Paus

Ikväll blir det middag hemma hos Robert Grave! Känns bra, det var längesedan vi hängde nu. Ni vet hur det går i perioder med vänner? Man ringer och ses precis varje dag och sedan blir man galen, irriterad och vill kräkas över dem. Eller nej, kanske inte. Men man behöver omväxling. Nu har jag och Robert haft lite omväxling, och nu kan vi hänga igen, som de kära vänner vi är.

Varför skulle det här egentligen vara så fel i romantiska förhållanden, kan jag då undra? Att ta en paus alltså? Man gör det ju med vänner hela tiden, och det är aldrig en big deal. Men i förhållanden är det skrik och panik och helvete och allt är förskräckligt och det blir tjafs och det tar slut.

Helt orimligt, egentligen.

Man växlar ju dessutom vilka vänner man hänger med mest hela tiden. Det gör man. Är det helt orimligt att göra det här i romantiska förhållanden? Jag är visserligen lite väl avundsjuk av mig för att palla det, tror jag. Men det skulle helt klart hjälpa till. Jag dejtar ju aldrig någon mer än... tja, en och en halv månad innan jag känner mig panikslagen, trängd och vill dö. Så gör jag slut på något ofantligt osmidigt vis, och sedan ångrar jag mig några veckor senare. Oftast. Men då är det ju inte så mycket att göta åt det hela.

Tänk om man bara kunde ta pauser lite oftare. Utan problem. Kanske svira runt med någon annan ett tag. Vore fantatiskt.

Nä. Dusch nu. Och bajsa.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Apropå ditt ämne så bara måste du ju lyssna på "Popular" med Nada surf. Hur klockrent som helst haha :)!

Postat av: Sandra

Apropå ditt ämne så tror jag du skulle gilla låten "Popular" med Nada surf. It is head on :)!

2008-04-18 @ 19:30:23
URL: http://rehnen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo, det är bara det att om man inte ses på ett tag så försvinner ju känslorna väldigt lätt och sen när man ses igen så vill man helst bara vara kompisar. Jämför bara med när någon partner åker utomlands en längre stund - som i många fall slutar i en breakup. Däremot att ta nån paus från varandra någon vecka är helt okej! Då känns det jättehärligt att ses igen!



Så kortare pauser - ja, längre pauser - nej.

2008-04-18 @ 19:31:58
URL: http://mliaspengren.blogg.se/
Postat av: Jonas

Du bajsar innan duschen va?



Puss & Petting

2008-04-19 @ 06:31:14
Postat av: S

Att vara kär och att inte vara kär är väl en rimlig skillnad som kan förklara skrik och panik-grejen

2008-04-19 @ 18:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback