikaela

Haha, härligt! Ska försöka se mitt eget på samma sätt...
Har följt din blogg ett tag nu, du är rent ut sagt skitrolig (förutom allt detta modedravel =)) och skriver dessutom bra och ofta om relevanta saker. En ovanlig kombination. Keep up the good work osv...

2007-10-24 @ 23:31:58
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: riksha

Som kille har du ju andra lösningar. Träna breda axlar om du är smal som en pinne, och träna stora pecs om du inte kan bli av med ölmagen. Tjejer kan väl köra med djup urringning? Alternativt burka.

2007-10-25 @ 00:05:42
Postat av: Pierre Björk

Hahaha! Mykcet kul. Hanna, du som är i modebranchen, kan du inte be nån designa en t-shirt med inbyggd maktmage. Skulle köpa direkt!

2007-10-26 @ 12:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback