Carl M Sundevalls nya blogg - À la Carl M

Igår mailade Stureplan.se mig och ville att jag skulle skriva om Carl M Sundevalls nya blogg. Men jag ville vänta tills jag sett några inlägg, så att jag kunde säga om jag gillade den eller inte, och varför.

Nu har jag sett några inlägg, och jag gillar den. Jag är tacksam över att den inte flödar av elakhet, för i ärlighetens namn är jag sanslöst trött på folk som ska göra sig roliga på andras bekostnad, det är lite DOLDA kameran över det hela, eller för den delen lite LÅT KAMERAN GÅ, där föräldrar skickar in filmer med sina femåriga ungar som kör störtlopp in i en gatustolpe. Och det vill de minsan visa upp för hela svenska befolkningen, och alla bara skrattar.

Nej, jag är faktiskt ganska trött på hela provokationsskriften, och jag tycker att det är härligt att Carl M Sundevall, som faktiskt skriver riktigt bra, har skapat en blogg på Stureplan.se, för nu finns det läsvärt där, med mat och spritkulturella inslag, som inte dryper av sarkastisk elakhet riktad kors och tvärs. Han driver mestadels lite med sig själv, med en smakfull ödmjukhet, måste man ändå säga.

http://www.stureplan.se/blogs/carlm/



Men han får gärna dissa Riche.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håler med dig till fullo, andras missöden är inget att skratta åt men vår morbida sida får oss att hånskratta så fort nån gör bort sig. Tragiskt.
Nått annat jag finner oerhört tragiskt är att Stureplan.se mailar dig och ber dig göra reklam för en utav deras bloggar. DET om något är skrattretande.

Postat av: Hanna Fridén

Sandra: Varför är det skrattretande? Jag jobbar för Stureplan.se! Men om jag ska rätta lite så bad de inte mig att skriva om det, de skickade ett brev där de berättade om den.

2007-05-22 @ 22:39:48
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Sandra

Att du jobbar där spelar ingen vidare roll men nu visade det ju sig att det inte var så som jag trodde. :)
Men jag menade mer att om de skulle maila dig och be dig skriva något i din egna blogg för att Stureplan.se skall få mer besökare så känns det lite... jag vet inte? Prostitution på nått sätt? Hoppas att du förstår vad jag menar. Din blogg är helt utomordentlig, du har verkligen koll och vet vad du pysslar med. I like :)

2007-05-22 @ 22:51:38
URL: http://vendelay.webblogg.se
Postat av: Sandra

(Dessutom är Carls blogg också riktigt, riktigt bra.)

2007-05-22 @ 22:52:33
URL: http://vendelay.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback