Om min tarm var ET

Åt lunch med mamma idag, och efter 15 minuter kom det sedvanliga behovet att töma tarmen lite. Så går på toa.

Konversationen utspelar sig så här, jag sitter inne på toa och mamma är i köket vid sin bärbara.
Jag: Hahaha! Mamma, mitt bajs är vitt!
Mamma: Va? Det låter inte bra.
Jag: Det är vitt! ET-bajset!
Mamma: Det kan vara leverfel, det är inte alls bra.
Jag: Jaha...

Tystnad.

Mamma: Det kan tydligen vara fel på gallan!
Jag: Jaha?

Tystnad.

Jag: Sitter du och googlar eller?
Mamma: Ja!
Jag: Men vafan... det är ju bara skitlite. Spelar ingen roll. Spillerill med lite ET-bajs.
Mamma: Aha, vänta, om det bara är lite och någon enstaka gång så kan det handla om att det går igenom kroppen en aningen för snabbt. Ingen fara.
Jag: Men det kan nog stämma! Häromveckan bajsade jag ut hela cornflakes! Hela!
Mamma: Jaha...
Jag: Hela! Gula! Gjorde pissont.

Tystnad.

Jag: EEEEETEEEEE PHÅÅÅÅÅÅN HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅM. PRRRRTTTFFFSHHHHRRRRRT!


Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHA!

2008-03-28 @ 18:56:34
Postat av: emilie

men för helvete hanna. det här är ju för bra för att vara sant! härnäst skulle jag vilja höra om något regnbågsfärgat. om någon kan fixa det så är det du. heja.

Postat av: Sara

seriöst? Mina tarmar verkar fungera lika illa som dina.

2008-03-28 @ 19:43:33
URL: http://sarajoh.blogg.se
Postat av: En helt annan hanna

Jag har lyckats bajsa grönt en gång... Väldigt chockartad upplevelse tills jag kom på att jag druckit blå curacao och apelsinjuice kvällen innan (blått+gult blir tydligen grönt även i magen hehe)

2008-03-28 @ 20:02:35
Postat av: Meidi

Well, när min syster hade levercancer bajsade hon vitt vad jag vet. Så eh. Ja.

2008-03-28 @ 21:00:24
URL: http://meidi.gangsterville.org
Postat av: josefine

haha. du är rar!

2008-03-29 @ 08:29:35
URL: http://senapsgul.blogspot.com
Postat av: Frida

eh. allvarligt...skulle det här var roligt?

Seriöst, är det någon som är äldre än 13 som läser den här bloggen och tycker du är bra?

pinsamt...

2008-03-29 @ 11:10:52
Postat av: Sandra

Av egen erfarenhet vet jag att följande är symptom på en allvarlig leversjukdom: vitt bajs, gultonade ögonvitor, gultonad hy, mörkgult kiss, sår som inte läker ordentligt, lätt att få blåmärken.
Så skulle det där fortsätter skulle jag gå till doktorn asap!

2008-03-29 @ 12:10:08
Postat av: Hanna Fridén

emilie: Det finns vissa saker som färgar bajs, som kritor, exempelvis. Vill man ha regnbågsfärgat så är det vägen att gå!

Sara: Det är synd om oss :(

En helt annan hanna: Hahaha, jag förstår förvåningen! Jag börjar tänka på en gång då jag åt jättemycket inlagda rödbetor och sedan fick panik när jag gick på toan dagen efter. Men precis som du så kom man helt plötsligt på vad man ätit.

Meidi :(

josefine: :)!

Frida: Ja, uppenbarligen! Men du behöver inte gilla bajs. Det är fullt förtsåeligt om du inte gör det.

Sandra: Ah, ingen fara, jag har inget av det där alls. Och en liten engångsföreteelse är tydligen helt ofarligt också. Betyder bara att det gått lite väl snabbt genom kroppen!

2008-03-29 @ 12:52:34
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Storasyster Stina

Eller som när du var liten och hade ätit paljetter! Glambajs!

2008-03-29 @ 18:33:51
Postat av: Helena

Haha jag har bajsat ut en apelsin en gång som inte blivit bajs. Det var äckligt. Mina kompisar brukar dra den historien som partytrick ibland... haha.

2008-04-02 @ 15:28:15
URL: http://rocknrollblueeyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback