Bon Magazine och Stockholm Fashion Week

Okej, under hela nästa vecka, eller rättare sagt måndag - torsdag (modeveckan, om någon behöver veta) så kommer jag att bo på Berns. Jag kommer sitta på ett kontor och knappa på en bärbar dator mellan visningarna. Jag kommer att springa backstage bakom visningarna. Jag kommer infinna mig på princip varje visning, alla jag hinner med.

Jag ska jobba med BON under Stockholm Fashion Week, alltså. Regelbundet uppdaterad modeveckablogg på deras hemsida
Bonmagazine.com. Och det kommer självfallet bli jättekul. Jag kommer ha en egen fotograf också vid namn Jakob Dahlström. Han är jättetrevlig och otroligt duktig! Han kommer att rejsa med att fixa alla bilder medan jag skriver anala och kritiska inlägg med stunder av hopp och ljus. Mitt blodsocker kommer gå upp och ner som en skenande berg och dalbana. Det kommer bli fint, ska ni veta.

Nu måste jag göra klart en packningslista, bara.

1. Tre ombyten per dag, det vill säga totalt 12 uppsättningar med kläder. Rullväska.
2. Matsäck. Minst fem frukter om dagen. Minst två mål mat. Proteinpulver. Glutamin-O.
3. Jättemycket Ipren.
4. Coca Cola.
5. Insmugglad folköl för att bibehålla ett rent och vackert sinne.
6. 12347 paket cigg.
7. 1 st maskingevär.
8. Godis. I mängder.
9. Chips. I mängder.
10. 1 st bärbar dator.

Sedan är det fester varje kväll också. Det är det. Jag måste med andra ord lära mig att festa nykter väldigt pronto. Eller så springer jag in på Berns runt 03:30 varje kväll, en halvtimma innan de stänger, och gömmer mig bakom skynket i garderoben och sover i en hemlig liten boning.

Det sistnämnda låter inte helt fel.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh..nu gör du oss verkligt avundsjuka. Låter helt underbart ju. Fick du alltså tag på en bärbar dator?

Postat av: Rockdoll

"1. Tre ombyten per dag, det vill säga totalt 12 uppsättningar med kläder."
För man måste byta kläder 3 gånger per dag?
Fast jag ska inte säga nåt, jag hade gladeligen också gjort det.

2008-01-25 @ 13:47:35
URL: http://rockdoll.webblogg.se
Postat av: Elizabeth

Lycka till nu Hanna. Det kommer att gå jättebra.
Kämpa på med blodsockret!

2008-01-25 @ 14:00:00
URL: http://besattavfelkille.blogg.se
Postat av: Natalie

Vet du vilken dag bon festen är då kanske?

2008-01-25 @ 14:23:36
Postat av: Pernilla

åh, bon. det är en fantastisk tidning. min favorit. Blev mäkta avundsjuk nu :P

2008-01-25 @ 15:41:56
Postat av: Jonas

Vad målar du för målningar?
/jonas

2008-01-25 @ 18:23:04
URL: http://www.metrobloggen.se/mittandraliv
Postat av: Nadja

Grymt Hanna, ska bli skitkul att läsa dina uppdateringar på BON!

2008-01-26 @ 14:23:22
URL: http://thencloset.blogg.se
Postat av: Hanna Fridén

Anna: Jag ska låna min lillebrors! Han är ju i skolan på dagarna, så det blir perfekt.

Rockdoll: Ja! Jag har stränga hävdelsebehov!

Elizabeth: Tack! :D

Natalie: Den är på torsdag kväll!

Pernilla: Jag kan inte annat än hålla med dig. Jag är så glad att få göra det här med dem.

Jonas: Mestadels så ritar jag i datorn. Antingen Photoshop eller i vektorer, och då föredrar jag Corel Draw framför Illustrator. För hand blir det mycket blyerts eller konstrastrika bläckbilder, samt akvarell.

Nadja: Tack! Vad roligt :D

2008-01-26 @ 17:53:13
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Karoline

Vad roligt! Då kommer jag hänga en del på Bonmagazine.com en hel del under veckan. Lycka till med allt!

2008-01-27 @ 06:47:09
URL: http://www.thatshot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback