Snyggt, var det än är

ladyoscar

Lady Oscar, jag blir lycklig över att bara titta på dig. Jag svär att jag var på lite kasst humör för en halvtimma sedan, men det blev snabbt åtgärdat när jag tittade på bilden på dig. Och jag menar inte att jag blev uppigad på ett humoristiskt vis, utan snarare, jag känner mig triggad, inspirerad och glad. Tack för färgerna och tack för att du vågar, Oscar!

Jag är så trött på att folk ska dissa en massa kläder på grund av hur extrema de är, turbaner, exempelvis. Om du gillar det, ha det, och skit för all del i sådanna som vill lägga onödiga begränsningar bara för att de själva inte skulle våga bära plagget! Smaken är som baken, man gillar olika ting, men att kritisera andras klädstil enbart på grund av det faktum att de upplever den som "för avvikande", ja, ärligt talat, det är faktiskt bara löjligt, och ytligt på ett extremt osmakligt vis. Vi ska inte behandla världen som en enda stor affärsmiddag med strikt dresscode, för det vore pissetrist.

Frasen: "Snyggt på catwalken, men inte i verkligheten" står mig upp i halsen. Ett plagg slutar faktiskt inte vara snyggt för att det inte råkar befinna sig på ett podium. Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du har så rätt! Och Oscars jacka var inte att leka med, så grym :-)

Postat av: Anonym

Du gör mig glad :)

2007-02-22 @ 19:54:14
Postat av: Hanna Fridén

Jenny: Tokigt grym, I want it!

Anonym: Du gör mig glad! :)

2007-02-22 @ 20:57:01
Postat av: Maria

Du är min idol idag!

2007-02-22 @ 21:01:13
Postat av: Anonym

det var sofie fahrman som slängde ur sig det där va? minns att hon rådissade turbaner.

2007-02-22 @ 21:12:28
Postat av: Jutta

Det ironiska med turbaner-ser-bara-bra-ut-på-modeller-grejen är att turbaner inte ens är särskilt avvikande! Herregud, det är ju en ganska vanlig huvudbonad hos svenska tanter. Överlag är jag ganska trött på att folk fokuserar så mycket på vad de INTE gillar istället för att lobba för grejer de verkligen tycker om och finner inspirerande. Sa hon som just skrev ett inlägg om hur otroligt trött hon är på nördglasögon... men jag syftar på proportionerna mellan volymen cred respektive ocred.

2007-02-22 @ 21:17:31
URL: http://jutta.webblogg.se
Postat av: Szofia

Word!

2007-02-22 @ 21:27:48
URL: http://bitterfitta.blogspot.com
Postat av: Äckel

helt sant. you go girl.

2007-02-23 @ 09:01:32
URL: http://dekhla.blogspot.com
Postat av: DiscoDan!

Okej, nu ska vi se här. Disclaimer (jag börjar bli trött på att jag måste skriva sånt här innan jag kan börja skriva): Jag känner inte Oscar, han e säkert en jätterolig prick, jag dissar inte Oscar, jag dissar inte hans klädstil. Av någon anledning säger jag bara min åsikt, i relation till hur jag klär mig. Varför skulle ni bry er egentligen, men nu kan man skriva här så jag gör det BLA BLA BLA BLA

Jag gillar delar av den outfiten SKARPT! Det som jag kan tycka e lite synd är att det blev så mycket, av så många grejjer. För när jag kollar på bilden, så inser jag att jag gillar typ varenda plagg han har på sig. De enda jag själv skulle motsätta mig mot är rosetten, nycklarna, o vad det nu än är Oscar har över axlarna (det framgår inte av bilden, menar inte o dissa vad det nu än är).

Jackan - I LIKE!
Tröjan under - Just för att du har jackans armar uppdragna blir det skitnajs!
Jeansen - Passar klockrent till jackan!

Make-up: Passar KLOCKRENT till jackan! Där e jag lite sotis, för jag skulle aldrig kunna pull off a thing like that.

Sidenote: Hur fan kan ni snacka om tjafsa om turbaner?! Jag vill ha en Fez! :D

2007-02-24 @ 05:04:03
URL: http://lehnberg.net
Postat av: Molly

vad snyggt!!!

2007-02-24 @ 10:18:54
URL: http://vanille.blogg.se
Postat av: Molly

matchningen är ju klockren förövrigt..

Disco Dani- hahaha en fez! underbart

2007-02-24 @ 10:20:59
URL: http://vanille.blogg.se
Postat av: Anonym

HALLÅ HALLÅ. Läste du DN Kultur för nån dag sen? De kartlade Myspacepersonligheter, hur bra som helst. "Lady Orvar" fanns omnämnd lite hastigt, hahaha. I LOLD

2007-02-26 @ 12:07:08
Postat av: Hanna Fridén

Anonym: Hahahaha! :D Jag hittar inte artikeln! Jag är dum i huvudet. Kan du skicka den?

2007-02-26 @ 12:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback