Var är min middag?

Jag sitter i övrigt här och förvirrad. Jag har inte fått någon middag ikväll. Den har inte dykt upp framför mig. Jag blir alltid förvirrad när det händer.

Se. Jag förväntar mig att den ska komma automatiskt. Att någon ska laga den åt mig. Alltid. Så jag kan sitta och undra när maten kommer och helt plötsligt så inser jag att ingen har någon plan på att laga middag åt mig och då grips jag av panik. Klockan är halv tio och jag har inte ätit middag. Det är fruktansvärt. Jag har även gått fram och tillbaka till kylen ungefär 10 gånger och varje gång har jag konstaterat att ingen ny, mystisk mat har dykt upp. Det finns ingen mat i kylen.

Det finns ingen mat i kylen, Hanna.

Jag vet inte hur jag ska göra, riktigt.
Jag vill inte handla mat. Jag vill inte laga mat.

Den ska stå här. Här. Rakt framför mig. Sedan ska jag äta den. Det är så det ska vara, helt enkelt.

För tillfället äter jag torra havregryn. Det är ingen grym mat.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag åt torr müsli ett tag. Jag trodde att det var grym mat. Jag trodde fel.

Postat av: SITTO

kan du äta havregryn om du e gluten? jag kan ju inte de :/

2008-04-20 @ 21:45:15
URL: http://aktas.blogg.se/
Postat av: David O

Ge mig pengar så kan jag både köpa och laga mat åt dig. Det är roligt att laga mat!

2008-04-20 @ 22:15:07
URL: http://mneme.tumblr.com
Postat av: Hanna Fridén

Emilie: Jag har bacon och potatisbullar nu!



SITTO: Havregryn i sig innehåller inte gluten, däremot så ska man inte äta vilka havregryn som helst då det oftast finns en risk att det finns lite vete bland havregrynen. Jag rekommenderar att man köper Sempers havregryn, garanterat fria från gluten! www.semper.se



David O: Så kan vi göra, tycker jag! Vad sägs om onsdag kväll? kanske? Mat, vin och ta igen oss!

2008-04-20 @ 22:31:34
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: johanna

havregryn och mjölk är skitgott! det är ju faktiskt gröt, fast olagad.

2008-04-21 @ 15:39:07
URL: http://jo.blogg.se/
Postat av: Jessica

johanna: du är möjligtvis inte släkt med min fästman? Han äter också kall mjölk "ihopgrötat" med havregryn. Han öser på en massa socker också. Det vänder sig i magen när han gör i ordning såna "spektakulära" mål..

Men vad vet jag, jag har aldrig testat att smaka. Men är inte speciellt förtjust ens i varm havregrynsgröt så...;)



Hanna, jag håller med dig. Fy sjutton vad skönt det hade varit om någon kunde laga mat åt en jämt. Man e ju så himlans trött när man kommer hem på eftermiddagen. Ännu värre blir det i värmen, man vill inte stå över en varm spis då. Ändå var det vad jag gjorde i eftermiddag, fast väntade ut den värsta värmeböljan. Har solen lysandes rakt in i mitt kök, vardagsrum och sovrum på eftermiddagen/kvällen - lite bastulikt och i en bastu vill man inte starta i gång en spis också. Det ansvaret får gärna någon annan ta över...

2008-04-22 @ 20:22:48
URL: http://ikkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback