Jag kan knappt komma in på mitt eget jobb

Musikgymnasiet Rytmus ligger i samma byggnad som ZTV och TV 8:s redaktion, men några våningar upp, samma port. Väldigt ofta när jag ska gå in på våra kontor så är det andra, äldre personer som ska in samtidigt, inte sällan från andra delar av huset där andra avdelningar på MTG sitter. Den här situationen har inträffat otaliga gånger, nu.

Okänd människa öppnar dörren med nyckelbrickan, jag kommer efter, tar emot dörren och säger "Tack".

Okänd människa: Ska du verkligen in här?
Jag: Ja...
Okänd människa: Du ska inte upp då? Gymnasiet är där uppe.
Jag: Alltså, nä. Jag jobbar här.
Okänd människa: Jaha! Du är praktikant. Vad roligt!
Jag: Äh...
Okänd människa: Är det spännande att få jobba här? Få se hur det fungerar med TV?
Jag: Alltså, jag är programledare. Jag har ett eget program. Det heter ZTV presenterar Hanna Fridén!
Okänd människa: Eh, oj...
Jag: Jag vet. Jag ser ut som en liten skitunge. Händer hela tiden. Du är inte den första. Men får jag komma in nu?
Okänd människa: Eh, ja, förlåt!
Jag: Tack.


Jag vet inte om jag tycker att det är så lustigt längre. Jenny Seth föreslår att jag ska börja säga: "Ursäkta, men ska du verkligen in här? Vi gör faktiskt ungdoms-TV här. Pensionärsstråken ligger där borta. Stick!"


Kommentarer
Postat av: Karin

Nej, alltså, det är inte kul att folk tycker man ser ut som 16 när man snart är 25. Om man i alla fall kunde se ut som 20. Min värsta upplevelse på senaste tid vad gäller ålder: Jag och min fyra år yngre syster beställer öl och servitören frågar bara mej om leg! Ganska jobbigt också när man är på restaurang ett gäng på 10 personer, som alla är i ungefär samma ålder och servitören vill se mitt leg, och ingen annans. Kul.

Jag ska skratta åt mina jämngamla när vi är 70 och dom ser ut som 90, medan jag fortfarande är fräsch. Hahah!

2008-04-15 @ 15:38:57
Postat av: Anonym

du får inte glömma att riddarfjärdens gymnasium/kungliga svenska balettskolan också ligger i samma byggnad! du har väl inte missat alla fina balettelever?

2008-04-15 @ 16:24:19
Postat av: tova

HAHA! Jag kanske får anställning hos MTG. Då är vi iallafall två om att bli portade pga ungt utseende!

Postat av: Hanna P

jag fattar inte, du ser ju ut att vara den ålder du är i mina ögon, om inte äldre...



Väldigt oförskämt att ifrågasätta och anta på det där sättet tycker jag.

2008-04-15 @ 17:40:38
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: JULIA

Hanna, vad kommer onsdagens program att handla om?

2008-04-15 @ 18:21:12
Postat av: P.

Kan tänka mig att det blir irriterande i längden, men äff ta det med en klackspark. Jag är 30 fyllda o tycker jag börjar se jävligt schleten ut, poff så förfall man över en natt, va fan hände med brösten liksom, nu kan man ju hålla fast en penna under bara med hjälp av tuttara. :( Så gissa om jag blev glad över att jag fick visa leg. häromdagen när jag skulle köpa cigg i närkiosken!! :) tackar, jag ser ut som jag är under 18! haha. Han gjorde min dag kan jag be o få tala om. Hmm, kanske ska ha utsläppt, plattat hår oftare.. ;)

2008-04-15 @ 18:27:50
Postat av: Sven

Se det positiva. Du skulle kunna smyga in på Rytmus som "elev". Intressant reportage det skulle bli!

2008-04-15 @ 18:57:44
URL: http://svenskefloyd.blogspot.com
Postat av: Julia

När jag ska intervjua folk på gymnasiet (hände för andra gången idag) vet jag ibland inte om snubbarna flörtar eller gör narr av tanten.

2008-04-15 @ 20:37:24
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Steve Lando

ja fan, jag har varit med om liknande, då jag härförleden jobbade på en statlig myndighet och i dess större kontor så hände ibland att folk i dörrarna (inte alltid man hade passerkort) nog trodde jag var en av deras klienter, och därmed en säkerhetsrisk, bara för att jag såg ut som sån. Hade lust o sparka dem sen, om jag hade kunnat alltså.



Fast ännu värre är det när man inte ens får komma in där man bor, o bott i flera år, utan utfrågning från någon kärringjävel som direkt misstänkte en för att antagligen va en sån där huligan som snor cyklar i källarn, eller ngt.



Ja fan, man skall bara va otrevlig mot såna människor som är så kvicka att döma hm, o istället fråga dem, vad fan de åsyftar, eller bara köra samma argument till dem, som du där tänkte, om åldershemmet.



Ättestupan ligger däråt -->

2008-04-16 @ 00:26:30
URL: http://stevelando.blogspot.com
Postat av: Jullan

Rytmus flyttar till nästa läsår, så då slipper du bli misstagen för en skolelev, på jobbet i alla fall :)

2008-04-16 @ 16:16:34
Postat av: mia

haha, vi har EXAKT samma problem, fast tvärtom. Jag blir tagen som lärare på min skola... :S





http://textbook-stuff.com

2008-04-17 @ 11:23:42
URL: http://textbook-stuff.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback