Ironi

Hahaha. Jag älskar när jag skriver ironiska inlägg och det går folk förbi helt och hållet.

Då tänker jag alltid:

"Hoppla, nu har en bloggare kikat förbi för att lämna en kommentar enbart som reklam för sin egen blogg och snabbläst det senaste inlägget"

Som i det förra inlägget exempelvis.
Det finns folk som gett mig MEDHÅLL i att koftan är snygg.
Som faktiskt tror att jag skriver sådär.

På riktigt.

Finns det människor som skriver VERSALER!!!!111ett och är allvarliga i det de menar?

Roligt i och för sig, i så fall.

Kommentarer
Postat av: Evis

Svårt att missa sarkasmen i det förra inlägget. Däremot vet jag inte om "ett111" betyder något särskilt, ty jag är medelålders. Gör det det?

Postat av: Hanna Fridén

Evis: Nejnej! Det är en drift med folk som överanvänder utropstecken. De kan bli så exalterade att det ser ut så här: "!!!!!!1" och då är det extra fint att lägga till "ett" i gemener.

2007-09-05 @ 11:15:35
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: becca

haha du är bäst, ironi regerar!

2007-09-05 @ 11:41:12
Postat av: frida

bom chika wam bam. du är rätt grym hanna.

2007-09-05 @ 12:24:01
URL: http://jagbetmigitungan.blogg.se
Postat av: Johnny Scharonne

Haha, nu tycker jag synd om den människan som tyckte koftan var snygg.

2007-09-05 @ 13:06:49
URL: http://scharonne.wordpress.com
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Fast vad som är ännu bättre än !!!!1 är !!!!1234.

2007-09-05 @ 13:37:48
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se
Postat av: fen

Ironin i förra inlägget är ju som andra redan skrivit ganska uppenbar ;)
Kanske det är så att det är du som missar något. Kan vara så också.
Den som skrattar....

2007-09-05 @ 13:52:47
URL: http://blogg.passagen.se/fri.fe
Postat av: klara

haha du är skön.
fast den grå koftan VAR faktiskt söt.

2007-09-05 @ 16:17:14
Postat av: Rob

Eller oj, det kanske var så att personen tycker att den är snygg. Det kanske inte är så att personen skriver att den är snygg för att Hanna tycker den är snygg. Jag vet, i denna blogg är det långsökt då Hanna skulle kunna skriva vadsomhelst och alla ändå skulle hylla det. Men, det kan ju faktiskt hända.

2007-09-05 @ 19:07:46
Postat av: Janne

Tro mig, det finns mängder av människor som på fullt allvar skriver typ "!!!!!11ett". Kolla bara in klotterplank och liknande på valfri ungdomssajt...
Det är nästan i klass med att blanda ihop frågetecken med utropstecken och på så sätt framstå som en idiot ("va!!"). Fan vad fult.

2007-09-05 @ 19:43:21
Postat av: Mix

hahahaha! det sägs att man ska förstå ironi i 12-årsåldern och ditt inlägg var ju tydligt och uppenbart ironiskt. Många 11-åringar..?

2007-09-05 @ 19:44:56
Postat av: Hanna Fridén

becca: Tack!
frida: Det är du med, Frida.
Johnny Scharonne: Jag blir bara vidrigare för var dag som går.
SKiNHEaD BArBiEdOLL: Jag gillar SATANHITLER666!!!!!!111 mycket.
fen: I så fall får jag skämmas.
klara: Den grå var ju faktiskt den bästa, och inte särskilt dyr. Men den där från Burberry för över 6000... Nej, jag fattar inte!
Rob: Varför i hela friden skulle någon skriva att något är snyggt för att jag tycker det? Jag får en väldigt god blandning av "snyggt", "fult" och "mnjaaaee" eller "inte min smak". Och tack och lov för det. Men du är en liten bitterbajsen? Lilla bitterbajsen, varför så bitter? Eta kaka bli glad jaaaah?
Janne: Har sett det mycket, men bara i samband med ironi.
Mix: Ja, vafan, jag snackar om bajs och kläder i min blogg. Jag tror nog att 11 är maxåldern hos mina besökare. Jag kan ju inte ta för givet att andra är, säg, lika pubertala som jag.

2007-09-05 @ 20:20:23
URL: http://frankincense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback