Vissa PR-människor...

Äh. Jag får alltid en massa mail av företag som vill sponsra med produkter till tävlingar. Och det är väl okej, att fråga alltså, men de har så sjukt mycket krav. Jag vill kräkas när jag ser deras krav. Först och främst så berättar de vad bloggläsarna kan vinna (alltid skit) och sedan säger de, som om de vore en skitstor ynnest från deras sida, att jag självfallet får en av produkterna själv. Så berättar de i ett pisslångt mail precis hur tävlingen ska se ut också.

Och vad jag undrar är... Hur kan företag förvänta sig att man ska lägga ner så mycket tid åt dem helt gratis? Att man ska sitta där och arrangera värsta tävlingen hipp som happ? Att de dessutom ska dirigera hur det ser ut på min blogg?



Men alltså, företag mailar mig helt seriöst och bara GODIS, TRE GODISPÅSAR. DU FÅR EN SJÄLV. Eller STRUMPBYXOR, en till mig och ett par som pris! Eller mobilväskor! Vem fan använder ens mobilväskor? Alltså allvarligt?

Nä. De som sköter PR åt de här företagen borde få sparken. Allvarligt. Att skriva en lång arbetsbeskrivning och säga "du får en mobilväska" är ju fan inget annat än förolämpande. Och jag hoppas inte att någon annan hoppar på det. Hade det varit något grymt som ett presentkort på en bra affär, ett snyggt smycke, en mobiltelefon eller en kamera hade det varit en helt annan grej.

Men att få en mobilväska för besväret? Nej. Det är större chans att jag skriver ut företagets namn och hånar dem på grund av deras fjanterier runt hela marknadsföringen än att jag antar ett sånt erbjudande. Vadfan liksom. Och så säger folk att bloggare får för mycket gratis och yaddayadda. Det får vi inte, däremot har vi en jävla massa PR-firmor efter oss hela tiden som förväntar sig att vi ska sköta deras jobb gratis för att de är lata, dumma jävlar.

Eller, än bättre. För att de vill kunna lata sig och tar för givet att alla med bloggar är dumma i huvudet. Trevligt. Jättejättetrevligt. Verkligen.

Kommentarer
Postat av: the mediterranean style

Jävla bra sagt!



hahaha mobilväskor... hur fan kan man jobba på en PR byrå och tro att en mobilväska kan attrahera din målgrupp?

seriöst, utan någon PR erfarenhet fattar man ju!

Postat av: Schwester

Mobilväskor är bra om man vill slippa repor!

2008-04-18 @ 16:55:31
URL: http://mettrobloggen.se/ester
Postat av: Hanna P

det är så jävla skönt att du inte har de där tävlingarna. Visst om det typ handlar om nått du själv gjort, men ja... godis kan man fan köpa på macken.

2008-04-18 @ 17:13:31
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Maria

Hahaha, bra sagt Hanna!!! Antligen ngn som har vett nog att saga ifran. Gratis ar inte alltid gott. :)

2008-04-18 @ 17:14:49
URL: http://www.damp.wordpress.com
Postat av: Maria

Haha, underbart skrivet! Jag älskar bitterhet när den är som bäst!

2008-04-18 @ 19:04:55
Postat av: Emilie

Att de bara har mage! I och för sig är gratis alltid gott, Maria, men i Hannas fall kan vi väl bara börja snickra mjältbrands-e-brev och hoppas att de där mobilväskorna bara var ett illasinnat skämt.

2008-04-18 @ 19:14:45
URL: http://nordfleisch.wordpress.com/
Postat av: riksha

helt död efter jobbet idag, så jag satt och läste din text riktigt långsamt och tänkte för mig själv att en laptop väska skulle ju inte va helt fel att vinna.. men mobilväska var det ju.. en riktig blast from the past där.



tror inte ens du skulle komma undan med att bära en mobilväska till din outfit, Hanna.

2008-04-18 @ 19:43:05
Postat av: Vivi

Herregud, vad jag gillar dig! Hur har du blivit så......hm, hittar inte rätt ord, kaxig+ödmjuk+självrespekterande (hittar du passande ord, låt mig gärna veta)? Dina föräldrar har väl ngt med saken att göra, antar jag. Kan du inte intevjua dom i bloggen så vi i barnalängtande ålder kan få lite tips på uppfostran? Jag vill ha barn som är precis som dig.

2008-04-18 @ 20:18:04
Postat av: MiaShopping

Hahah, vi får nog exakt samma mail. Jättebra skrivet.

2008-04-18 @ 20:53:13
URL: http://www.miashopping.com
Postat av: Olyckssyster

Ja usch, jag försår inte att folk orkar lägga ut skittävlingar, och än värre att folk orkar delta i dem...

2008-04-20 @ 09:23:51
URL: http://cutethoughts.blogg.se/
Postat av: Louise Adolphson

Dem skrev mitt mig också. De där jävla mobilväskföretag. Jag börjar asgarva. Som om JAG skulle använda något så fruktansvärt larvigt och fullt, haha. Finns det ens någon som vill vinna en ful mobilväska!?!?!

2008-04-20 @ 12:00:10
URL: http://rightnow.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback