Stakka Bo - Sä jävla het!

Fashion Paparazzi kör en gång i veckan, men det är varannan man, varannan kvinna. Jag och Elin Kling sköter ju kvinnsen, som ni vet. Fredrik af Klercker och Johan af Geijerstam sköter grabbarnas sida. Och den kom upp idag och går att läsas här.

Jag blir förvirrad av den. Mycket. Fredrik af Klercker sägs vara vett och etikettvetare av rang, och företrädelsevis manlig, om jag förstått det hela rätt.

image1354Men både Johan och Fredrik hyllar Johan Rencks stil (STAKKA BO) - som för det första inte är anmärkningsvärd på något sätt eller vis utan bara lite typiskt svennig, och för det andra: Karln har på sig en mössa inomhus!

En mössa inomhus!

Att bära huvudbonad inomhus är en av de största stil och etikettbrotten som överhuvudtaget existerar hos män. Jag förstår inte. Det här går helt över mitt huvud. Jag vill ha lite stenhård cynism här. Stenhårda regler.

Det är dessutom en jävla ful mössa. Skitful. Hade han haft en hatt, som den typen Linus Hallsénius brukar bära så skulle det vara mer okej, och till och med jag skulle kunna se förbi det även om jag förmodligen skulle få ett plötsligt infall av ticks i mitt vänstra ögonbryn de första fem minuterna av mötet.

Men en skitful mössa. Nä. Jag fattar inte.
Stakka Bo i skitful vintermössa.

Fyfan vad killar är dumma i huvudet. Allihop. Ni kan ju fanimej ingenting överhuvudtaget.


Helt plötsligt börjar jag förstå hur Alex Schulman kunde få en nominering till en av Sveriges bäst klädda män av King. Killar är helt enkelt dumma i huvudet. Det är därför Manolo finns. Som både jag och Carl M Sundevall instämmer om är en fullkomligt usel sida.

Bild från den i övrigt fantastiskt stilfulla och superfashionabla sajten Stureplan.se som jag jobbar på. Höh.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker inte det är så farligt när man är på ett sånt ställe. däremot hemma, då ska den inte vara på

2007-08-30 @ 17:33:01
Postat av: Anonym

Låt folk ha det som de själva vill. Bara en idé. En ganska bra idé.
"däremot hemma, då ska den inte vara på". Nej, men låt då bli att ha den på hemma hos DIG.

2007-08-30 @ 18:03:40
Postat av: Anton

manolo är ett skämt.
mössa inomhus trodde jag dog ut efter högstadiet.
i övrigt ser jag inte hur han skulle kunna ses som välklädd utan mössan heller.
/A

Postat av: Micke

Näe, mössor inomhus är absolut ingen hit.
Speciellt inte när man ser dom inomhus redan NU.

2007-08-30 @ 18:40:52
URL: http://Blackintheburn.blogspot.com
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Jag har en pälsbasker på mig just nu. Jag är hemma. I hemmet får man gå klädd som man vill!
Anonym: Får jag bestämma vad folk ska ha på sig hemma hos mig? Galant! Jag trodde att det var skitotrevligt att sätta omotiverade dresscodes, men i framtiden ska följande vara bannat: Blåjeans, skägg och allt i plysch.
Anton: Vi är på samma linje.
Micke: Nej, eller hur? Man blir ledsen hest.

2007-08-30 @ 18:49:58
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: Fröken SötSur

Jag får bara känslan av att han är jätteförkyld eller något, för det är väl bara då man har mössa inomhus....eeeeh...eller det kanske bara är jag.
Fast jag träffade däremot en tant häromdagen som hade på sig både päls och toppluva i sitt eget hem, vad sägs om det?

2007-08-30 @ 20:04:29
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: N.C.

King ger självfallet sina bäst klädda-utmärkelser till dem som genererar uppmärksamhet. Det har mycket lite att göra med deras klädval. I så fall skulle undertecknad vinna eftersom jag har de kanske bäst (=mest rationellt, sett till förhållandet mellan pris och funktion) valda kläderna, inköpta på ÖoB. Dock: det skulle inte rendera några skriverier.
Nå. Mode, mode, mode: vad är din analys av att Modette läggs ned? Varför sker det, varför sker det nu, och vad har det för applikationer på den svenska modejournalistiken?
Min analys: mode är otidsenligt.

2007-08-31 @ 00:05:19
Postat av: Evis

"men i framtiden ska följande vara bannat: Blåjeans, skägg och allt i plysch."
Hihi! Tur att vi inte umgås IRL då, då min man har både blåjeans och skägg. Vädigt fint helskägg, inga såna där fjolliga bockskägg. Och t-shirts med fotbollstryck.

2007-08-31 @ 08:42:37
URL: http://web.comhem.se/~u31138198/main.html
Postat av: Carolina

Nej men Hanna! vafan, jag gillar Johan Renck, jag tycker att han får dispans för att ha mössa på sig inomhus.

2007-09-02 @ 23:50:41
URL: http://www.fashionsquad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback