Kläder - kläder - kläder

host21Jepp, det här är garanterat min favoritoutfit för i höst! Jag ville så gärna ha den idag, men det är sommar och varmt! Vilket jag iof inte ska gnälla över.

Hundtandsmönstrad topp: HM Ringen, 98 kr.
Jumpsuit i svart stretchtjeanstyg: HM Brunogallerian, 298 kr.
Stövletter: Din sko, 240 kr (rea!) (HM vid Drottninggatan nära Åhléns.)

Den andra jag köpte ska lämnas tillbaka, den är också jättefin. Lite kortare i benen samt skjortöverdel. Mycket bra passform vid stjärt och mage, men dessvärre är den snäppet för kort så jag måste gå antingen lite, lite krumryggat eller få uppskärning ala Kamelernas Kung - och det är varken fint eller skönt. Ett tips dock är att den andra (som även den bara kostar 298 och finns på HM i Brunogallerian, Götgatsbacken) är att den finns ända ner till storlek 32, vilket är ovanligt!



Första bilden, min andra höstfavorit! Topp från HM, kjol Myrorna och stövletter Din Sko (i våras).

Sista bilden, dagens outfit!
Gigantisk guldhårspänne: HM, Divided, 19,50 kr (2 pack).
Djungelmönstrat linne från HM Ringen, 69,50 kr.
Svart midjeskärp, Myrorna.
Vita avklippta midjehöga jeans: Filippa K (vet ej när!).
Kilklackssadaletter, Skopunkten.

Jag skulle ha velat ha en bättre bild på mina nya stövletter, men jag var klantig!



Hanna, med Dress for less har höstoutfit som veckans streetstyle! Sista inskick var igår, vilket jag missade, men jag ska nog testa ändå!


Kommentarer
Postat av: elisabeth

Oh, jag älskar din blogg! :-D

Postat av: JessicaN

Den hundtandsmönstrade toppen måste jag leta efter, snygg!
Jag gillar din stil förresten! :)

2006-07-21 @ 14:48:32
URL: http://trickles.blogg.se/
Postat av: e

alla outfits är jättesnygga! coolt att det är hällor(?) på byxdressen då kan du variera med ett vitt skärp typ:) trevlig helg

2006-07-21 @ 14:51:00
Postat av: Ämäli

Jädrans vad snygg du är männska! :o

2006-07-21 @ 15:04:54
URL: http://www.nogg.se/kokoshallon
Postat av: julia

ursnyggt! passar dig superbra alltihop.

2006-07-21 @ 15:06:31
Postat av: Sandra

Jaaa! En sådan dress från H&M ville jag också köpa, tyvärr satt den inte så bra på mig... men den är så himla snygg!;)

2006-07-21 @ 15:20:47
URL: http://soleii.webblogg.se
Postat av: elisabeth

Ohh, tack för tipset! Det måste jag testa och banne mig om det inte hjälper! Dessutom tror jag att jag har brist på vitaminer för jag har prickar på tungan, jag såg på "du är vad du äter" igår och det var en riktig tankeställare. Ska nog börja tänka mer på såna här kosttillskott och sådana saker framöver. Nu sitter jag och tvingar i mig physalis bara för att det innehåller A, B och C vitaminer! När jag orkar ta mig ut går jag direkt till hälsokost och frågar efter den där Efamol :-)Ska man ta dom bara under perioden man har mens eller ska man ta dom... öhm, alltid?

2006-07-21 @ 15:22:31
URL: http://elisabethevelina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Elisabeth: Tack! Din blogg är fin och rosa :)

JessicaN: Oh, tack så mycket! Toppen är även jätteskön och faller bra på kroppen då den innehåller rayon :)

e: Tack så mycket! Och ja, det är juste, då kan man ha den utan en uppiggande top om man vill. Trevlig helg själv förresten :)

Ämäli: Oj! Tack :D

Julia: Tack så mycket! Jag är kär i höstmodet.

Sandra: Ja, den är fin! Jag är lite förvånad över att den satt så bra som den gjorde, sådanna saker brukar alltid bli konstiga och korviga på mig.

elisabeth: Ja, prickar på tungan kan tyda på näringsbrist. Det bästa är att gå till vårdcentralen och ta ett blodprov (fråga specifikt om att de ska kolla saker som magnesium osv. också som de annars kan noncha!) så att man själv får se vad man har brist på (då det inte heller är bra att överdosera).

Efamol ska man ta alltid, en kapsel om dagen! Sedan är det inte världskatastrof om man missar lite här och var, när den positiva effekten väl börjat komma så kan man slarva! Det brukar ta mellan 1 - 2 månader för att den ska börja verka ordentligt, hormoner tar lång tid!

2006-07-21 @ 15:27:52
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: M.

bilden i mitten är jättefin, de andra också :) du är vad som kallas fotogenisk, utstrålning framför en kamera, proffsiga bilder blir resultatet!

2006-07-21 @ 16:34:42
URL: http://mmmmm.blogg.se
Postat av: antonia

Håller med Ämäli ; Jädrans va snygg du är :o
önskar jag hade din mage xD
Snygga kläder förrsten, gillar verkligen din stil :)

2006-07-21 @ 17:24:56
Postat av: sofia

Den lilla bilden längst till vänster är ju helt fantastisk, kjolen är bland det snyggaste jag sett. Snygging där!

Nu blev jag inspirerad till att rota bland lite dova höstfärger i garderoben!

2006-07-21 @ 18:12:47
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Hanna

M: Tack så mycket!

Antonia: Tack så mycket! Men jag måste medge att man lätt råkar hålla in magen vid fotning :O

Sofia: Haha, tack! Kul att du gillar kjolen, det är min absoluta favorit med!

2006-07-21 @ 18:23:48
URL: http://frankincense.blogg.se/
Postat av: Gab

Vilka jättesnygga kläder! önskar det fanns på H&M här med...

2006-07-21 @ 22:06:56
URL: http://eliseu.blogg.se/
Postat av: Sofie

God så söt du är! och önskar jag kunde passa i din snygga klädstil :)

2006-07-21 @ 22:47:58
URL: http://www.thedressingroom.webblogg.se
Postat av: elisabeth

Allrighty then! :-) Då vet jag det också. Fast att gå till vårdcentralen kostar kosing och sånt har jag inte råd med för tillfället :-/ Typiskt. Jag blir så förvirrad av alla dessa näringar och vitaminer man ska få i sig. Hur ska man kunna få i sig allt? :O Jobbigt! Jag har iaf börjat ta omega3 eftersom jag sällan äter fisk. Idag har jag proppat i mig en massa frukt. Gott :-)

Psst.. jag gillar din stil :-)

2006-07-22 @ 00:08:21
URL: http://elisabethevelina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gab: HM i mindre städer är verkligen illa! Och det är så illa att de inte har en bättre nätshop! Varken Rowells eller Rocky, som finns på nätet, är alls lika roligt som HM trend! De borde skärpa sig.

Sofie: Tack så mycket! Jag har hört att det mestadels handlar om vad man trivs i, och det tror jag på! Testa lite och se!

elisabeth: Det kostar väl typ 140? Det kan vara jobbigt med en snäv budget :/ Och ja, det är mycket pillrigt att få i sig allt, ibland hjälper inte ens allsidig, bra kost om man t.ex. har en snabb ämnesomsättning eller någon annan sak som kan orsaka näringsbrist, t.ex. celiaki (glutenintolerans), laktosintolerans, mölkproteinsintolerans osv. :/

Men äter du bra och så men har fortfarande vitaminbrist?

2006-07-22 @ 00:47:08
Postat av: elisabeth

Jag har en vädligt varierad kost och på senaste tiden har jag börjat äta mycket frukt! Jag tar såna där brus tabletter med olika vitaminer också. Prickarna på tungan sa dom på TV att det beror på brist av Zink och B-vitamin. B-vitaminer jag har proppat i mig mycket idag! Jag känner i alla fall att jag mår bra och förkyld har jag inte varit på ett bra tag. förut var jag det konstant och nu *poff* borta! Så omega 3 har gjort susen. Det kanske inte är sådär livsviktigt att få i sig precis allt? Jag är mest bara paraniod :-) Kroppen mår fin fint, förutom under den här trista perioden (imorrn blir det blodpudding! Äckligt, men det äter jag bara för att jag förlorar så mkt blod nu! Järn är viktigt) Jag är jävligt hälsosam om man jämför med dom som bara äter fördiglagat och en massa skräpmat! Fast ibland slinker det ner en och annan hamburgare :-P Nä, nu märker jag att jag är trött för nu sitter jag och skriver som en tok, hehe. Jag har en tendens till att babbla med tangentbordet!

2006-07-22 @ 01:12:29
URL: http://elisabethevelina.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ha ha! Du har ju köpt MIN topp (den underbara rutiga), jag stod och höll i den, men hade inte pengarna ju då. Den ser underbar ut på dig!

2006-07-22 @ 14:28:08
URL: http://splodgy.org
Postat av: Sanna

Helt sjukt vilken snygg och personlig klädstil du har. Kul att bli inspirerad :)

2006-07-22 @ 14:32:12
URL: http://sanape.net
Postat av: Bohemica

Snyggt! :)

2006-07-22 @ 19:07:37
URL: http://bohemica.blogg.se
Postat av: Hanna

elisabeth: I vissa perioder har kroppen olika svårt/lätt för att ta upp näring, vitaminer och mineraler beroende på hur tarmsystemet mår! (Det behöver inte vara märkligt förutom det heller) så det kanske beror på det, isf!

2006-07-22 @ 21:20:37
Postat av: Hanna

Kattis: Haha, jag smög efter dig hela dagen och skrev ner och noterade alla plagg du verkade intresserad av! Det är som i mellanstadiet, jag snor dina favoritplagg innan du får din veckopeng! :O

Sanna: Taaack! :D Vad roligt att du tycker det!

Bohemica: Tack! :)

2006-07-22 @ 21:22:24
Postat av: Diana

Du får nog låsa in dräkt ett och två ;)

2006-07-22 @ 21:37:11
URL: http://nudelimperiet.blogspot.com
Postat av: Greta

Du är min idol. Jag läser alla dina modeinlägg (och dom andra). Ahahaha vad desperat jag låter. Tack. Du inspirerar mig ^^

2006-08-15 @ 20:33:33
URL: http://www.frankensteinsmonster.blogg.se
Postat av: Hanna

Greta: Hahaha, jag blir bara tokigt glad :D!

2006-08-15 @ 22:47:40
URL: http://frankincense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback