Sommarmode


I skifte av säsong kommer alltid samma problem, när kan man börja använda vad? Och när ska man sluta använda vad?


Att börja använda:

Romantiskt
Det romantiska kan du fritt blanda in i garderoben, det har funnits influenser av det i partymodet hela hösten och det blir mer och mer frekvent. Vi är helt enkelt väldigt trötta på svart.

Metallics
Metallicstajten har funnits i krogsvängen i slutet av hösten-vintern. Jag anser att du ska skippa de uttjatade tightsen men fritt satsa på klänningar i metallics. Även assesoarer går bra, även om jag skulle vänta med väskköpet och sedan prioritera en färgglad påsväska i stort format. Om jag inte nöjer mig med min befintliga påsväska med rosen i svart skinn.

Byxdressar
Kör på, nu på en gång. Vi vill se byxdressar i stora lass. Gärna i glansiga material.

Turbaner
Om du vågar, ta steget. Turbaner bärs redan av de mest stilsäkra människorna i utevärlden. En turban behöver inte vara så svårburen som man kan tro och du kan själv sätta din egen nivå. Om det inte lockar, köp en läcker scarf.


Vänta med:

Ljusgult
Det är bara att inse faktum, ljusgult är en sommarfärg. Ljusgult är strålande vackert i sommarsolen och på sommarkvällarna, men det ser bara dassigt och smutsigt ut i vinterns mörker. Om du börjar använda dina ljusgula plagg redan nu så kommer du tröttna på dem något ofantligt och sedan inte vilja använda dem vid dess absolut mest ultimata tillfälle. Fortsätt använda dina senapsgula nyanser.

Neon
Oavsett om det är på en assesoar eller på din kropp så bör du vänta. Neonfärg är svår att kombinera. Neon tillsammans med svart blir allt för mycket, om jag får vara grov, 80-talshora. Neonfärg kombinerat med vit blir snarare Saint Tropez-hora, vilket förmodligen kan ses som mer glamouröst för vissa.

Träningskläder
Träningskläder är svårburet, i den bemärkelse att det oftast är jävligt fult. Undantaget kan vi se hos bland annat Jean Paul Gaultier, som kombinerar träningsmode och romantiskt mode på ett högst imponerande vis.


Att sluta använda:

Hundtand
Hundtand har vi sett sedan slutet av sommaren tills nu. Alla pratar om hur otroligt uttjatat leopard blev, men jämfört med hundtand så har vi knappt sett ett uns av leopard. Jag tröttnade på det redan i början av hösten. Varje gång hundtand kommer på tapeten så införskaffar sig alla det, och när alla bär ett intensivt mönster så kan bara en sak ske - man blir kräkig, oavsett hur snyggt det är.

Guld och silver
Vad gäller guld och silver så vill vi se det i metallics, inte i texturerat material. Undantaget är mönstrat silver och guld.


Sätt fokus på:

Silver, romantik, A-linje och smink i naturliga toner.




Eller, spåra ut totalt och ha vad fan du vill på dig.

Det kommer mer av detta, nu ska jag dock ut och fika med Chris. Han äger enbart svarta kläder och hatar mode. Chris är en av mina finaste vänner!

Kommentarer
Postat av: Annika Marklund

Jävligt bra guide, även om jag absolut inte håller med om mycket (exempelvis neonfärgerna och ljusgult).

Postat av: trummelisa

Yeah, tack för tipsen!

2007-02-09 @ 15:40:48
URL: http://trummelisa.webblogg.se
Postat av: alexandra (umeåbloggen)

jag tycker att det allra sista rådet var det mest trivsamma.

2007-02-09 @ 15:40:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1
Postat av: Victoria

Bra råd! Jag "dissar" tyvärr nästan alla trender den här våren. Man kan säga att jag gör precis som din vän - kör svart och dovt för det mesta, året om. ^^

2007-02-09 @ 15:52:43
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Joaquim

Jag skall helt klart följa det sista rådet! Din kompis Chris verkar vara en skön typ med den inställningen...

Ha det!/ Jocke

2007-02-09 @ 16:34:47
URL: http://squallerblogg.blogspot.com/
Postat av: Helena

BRA bloggtitel! Jag gillar att du tar för dig och betitlar dig med styrka. Men du neon...är fantastiskt om det kommer i rätt material, som bryter av Saint Tropez-horan. Neon i material som plysch eller frotté blir mer surf, och surfinspirerade måste ju alla stilikoner vara om man rör sig tex i pister och på playor. Eller vad tror du?

2007-02-09 @ 18:01:16
URL: http://www.helenah.se
Postat av: Käthe

Bra guide. Jag inser nu att jag måste vänta med det ljusgula för att inte tröttna. Sålde min hundtandsmönstrade tunika på Tradera just för att jag tröttnade, så nu måste jag behärska mig.
Jag har lite svårt för neon (en gång till), men cerise på benen står jag ut med. :) Förresten så ser jag fördj-vlig ut i neonfärger.

2007-02-09 @ 19:07:21
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Michaela

Men åååh jag prickar aldrig in när jag får bära mina hundtandsprylar. Typiskt. Nu är jag ute, IGEN. ;)

Jag tror att jag kör på det som din kompis sysslar med, för jag orkar aldrig vara nog uppdaterad för att vara inne, plus att jag inte har råd att slänga ut halva garderoben varje säsong.

2007-02-09 @ 20:43:57
URL: http://www.pickamela.deviantart.com
Postat av: Karolina

"Eller, spåra ut totalt och ha vad fan du vill på dig."

TACK!

2007-02-10 @ 17:35:20
Postat av: SAra

bra tips! :)

2007-02-11 @ 15:12:59
URL: http://sheras.blogg.se
Postat av: ajfuecz dirp

bydacpzr xtvjsubew dmrfg vmwdhqalp ngvipurbj uwgj zvaqlbnx

2007-03-27 @ 01:50:05
URL: http://www.kqnewzt.kzgluitsr.com
Postat av: ronal

Cool site. Thank you!!!



















Postat av: ronal

Cool site. Thank you!!!



















Postat av: ronal

Cool site. Thank you!!!



















Postat av: consumer electronics

Cool site. Thank you!

Postat av: hardware

Cool site. Thank you!!!

2007-05-08 @ 06:43:43
URL: http://hometown.aol.com/oingsafifi/
Postat av: norstar flash voicemail

Cool site. Thank you!



















Postat av: breast enlargement

Wow nice layout. can i suggest you one more thing for yoru blog.

2008-02-05 @ 09:08:09
URL: http://www.breast-enlargment.com
Postat av: Penis enlargement

Penis enlargement products reviews that works best to gain 2-3 inches to your penis size naturally and produces hard rock erections in demand. www.penissizeenlargement.net

2008-02-12 @ 07:06:26
URL: http://www.penissizeenlargement.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback