Champagne Vs jobb?

En av mina chefer har en tendens att arrangera vinprovningar och champagnekvällar en dag i veckan, den här veckan är det vid två tillfällen.

Igår var det vinprovning, till detta hade vi tilltugget: Älg, ren, anka och vildsvin.
Ikväll är det champagnebjudning, eller snarare just NU, tilltugget består av räkor.

Jag sitter här och jobbar, igår jobbade jag också. Vi har nämligen några deadlines att passa, vilket min fina kulturchef ger blanka fan i. Men det är okej, de kan sitta där med sina räkor och sin Dom Perignon, Bollinger och Brut Royale, jag har roligt här för mig själv, med min InDesign och buggiga Typsnittsbok. Jag lovar.



Igår var jag dock med på vinprovningen lite, jag var tvungen att ta några sippar av det fina garagevinet. Garagevin dricker man inte särskilt ofta, och det är min yttersta favorit. Det görs bara i en liten del av Frankrike, och det kallas för garagevin för att det helt enkelt, ja, lagras i några garage där nere. Sedan är det väl gjort på några speciella druvor och andra fina ting, men det vet jag inget om. Jag vet bara att det inte smakar som något annat vin överhuvudtaget och är mycket gott. Det är dock en speciell smak som man antingen hatar eller älskar.

Kommentarer
Postat av: Hanna P

Tänk om man hade möjligheten att göra sånt genom sitt jobb, hos oss dricker man kaffe bjudet av kommunen, och har man tur är det nån av tanterna som har bakat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback